Το Cupra Terramar λανσαρίστηκε το 2024 και χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική και τα ίδια μηχανικά μέρη με το πιο mainstream VW Tiguan νέας γενιάς. Οι ενδιαφερόμενοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ήπια υβριδικές, «καθαρόαιμες» βενζινοκίνητες και Plug-in υβριδικές εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς ή και στους τέσσερις τροχούς. Το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν το τετρακίνητο Cupra Terramar VΖ με 265 ίππους ισχύ και αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Η τιμή του ξεκινάει από 57.490 ευρώ, άρα απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό, που ψάχνει για ένα μεσαίο SUV υψηλών επιδόσεων και premium προδιαγραφών, αλλά με ξεχωριστό στυλ.
Το μήκους 4,52 μέτρων Terramar με το ευρύχωρο σαλόνι λύνει αυτή την εξίσωση ιδανικά, ξεκινώντας από το δυναμικό ντιζάιν με την χαρακτηριστική μάσκα σχήματος ρύγχους καρχαρία και με εντυπωσιακούς προβολείς Pixel – LED. Βλέποντας το αυτοκίνητο από πλάγια, ξεχωρίζουν οι ζάντες των 19 ιντσών και οι οι ορατές δαγκάνες των φρένων, ενώ στο πίσω μέρος τραβούν τα βλέμματα η συνεχόμενη φωτεινή μπάρα με ενσωματωμένο το λογότυπο της Cupra, ο διαχύτης χωρίς εμφανείς απολήξεις της εξάτμισης και η καλαίσθητη αεροτομή ως επιμήκυνση της οροφής.
Σπορ ατμόσφαιρα επικρατεί και στο εσωτερικό με τα ποιοτικά υλικά, τις όμορφες ραφές των επενδύσεων, το τιμόνι με τα δύο μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και επιλογής προγράμματος οδήγησης και τα μπάκετ καθίσματα κορυφαίας άνεσης και στήριξης του σώματος στις στροφές. Στο κέντρο του κόκπιτ υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής 12,9 ιντσών για το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων, που διαθέτει φωτισμό για ευκολότερο χειρισμό τη νύχτα, ενώ πληρέστατος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών.
Στα συν του Cupra Terramar καταλογίζονται οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες εμπρός και πίσω, οι διάφοροι χώροι για αποθήκευση μικροαντικειμένων, η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης του κινητού και η άμεση συνδεσιμότητα με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto. Πολύ πρακτικός αποδείχθηκε και ο χώρος φόρτωσης με όγκο μεταξύ 540 και 1.630 λίτρων και ηλεκτρικό μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος του μεγάλου καπό, ενώ τα κυλιόμενα πίσω καθίσματα επιτρέπουν την εύκολη αυξομείωση της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ ή του χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.
Τέρμα όμως οι ορθολογισμοί και ας περάσουμε στο διασκεδαστικό σκέλος της δοκιμής μας, που ήταν -όπως αποδείχθηκε- το οδηγικό. Μιλώντας επί προσωπικού, είχαμε πάρα πολύ καιρό να βιώσουμε ένα αυτοκίνητο τόσο οδηγοκεντρικό και εκρηκτικό, που καλείσαι να το τιθασεύσεις, πριν γίνει υπερβολικά άγριο. Οι 265 ίπποι είναι φυσικά πολλοί, όμως η απόλαυση δεν οφείλεται αποκλειστικά στην ισχύ του κινητήρα και στις εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,9’’, τελική ταχύτητα 243 χλμ./ώρα), αλλά και στην αμεσότητα με την οποία αποκρίνεται στο γκάζι. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το χειρουργικής ακρίβειας τιμόνι, τις γρήγορες αλλαγές σχέσεων και τα αυτονόητα οφέλη της τετρακίνησης, όσον αφορά στα επίπεδα πρόσφυσης. Σε αυτό το μήκος κύματος έχουν γίνει και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, οι οποίες είναι σφιχτές ακόμη και επιλέγοντας το πρόγραμμα Comfort, όχι όμως σε ενοχλητικό βαθμό.
Αυτό που λείπει λίγο για να ολοκληρωθεί το πακέτο της σπορ αίσθησης, είναι ένας ανάλογος ήχος από τον δίλιτρο κινητήρα TSI. Ωστόσο, το Cupra Terramar VZ νοιάζεται για τους petrolheads και καλύπτει το συγκεκριμένο έλλειμμα με έναν τεχνητό, αλλά φανταστικό, ήχο, που βγαίνει από τα ηχεία, όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport! Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου τεστ μας γύρω στα 9,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και κρίνεται αποδεκτή με βάση την… ταλαιπωρία που βίωσε το ισπανικό SUV στα χέρια μας.
Κλείνοντας, θα πρέπει να αναφερθούμε στον πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας του καθαρόαιμου της Cupra, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη Head-up Display, θερμαινόμενα μπάκετ καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με tiptronic, κλπ.