Η ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου μας συνεπάγεται συχνά ένα «τσουχτερό» κόστος επισκευής, όμως σε πολλές περιπτώσεις οφείλεται σε δικά μας οδηγικά λάθη.
Η κακομεταχείριση του σασμάν του αυτοκινήτου μας μπορεί να προκαλέσει ζημιές, που χρειάζονται αρκετά χρήματα για την επισκευή τους. Αν μάλιστα είναι το όχημα αρκετά μεγάλης ηλικίας, ενδέχεται να μη συμφέρει καν η αποκατάσταση της βλάβης εξαιτίας του υψηλού κόστους της. Ακούγεται ίσως απίστευτο, όμως η μακροβιότητα ενός κιβωτίου ταχυτήτων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο, με τον οποίο συμπεριφέρεται σε αυτό ο οδηγός του αυτοκινήτου. Δυστυχώς, πολλοί εξακολουθούν να κακοποιούν το σασμάν του Ι.Χ. τους κάνοντας από άγνοια τα εξής 5 συνηθισμένα λάθη, τα οποία καλούνται να πληρώσουν κάποια στιγμή ακριβά.
Πολύ γρήγορες αλλαγές
Οι «καρφωτές» αλλαγές ταχυτήτων δείχνουν εξαιρετικά εντυπωσιακές στις καταδιώξεις αυτοκινήτων, που παρακολουθούμε στη μεγάλη και στη μικρή οθόνη. Ωστόσο φθείρουν ανεπανόρθωτα τα γρανάζια στο εσωτερικό του κιβωτίου ταχυτήτων, προκαλώντας πρόωρες -και δαπανηρές- φθορές. Η αργή αλλαγή των σχέσεων δίνει τον απαραίτητο χρόνο στα γρανάζια, να κουμπώσουν ιδανικά μεταξύ τους, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται έτσι ο κίνδυνος, να βάλουμε λάθος ταχύτητα και να επιβαρύνουμε το σασμάν.
Όπισθεν, ενώ κυλούν οι τροχοί
Δεν βάζουμε όπισθεν, αν κυλούν -ούτε καν ελάχιστα- οι τροχοί του αυτοκινήτου μας. Αντιθέτως, προσέχουμε, ώστε να είναι απολύτως ακίνητο, πατάμε καλά το πεντάλ του συμπλέκτη και τότε μόνο, επιλέγουμε την όπισθεν. Αυτό ισχύει και για τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, όπου πρέπει να είναι ακινητοποιημένο το όχημα, πριν κάνουμε την αλλαγή του επιλογέα μεταξύ «D» και «κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου R».
Ακουμπάμε τον επιλογέα
Μακριά το δεξί χέρι από τον επιλογέα ταχυτήτων. Δεν είναι για ξεκούραση, αλλά μόνο για αλλαγή σχέσεων. Οποιαδήποτε πίεση πάνω του, ενώ κινείται το όχημα, φθείρει το σασμάν πρόωρα. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου, ότι ένας από τους βασικούς κανόνες ασφαλούς οδήγησης, είναι να κρατάμε και με τα δύο χρόνια το τιμόνι.
Δεν πατάμε καλά το πεντάλ του συμπλέκτη
Το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να το πατάμε έγκαιρα και μέχρι κάτω. Αν δεν το κάνουμε αυτό, τότε ακούγεται ένας έντονος μεταλλικός θόρυβος, επειδή δεν γίνεται σωστά ο συγχρονισμός μεταξύ των γραναζιών, με αποτέλεσμα την πρόωρη φθορά τους και η πιθανότητα ζημιάς αυξάνεται γεωμετρικά.
Αμελούμε το σέρβις
Δυστυχώς, πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων δεν τηρούν τις οδηγίες του κατασκευαστή και δεν πραγματοποιούν τα σέρβις του σασμάν στα προβλεπόμενα διαστήματα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις βαλβολίνες του κιβωτίου ταχυτήτων, που με την πάροδο του χρόνου και τη χρήση«γερνούν» και χάνουν τις λιπαντικές τους ιδιότητες, οπότε οι βλάβες είναι αναπόφευκτες.