Auto - Moto

VW Touareg – Τέλος εποχής μετά από 24 χρόνια για το εμβληματικό γερμανικό SUV

Εντείνονται οι φήμες, ότι θα σταματήσει το 2026 η παραγωγή του VW Touareg και μάλιστα χωρίς να υπάρξει διάδοχο μοντέλο.

Το Touareg αποτελεί ένα από τα εμβληματικότερα μοντέλα της Volkswagen, καθώς θεωρείται η ναυαρχίδα των SUV της μάρκας από το Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας.

Στην αγορά κυκλοφορεί από το 2018 το μοντέλο τρίτης γενιάς, που εφοδιαζόταν μέχρι τα τέλη του 2020 -μεταξύ άλλων- με τον καινοτόμο V8 TDI πετρελαιοκινητήρα υψηλών επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης. Ακόμη και σήμερα όμως, εφοδιάζεται το επιβλητικό SUV με πανίσχυρα μοτέρ, όπως έναν V6 βενζινοκινητήρα 340 ίππων της οικογένειας TSI και δύο υπερσύγχρονους ντιζελοκινητήρες V6. Φαίνεται όμως, ότι ο κύκλος ζωής του VW Touareg θα ολοκληρωθεί οριστικά το 2026, δηλαδή 24 χρόνια μετά το λανσάρισμα του μοντέλου πρώτης γενιάς.

Η πληροφορία προέρχεται από ‘’εσωτερικές πηγές’’ εντός της γερμανικής εταιρείας, που μίλησαν στο γνωστό αυτοκινητιστικό περιοδικό ‘’Autocar’’. Σύμφωνα μάλιστα με το ρεπορτάζ, δεν προβλέπεται άμεσος διάδοχος για το πολυτελές και ευρύχωρο γερμανικό SUV, επειδή η κατασκευάστρια εταιρεία θέλει να ανασυνθέσει τη γκάμα της δίνοντας προτεραιότητα σε πιο προσιτά οχήματα στον μέσο αγοραστή.

Τον ρόλο του Touareg αναμένεται να αναλάβει -σε κάποιο βαθμό- το νέο Volkswagen Tayron. Πρόκειται για ένα SUV με βάση το Tiguan, το οποίο πωλείται και σε επταθέσιες εκδοχές, ενώ το μήκος του ανέρχεται σε 4,70 μέτρα, άρα υστερεί κατά περίπου 10 εκατοστά έναντι του Touareg. Το Tayron ‘’πατάει’’ στην πλατφόρμα MQB Evo και έχει τη δυνατότητα να ρυμουλκεί τρέιλερ βάρους έως 2,5 τόνων, ενώ στο Touareg βρίσκεται το όριο στους 3,5 τόνους, οπότε είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε ιδιοκτήτες σκαφών, τροχόσπιτων, κλπ. Φυσικά, το Tayron υστερεί και σε πρεστίζ απέναντι στο Touareg, που αποτελεί -τεχνολογικά- αδελφό μοντέλο της Porsche Cayenne και ανταγωνίζεται διαχρονικά με επιτυχία premium SUV, όπως π.χ. τη BMW X5.

H παραγωγή του Touareg ξεκίνησε το 2002 και ήταν το αποτέλεσμα συνεργασίας της Volkswagen με τις Porsche και Audi, από την οποία προέκυψαν επίσης η Cayenne και το Q7. Η VW δημιούργησε το Touareg, αλλά και την επιβλητική λιμουζίνα Phaeton, με στόχο να μπει στην ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία των μοντέλων πολυτελείας. Το Phaeton δεν τα πήγε τόσο καλά, όμως το Touareg έχει διαχρονικά αξιοπρεπή παρουσία στην κατηγορία του, όπου οι πωλήσεις του μόνο στη Γερμανία από το 2002 έως τα τέλη του 2024 έχουν ξεπεράσει συνολικά τις 210.000 μονάδες, με καλύτερη χρονιά το 2004 με πάνω από 18.000 ταξινομήσεις.

Αν επαληθευτούν οι πληροφορίες περί διακοπής της παραγωγής του Touareg, μπορούμε να μιλάμε για την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κεφαλαίου στην ιστορία της Volkswagen. Πρόκειται ουσιαστικά για τους τίτλους τέλους του εγχειρήματος της Volkswagen, να εξελιχθεί σε premium brand υπό την καθοδήγηση του χαρισματικού της προέδρου, Φέρντιναντ Πιχ, με αιχμή του δόρατος κινητήρες κορυφαίων προδιαγραφών, όπως ο W12 βενζίνης και ο V10 πετρελαίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Φαράγγι Σαμαριάς Chevron Left
Φαράγγι Σαμαριάς: Κινηματογραφική επιχείρηση διάσωσης τραυματία - Τον κουβάλησαν στα χέρια για 3 χιλιόμετρα