Η Ford επανεφηύρε το εμβληματικό Capri, που είχε κυκλοφορήσει πριν περίπου μισό αιώνα ως ένα προσιτό, σπορ μοντέλο compact διαστάσεων και λανσάρισε με το ίδιο όνομα ένα αυτοκίνητο εντελώς διαφορετικής σύλληψης. Το νέο Capri είναι πλέον ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV-Coupe με ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από τον διάσημο πρόγονο του, αλλά με σαφέστατα υπερσύγχρονες προδιαγραφές και τεχνολογίες. Μάλιστα, αποτελεί σε μεγάλο βαθμό προϊόν συνεργασίας με τη Volkswagen, αφού βασίζεται -μεταξύ άλλων- στο πάτωμα ΜΕΒ της VW και το μοιράζεται με μοντέλα της γερμανικής μάρκας, όπως π.χ. το ID.4.
Το ηλεκτροκίνητο Ford Capri διατίθεται σε τρεις εκδοχές, ώστε να καλύπτει ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Η βασική χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh με έως 393 χιλιόμετρα αυτονομία. Η μεσαία, την οποία δοκιμάσαμε, αποδίδει 286 ίππους με μετάδοση στους πίσω τροχούς και η μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία των 77 kWh φροντίζει για αυτονομίες έως 627 χιλιομέτρων. Στην κορυφαία του έκδοση είναι το νέο Ford Capri τετρακίνητο, αποδίδει χάρη στο Dualmotor 340 ίππους και η ηλεκτρική εμβέλεια αγγίζει -με την μπαταρία των 77 kWh- τα 592 χιλιόμετρα.
Ο σχεδιασμός του νέου Capri ισορροπεί επιτυχημένα μεταξύ κλασικού και μοντέρνου. Η γραμμή της οροφής παραπέμπει σε τυπικό Coupe της δεκαετίας του 70 και συνδυάζεται αρμονικά με τα δυναμικά στοιχεία ενός SUV, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το έντονα φρύδια των θόλων των τροχών. Η μάσκα του Ford Capri καθορίζεται -εν πολλοίς- από τους πολύ ιδιαίτερους προβολείς Matrix-LED, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν η φωτεινή LED μπάρα και το όνομα του μοντέλου με μια στυλιστικά άψογη λιτή γραμματοσειρά. Το αμάξωμα με μήκος 4,63 μέτρων και 1,62 μέτρα ύψος δείχνει συμπαγές και εκφράζει ιδανικά τον δυναμικό χαρακτήρα του νέου Capri, με ένα ιδιαίτερο στυλ χαμηλού προφίλ και χωρίς ακρότητες.
Στο εσωτερικό ποντάρει το στυλάτο SUV-Coupe στη λειτουργικότητα και το μοντέρνο ντιζάιν. Το κόκπιτ είναι καθαρά δομημένο με κυρίαρχο στοιχείο την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 14,6 ιντσών, με ρυθμιζόμενη κλίση για ευκολότερη χρήση και μείωση των αντανακλάσεων του φωτός. Το μενού βασίζεται στην υγιή λογική, η συνδεσιμότητα είναι κορυφαία, όμως θα θέλαμε να υπάρχουν και συμβατικά χειριστήρια για τις ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού. Επίσης, βρήκαμε πολύ πρακτικό το κρυφό ντουλαπάκι «My Private Locker» πίσω από την οθόνη για την αποθήκευση διαφόρων αντικειμένων αξίας.
Οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια είναι εξαιρετικοί, τα σπορ καθίσματα προσφέρουν υψηλή άνεση και συγκρατούν σωστά το σώμα στις γρήγορες στροφές, ενώ η λειτουργία μασάζ αποδείχθηκε πραγματικά ανακουφιστική για τη μέση μας την εβδομάδα της δοκιμής. Γενικά, το εσωτερικό του Ford Capri προβάλλει την εικόνα ενός σύγχρονου και καλόγουστου αυτοκινήτου, φτιαγμένου για μια ανέφελη, ευχάριστη και μακροχρόνια συμβίωση. Εξαιρετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από τον πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών με όγκο μεταξύ 627 και 1.505 λίτρων, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και σχεδόν απόλυτα επίπεδη επιφάνεια.
Οδική συμπεριφορά
Η εικόνα του Ford Capri στο δρόμο είναι αντάξια του δημοφιλούς προγόνου του και ταιριάζει απόλυτα στο δυναμικό προφίλ του. Η έκδοση Extended Range με 286 ίππους ισχύ και 545 Nm μέγιστη ροπή στρέψης εντυπωσιάζει με τις γρήγορες και γραμμικές επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 6,4΄΄) και σε κίνηση, κάνοντας έτσι εύκολες και ασφαλείς τις προσπεράσεις. Το άμεσο τιμόνι κουμπώνει ιδανικά με τις καλορυθμισμένες αναρτήσεις, που αποσβένουν αποτελεσματικά τους κραδασμούς και αποτρέπουν τις μεγάλες κλίσεις και φαινόμενα πλεύσης. Στα συν του ηλεκτροκίνητου SUV-Coupe καταγράφεται και η εξαιρετική δουλειά των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, χωρίς όμως να γίνονται υπερβολικά παρεμβατικά ευνουχίζοντας την αίσθηση οδήγησης, που παραμένει σε υψηλότατα επίπεδα. Ιδιαίτερα χρήσιμη αποδείχθηκε η κάμερα οπισθοπορείας, που διευκολύνει το παρκάρισμα σε στενούς χώρους.
Η πραγματική αυτονομία του Ford Capri δεν φτάνει βέβαια τα 627 χιλιόμετρα των μετρήσεων σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP, ωστόσο ξεπέρασε ελαφρά τα 400 χιλιόμετρα σε συνθήκες αρκετά γρήγορων ρυθμών, ενώ η μπαταρία φορτίζεται από 10% έως 80% σε φορτιστή ισχύος έως 135 kW μέσα σε μόλις 28 λεπτά. Αν μάλιστα κινηθείς κατά κύριο λόγο σε αστικό περιβάλλον, μπορεί να δεις να ξεπερνάει η αυτονομία εύκολα τα 450 χιλιόμετρα, αν και δεν υπάρχει η δυνατότητα για One Pedal Drive.
Το πισωκίνητο μοντέλο των 286 ίππων κοστίζει στην έκδοση Style από 45.200 ευρώ, συνοδεύεται με βασική εγγύηση δύο ετών, αλλά για τη μπαταρία και το κύκλωμα υψηλής τάσης προβλέπονται 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα εγγύηση. Όσο για τον εξοπλισμό, κρίνεται πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών, προβολείς πλήρως LED, κινούμενη οθόνη αφής 14,6’’, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, συνδεδεμένη πλοήγηση, intelligent adaptive cruise control, ηλεκτρικά θερμαινόμενα και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, κλπ.