Μεγάλη ανακούφιση για τους φίλους της Ford, καθώς η αμερικανική μάρκα άλλαξε τα πλάνα της και αποφάσισε να επανέλθει δυναμικά με νέα μοντέλα ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα εφοδιάζονται με διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες ενός μεγάλου μέρους του αγοραστικού κοινού.
Η μάρκα από το Μίσιγκαν ανέτρεψε τα πλάνα της και άλλαξε τη στρατηγική της για την Ευρώπη, εξαιτίας της οποίας έπεσαν θύματα δημοφιλή μοντέλα, όπως τα Ford Fiesta, Mondeo, S-Max, αλλά και το Focus, που θα σταματήσει να παράγεται από το φθινόπωρο και μετά στο εργοστάσιο στο Saarlouis της Γερμανίας.
Μακροπρόθεσμες επενδύσεις
Η ανακοίνωση έγινε από τον CEO της Ford για την περιφέρεια Γερμανίας, Αυστρίας και Ελβετίας, Κρίστοφ Χερ, που αποκάλυψε ότι το ελεγκτικό συμβούλιο της μάρκας υπό τον Bill Ford αποφάσισε να προχωρήσει σε μεγάλες επενδύσεις στην Ευρώπη. Ο Χερ δεν ανέφερε το ύψος των κονδυλίων, τόνισε όμως ότι πρόκειται για μακροπρόθεσμες επενδύσεις, που περιλαμβάνουν πολλά νέα μοντέλα, εξελιγμένα με βάση τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των Ευρωπαίων.
Τα πρώτα ‘’ευρωπαϊκά’’ Ford νέας γενιάς θα παρουσιαστούν στο κοινό ήδη το 2027 και θα εφοδιάζονται με διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης, άρα θα πρόκειται -μεταξύ άλλων- για θερμικά μοντέλα, υβριδικά οχήματα και αμιγώς ηλεκτρικά Ι.Χ. Ορισμένα από αυτά θα εξελιχθούν σε συνεργασία με άλλες εταιρείες και πιθανότατα με τη Volkswagen, με την οποία διατηρεί ήδη η Ford στενές σχέσεις, όσον αφορά στην εξέλιξη οχημάτων με κοινά μηχανικά μέρη.

Για παράδειγμα, το Pick-up VW Amarok βασίζεται στο αντίστοιχο Ford Ranger, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά Ford Explorer και Capri χρησιμοποιούν το πάτωμα MEB των VW ID.3 και ID.4. Θεωρείται λοιπόν πολύ πιθανό, να δούμε ένα ηλεκτρικό Fiesta νέας γενιάς με το πάτωμα ΜΕΒ, πάνω στο οποίο θα πατούν και τα μελλοντικά μικρά μοντέλα της
Οι έμποροι της Ford στην Ευρώπη δήλωσαν ανακουφισμένοι από τη μεγάλη ανατροπή και ζήτησαν από τα κεντρικά στελέχη στο Ντιτρόιτ αρκετά νέα μοντέλα, αλλά όχι μόνο ηλεκτρικά. Όπως ανέφεραν μάλιστα σε ξένα μέσα ενημέρωσης, ‘’αγαπάμε αυτή τη μάρκα, η οποία είναι ένα κομμάτι της Ευρώπης και θα πρέπει να παραμείνει έτσι’’.
Γκάμα με κενά
Αυτή τη στιγμή αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Ford στην Ευρώπη τα SUV Puma και Kuga, τα ηλεκτρικά Capri, Explorer, Puma-GEN, το Pick-up Ranger και τα επιτυχημένα επαγγελματικά της βαν, ενώ η Mustang έχει συμβολικό και όχι εμπορικό χαρακτήρα. Τα επόμενα χρόνια, φαίνεται ότι θα αλλάξει αυτή η εικόνα ριζικά και θα εκπροσωπείται πλέον η Ford και σε δημοφιλείς μικρομεσαίες κατηγορίες με σύγχρονα θερμικά και υβριδικά μοντέλα, εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά.