Η υπερσυγκέντρωση του πλούτου σε μια απειροελάχιστη μερίδα του παγκόσμιου πληθυσμού αποτυπώνεται εύγλωττα στην πορεία της αγοράς αυτοκινήτου. Έτσι βλέπουμε, ότι ο μέσος πολίτης στις ανεπτυγμένες χώρες δυσκολεύεται ολοένα περισσότερο να αγοράσει ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής λόγω μείωσης ή στασιμότητας του εισοδήματός του και αύξησης των τιμών των καινούργιων, αλλά και των μεταχειρισμένων, οχημάτων. Από την άλλη πλευρά υπάρχει μια ομάδα μεγιστάνων του πλούτου, η οποία συντηρεί -και μάλιστα άνετα- τους κατασκευαστές υπερπολυτελών μοντέλων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Bugatti. Η μάρκα του ομίλου Volkswagen παρουσίασε πρόσφατα το υβριδικό υπεραυτοκίνητο Tourbillon με τρεις ηλεκτροκινητήρες, έναν V16 βενζινοκινητήρα, 1.800 ίππους συνδυαστική ισχύ και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε κάτι λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα! Οι τιμές της Bugatti Tourbillon ξεκινούν από περίπου τέσσερα εκατομμύρια δολάρια, όμως ακόμη και αν σας περισσεύουν τόσα χρήματα και σκοπεύετε να την αγοράσετε, δεν μπορείτε, καθώς οι παραγγελίες καλύπτουν όλη την παραγωγή της μέχρι το 2029!
Το καλύτερο από όλα -για την κατασκευάστρια εταιρεία βεβαίως- είναι, ότι η κάλυψη της συνολικής παραγωγής σε ορίζοντα…πενταετίας, δεν περιορίζεται μόνο στην Tourbillon, αλλά ισχύει για όλα τα μοντέλα της Bugatti! H εταιρεία έχει σταματήσει πλέον να δέχεται παραγγελίες για τα μοντέλα της και θεωρείται προνομιούχος, όποιος καταφέρει -από τύχη ή με μέσο- να μπει εμβόλιμα σε αυτές.
Είναι προφανές, ότι η συγκεκριμένη κατάσταση είναι βούτυρο στο…παντεσπάνι της Bugatti, επειδή μπορεί να διαμορφώσει τις τιμές των hypercars της σε επίπεδα, που της αποφέρουν τεράστια κερδοφορία ανά πώληση αυτοκινήτου. Μέσα στα κόλπα που εφαρμόζουν εξάλλου όλοι οι κατασκευαστές υπερπολυτελών και πανάκριβων αυτοκινήτων, είναι και η συνειδητά περιορισμένη παραγωγή τους, ώστε να γίνονται ακόμη πιο ποθητά και να μπορούν να τα τιμολογούν, όπως θέλουν.
Η εξάντληση της παραγωγής σε έναν τόσο μακροχρόνιο ορίζοντα εξασφαλίζει επίσης στις συγκεκριμένες εταιρείες μια οικονομική σταθερότητα και τους επιτρέπει, να προγραμματίζουν με άνεση και χωρίς το άγχος ενδεχόμενων κρίσεων τα επόμενα βήματα με στόχο την αναβάθμιση της γκάμας τους και την αύξηση της κερδοφορίας τους.