H Nio στην κόψη του ξυραφιού – Τι αναφέρει ο CEO της κινέζικης μάρκας
Η κινέζικηεταιρεία κατασκευάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έφτασε πρόσφατα και στην Ελλάδα, όμως οι πωλήσεις της βρίσκονται πολύ χαμηλότερα από τους στόχους της.
Η Nioδίνει μάχη για την επιβίωσή της. Δεν πρόκειται απλά για το συμπέρασμα κάποιου οικονομικού αναλυτή, αλλά αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις του ίδιου του CEO της, William Li, οι οποίες έγιναν στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης του μοντέλου Nio ES8 νέας γενιάς.
Ο Li εξήγησε, σε ποια σημεία έγινε εξοικονόμηση κόστους, ώστε να πωλείται η ναυαρχίδα της μάρκας σε προσιτές τιμές και τόνισε -σύμφωνα με τον ιστότοπο CarNewsChina-, ότι αυτή τη στιγμή έχει απόλυτη προτεραιότητα η επιβίωση της εταιρείας.
Το ηλεκτρικό μίνι firefly EV.
Όντως τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά για τη νεοφυή επιχείρηση, που ιδρύθηκε το 2014. Αυτό αποτυπώνεται και στην τιμή της μετοχής της, η οποία έχει πέσει από τα σχεδόν 67 δολάρια στις αρχές του 2021 σε περίπου 5,5 δολάρια σήμερα. Οι πωλήσεις της Nio αυξάνονται, παραμένουν ωστόσο σε χαμηλά επίπεδα και βρίσκονται κάτω από τους στόχους που έχουν τεθεί. To CarNewsChina εξέτασε τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου του 2025 από διάφορες κινέζικες Start-ups και έκανε προβλέψεις για το σύνολο του έτους. Σύμφωνα με τον εξειδικευμένο ιστότοπο, οι ταξινομήσεις της Nio ανήλθαν το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2025 σε 114.150 οχήματα και αναλογούν στο 26% του ετήσιου στόχου, ενώ η εταιρεία βρίσκεται συνεχώς εκτός στόχων τα τελευταία χρόνια.
Εδώ θα πρέπει να πούμε, ότι και οι ίδιοι οι στόχοι δείχνουν πολύ φιλόδοξοι και όχι ιδιαίτερα ρεαλιστικοί. Για παράδειγμα, ο στόχος της Nio για το 2024 ήταν 230.000 πωλήσεις καινούργιων οχημάτων και για το 2025 σχεδόν διπλασιάστηκε, καθώς ανέρχεται σε 440.000 μονάδες. Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους εμφάνισε η Nio ζημιές ύψους περίπου 810 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα καταδείξουν σε σημαντικό βαθμό την πορεία όλης της χρονιάς.
To Nio EL6 παρουσιάζεται στο Golden Hall.
Η κινέζικη μάρκα ποντάρει πολλά στο νέο μοντέλο ΕL60 με 490 ίππους και αυτονομία έως 529 χιλιομέτρων, αλλά και στο μικρό ηλεκτρικό firefly EV. Στην Ελλάδα παρουσιάζεται ήδη το ευέλικτο SUV NIO EL6 στο Golden Hall και θα ακολουθήσουν στη συνέχεια το πολυτελές εξαθέσιο SUV EL8, το κομψό μεσαίο σεντάν ΕΤ5 και το lifestyle Tourer ET5 Touring.
Το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Nio ήταν το ES8, που κυκλοφόρησε το 2018 στην αγορά. Το επόμενο διάστημα θα λανσαριστεί το μοντέλο νέας γενιάς με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά, το οποίο όμως θα κοστίζει αρκετά φθηνότερα από τον προκάτοχό του. Συγκεκριμένα, η τιμή της έκδοσης μεγάλης αυτονομίας με μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh θα πωλείται στην Κίνα από περίπου 49.800 ευρώ, που κρίνονται άκρως ανταγωνιστικά για ένα πολυτελές ηλεκτροκίνητο SUV μήκους 5,28 μέτρων με δυνατότητα φιλοξενίας έως επτά επιβατών.
To πολυτελές SUV Nio ES8 νέας γενιάς.
Πάντως, η Νio έχει βρεθεί και στο παρελθόν ένα βήμα πριν την πτώχευση, κατάφερε όμως στο τέλος να ξεπεράσει αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Αυτό είχε συμβεί στις αρχές του 2020, οπότε διασώθηκε η Nio χάρη στην οικονομική ενίσχυση ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, που είχε λάβει από την περιφέρεια Hefei της Κίνας.