Auto - Moto

Η κινεζική BYD «παγώνει» την παραγωγή στην ΕΕ και επενδύει στην Τουρκία

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα γυρίζει την πλάτη στην Ευρώπη και στρέφεται στην Τουρκία
Έκθεση αυτοκινήτων της BYD
AP

Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην Κίνα, ανακοίνωσε πως αναβάλει την έναρξη μαζικής παραγωγής στο νέο της εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων στην Ουγγαρία μέχρι το 2026. Μάλιστα, σύμφωνα με δύο πηγές που έχουν γνώση των σχεδιασμών, το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα υπολειτουργεί για τουλάχιστον τα δύο πρώτα χρόνια, αφότου ξεκινήσει την παραγωγή.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει νωρίτερα από το αναμενόμενο την παραγωγή σε νέο εργοστάσιο στην Τουρκία, όπου το κόστος εργασίας είναι χαμηλότερο, και αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ τους αρχικούς σχεδιασμούς παραγωγής, σύμφωνα με μία από τις πηγές που μίλησαν στο Reuters.

Η μεταφορά της παραγωγής από την Ουγγαρία προς την Τουρκία αποτελεί πλήγμα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία ήλπιζε ότι οι δασμοί στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα θα μπορούσαν να φέρουν επενδύσεις και θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, ώστε το Πεκίνο να αποφύγει τα μέτρα.

Αυτός εξάλλου ήταν και η αρχική σκέψη της BYD, αποφασίζοντας να κατασκευάσει το εργοστάσιο στην Ουγγαρία: Να μπορεί να πουλά αυτοκίνητα στην Ευρώπη χωρίς δασμούς. Επί του παρόντος, όλα τα αυτοκίνητα που διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά κατασκευάζονται στην Κίνα και υπόκεινται τόσο στον κανονικό δασμό 10% όσο και στους επιπλέον αντισταθμιστικούς δασμούς της ΕΕ για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Συνολικά, οι δασμοί για την BYD φτάνουν το 27%.

Τελικά όμως η Κίνα φαίνεται πως προτιμά – σε αυτή τη φάση – την εναλλακτική της Τουρκίας, στέλνοντας ένα μήνυμα προς τους Ευρωπαίους για τις πολιτικές τους έναντι των κινεζικών προϊόντων. Όπως επισημαίνεται στο Reuters, τα αυτοκίνητα της BYD που θα παράγονται στη νέα μονάδα της Τουρκίας θα εξάγονται επίσης στην Ευρώπη, αλλά χωρίς δασμούς, αφού η Τουρκία δεν υπόκειται στα ίδια μέτρα.

Υπενθυμίζεται πως η BYD απολαμβάνει και προνομιακό καθεστώς στην Τουρκία. Ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών οχημάτων εξαιρείται από τους εισαγωγικούς δασμούς της τουρκικής κυβέρνησης, καθώς τον περασμένο χρόνο υπέγραψε τη συμφωνία για την επένδυση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στη χώρα.

Θα υπολειτουργεί το εργοστάσιο στην Ουγγαρία, ενισχύεται η παραγωγή στην Τουρκία

Το εργοστάσιο της BYD στην πόλη Σεγκέντ της νότιας Ουγγαρίας, αξίας 4 δισ. ευρώ, θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή το 2026, αλλά μέσα στο πρώτο έτος θα παραχθούν μόνο μερικές δεκάδες χιλιάδες οχήματα. Πρόκειται για ένα μικρό ποσοστό της αρχικής δυναμικότητας του εργοστασίου, που εκτιμάται πως μπορεί να φτάσεις τις 150.000 μονάδες ετησίως και αργότερα τις 300.000.

Μια ακόμη πηγή επιβεβαίωσε στο Reuters ότι η έναρξη της παραγωγής το 2026 θα είναι περιορισμένη. Αν και η BYD έχει ανακοινώσει πως οι εγκαταστάσεις στη Σεγκέντ θα τεθούν σε λειτουργία τον Οκτώβριο, δεν έχει διευκρινίσει πότε θα ξεκινήσει η μαζική παραγωγή. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η παραγωγή θα αυξηθεί το 2027, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από τη σχεδιασμένη δυναμικότητα.

Αντίθετα, το εργοστάσιο της εταιρείας στην πόλη Μανίσα της δυτικής Τουρκίας, ύψους 1 δισ. δολαρίων, το οποίο επρόκειτο να ξεκινήσει στα τέλη του 2026 με ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων, θα ξεπεράσει την παραγωγή της μονάδας στην Ουγγαρία ήδη από το επόμενο έτος, ανέφερε μία πηγή. Μέχρι το 2027, η παραγωγή στην Τουρκία αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ τις 150.000 μονάδες, με νέα αύξηση να προβλέπεται και για το 2028.

 

 

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Αφόρητη ζέστη μέχρι την Κυριακή: Οι επικίνδυνες «ζώνες» του καύσωνα στην Αττική - Ο χάρτης του Meteo
Συνελήφθη στην Ελλάδα ο Μολδαβός ολιγάρχης Πλαχοτνιούκ: Είχε καταχραστεί πάνω από 1 δισ. δολάρια
Chevron Right