Auto - Moto

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό SUV Geely EX5 με ελκυστική τιμή εκκίνησης από 29.990 ευρώ

Το κινέζικο μοντέλο προσφέρει άφθονους χώρους και ένα ποιοτικό περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας, ενώ αποδίδει 218 ίππους και η πραγματική αυτονομία του αγγίζει σχεδόν τα 400 χιλιόμετρα.

H Geely αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά ονόματα της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας, έχει εξαγωγικό προσανατολισμό και επεκτείνεται πλέον και στην Ευρώπη. Στη χώρα μας έφτασε πρόσφατα με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV Geely EX5, που δοκιμάσαμε εξαντλητικά επί μία εβδομάδα, ενώ τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα, ενώ θα επεκταθεί πανελλαδικά το δίκτυο πώλησης και εξυπηρέτησης των πελατών της.

Το ΕΧ5 έχει 4,615 μέτρα μήκος και ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία των οικογενειακών C-segment SUV, κυκλοφορεί σε δύο εξοπλιστικά επίπεδα και εφοδιάζεται με έναν δυνατό ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και -φυσικά- αυτόματο σασμάν. Πρόκειται για ένα μοντέλο με αρκετά highlights, μεταξύ των οποίων η μπαταρία υψηλής τεχνολογίας και ενεργειακής πυκνότητας, η οποία αντέχει σύμφωνα με τη Geely έως ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα και καλύπτεται από εγγύηση έως 150.000 χιλιομέτρων ή έως 200.000 χιλιομέτρων με το ειδικό πακέτο Freedom 100, που ισχύει για τις πρώτες 100 παραγγελίες.

Εξωτερικά πρόκειται για ένα ενδιαφέρον SUV με χυτές γραμμές, κλειστή μάσκα χωρίς γρίλιες (καθότι ηλεκτρικό), καλαίσθητες ζάντες και μακρόστενα «αμυγδαλωτά» φωτιστικά σώματα. Μας άρεσε, ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο δεν κατέφυγαν οι ντιζάινερ της Geely σε σχεδιαστικές ακρότητες, αλλά δημιούργησαν ένα αξιοπρεπέστατο σύνολο με διαχρονικά χαρακτηριστικά, όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για την παγκόσμια αγορά. Στις… χαριτωμενιές του Geely EX5 καταγράψαμε πάντως τις pop-up χωνευτές χειρολαβές με τον μηχανισμό που πρωτοθαυμάσαμε πριν δεκαετίες στις ηλεκτρικές κουζίνες PITSOS (για να κατανοήσουν οι παλαιότεροι τι εννοούμε).

Πολυτέλεια, υψηλές τεχνολογίες και ποιότητα χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του κινέζικου SUV με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στα απαιτητικά crash tests του ευρωπαϊκού οργανισμού οδικής ασφάλειας, EuroNCAP. Οι χώροι είναι αρχοντικοί, το κόκπιτ ξεχωρίζει με τον λειτουργικό και απλό σχεδιασμό του, όλα τα υλικά προέρχονται από τα πάνω ράφια, η γυάλινη ηλιοροφή ανοίγει και κλείνει με φωνητικές εντολές και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού περιλαμβάνουν στην πλουσιότερη έκδοση Tech έξι προγράμματα μασάζ, που τα απολαύσαμε πραγματικά κατά τη διάρκεια της επταήμερης δοκιμής μας.

Στο τεχνολογικό σκέλος έχουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, μια κεντρική οθόνη αφής 15,4 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων με λογική δομή του μενού, δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης του κινητού, ενώ η έκδοση Tech περιλαμβάνει επιπρόσθετα μία εξαιρετική οθόνη εμπρόσθιας προβολής (Head up Display) και ένα συναυλιακό ηχοσύστημα Flyme Sound ισχύος 1.000 Watt με 16 ηχεία. Όλα λοιπόν άριστα, με εξαίρεση το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 410 λίτρων, που είναι μετρίως μέτριο για τα δεδομένα της κατηγορίας, αν και υπάρχει και ένας κρυφός αποθηκευτικός χώρος 51 λίτρων κάτω από τα πάτωμα.

Επιδόσεις, οδική συμπεριφορά

To Geely EX5 είναι σβέλτο στο δρόμο, καθώς οι 218 ίπποι του ηλεκτροκινητήρα καλούνται να «κουβαλήσουν» ένα σχετικά ελαφρύ αμάξωμα βάρους 1,7 τόνων. Έτσι επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9”, ενώ εξαιρετικές είναι και οι ρεπρίζ που φροντίζουν για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις. Επίσης λογική ήταν και η μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, που ανήλθε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε 16 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και αντιστοιχεί -στην πράξη- σε περίπου 390 χιλιόμετρα αυτονομία. Να πούμε επίσης, ότι το «γέμισμα» της μπαταρίας χωρητικότητας 60,22 kWh από 30% έως 80% γίνεται μέσω ταχυφορτιστή σε μόλις 20 λεπτά, ενώ το EX5 διαθέτει λειτουργία φόρτισης διπλής κατεύθυνσης (V2L) και μπορεί να παρέχει ρεύμα στο δίκτυο ή σε εξωτερικές συσκευές.

Εξαιρετικές ήταν οι εντυπώσεις μας από την οδική συμπεριφορά του Geely EX5, το οποίο μας εντυπωσίασε με την υψηλή ποιότητα κύλισης, το άκρως αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών και την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών. Φυσικά, όλες οι ρυθμίσεις έχουν γίνει με γνώμονα τον οικογενειακό χαρακτήρα του κινέζικου SUV, οπότε πρόκειται για ένα άνετο μοντέλο χωρίς σπορ φιλοδοξίες, αν εξαιρέσουμε τις γρήγορες επιταχύνσεις του. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το ελαφρύ τιμόνι, που αποδεικνύεται ωστόσο πρακτικό στους επιτόπιους ελιγμούς.

Όπως γράφουμε και στην αρχή, οι τιμές ξεκινούν από 29.900 ευρώ στη βασική έκδοση Pro, περιλαμβάνοντας το όφελος Freedom Bonus κατά την παραγγελία των 100 πρώτων αυτοκινήτων και την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (34.990 ευρώ χωρίς τις επιδοτήσεις). Η πλουσιότερη έκδοση Tech κοστίζει από 31.990 ευρώ (36.990 ευρώ χωρίς τα οφέλη των επιδοτήσεων), ενώ το Geely EX5 καλύπτεται από 6 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα γενική εγγύηση και η μπαταρία από 8 έτη ή 150.000 χιλιόμετρα. Η προσφορά Freedom 100 περιλαμβάνει 6 χρόνια δωρεάν πρόσβαση στην εφαρμογή Geely App, 6 χρόνια δωρεάν σέρβις και ένα χρόνο δωρεάν φόρτιση για τις 100 πρώτες παραγγελίες.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Σπάνιο στιγμιότυπο στην Ικαρία - Φάλαινες φυσητήρες βουτούν στην καρδιά του Αιγαίου Chevron Left
Σπάνιο στιγμιότυπο στην Ικαρία - Φάλαινες φυσητήρες βουτούν στην καρδιά του Αιγαίου