Auto - Moto

H Opel ανέβαλε την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση – Ο λόγος που άλλαξε απόφαση

Η μάρκα με σήμα τον κεραυνό ακολούθησε το παράδειγμα και άλλων γνωστών εταιρειών, όπως η Mercedes, η BMW, η Ford Ευρώπης, η Porsche και η Toyota.

H Opel είχε αποφασίσει να προσφέρει από τα τέλη του 2028 και μετά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά καινούργια αυτοκίνητα.

Το συγκεκριμένο χρονικό ορόσημο, που θα είχε ως συνέπεια την πλήρη διακοπή παραγωγής Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το είχε ανακοινώσει ο πρώην CEO της Opel, Florian Huettl και μάλιστα το επαναλάμβανε συνέχεια. Στο ενδιάμεσο διάστημα συνέβησαν ωστόσο πράγματα και θαύματα, αποχώρησε ο πρόεδρος του μητρικού ομίλου Stellantis, Carlos Tavares και το ίδιο συνέβη και με τον Huettl, ενώ πάγωσαν τα σχέδια για τη δημιουργία ενός μεγάλου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στη γερμανική πόλη Καϊζερσλάουτερν.

Η αλλαγή πλεύσης οφείλεται στην απαίτηση των ευρωπαίων πελατών, να έχουν πολλαπλές δυνατότητες επιλογής στο πλαίσιο της λεγόμενης «Multi Energy» στρατηγικής. Αυτό σημαίνει στην πράξη, ότι κάθε μοντέλο νέας γενιάς της Opel θα διατίθεται με όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες, από ήπια υβριδικό έως Plug-in υβριδικό και από 100% ηλεκτρικό έως αποκλειστικά θερμικό με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου, χωρίς κάποια στοιχεία εξηλεκτρισμού.

Εκπρόσωπος της γερμανικής μάρκας ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι «αυτό δεν πρέπει να περιοριστεί έως το 2028, εφόσον η πλευρά της ζήτησης (δηλαδή οι πελάτες) ζητά κάτι άλλο».

Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσει η Opel την εξέλιξη ηλεκτροκινητήρων, ώστε να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της αγοράς, αλλά και να αξιοποιήσει ενδεχόμενα κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης από πλευράς κυβερνήσεων μεγάλων ευρωπαϊκών κρατών, όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία.

Η Ε.Ε. κρατάει τα χαρτιά της κλειστά

Ανάλογη αλλαγή στρατηγικής εξαιτίας της χαμηλής ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχουν κάνει και άλλες γνωστές εταιρείες του χώρου, όπως οι Mercedes, Porsche και Ford Eυρώπης, ενώ οι BMW και Toyota είχαν αποφασίσει εδώ και μεγάλο διάστημα να συνεχίσουν να παράγουν νέα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, για όσο διάστημα έχουν ζήτηση.

Τα πάντα εξαρτώνται ωστόσο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία παραμένει -προς το παρόν;- πιστή στον οδικό χάρτη, σύμφωνα με τον οποίο θα απαγορευτούν από το 2035 και μετά οι πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Και εδώ όμως αναμένονται εξελίξεις, αφού αρκετά ισχυρά κράτη μέλη της Ε.Ε. αντιδρούν πλέον ανοιχτά στη συγκεκριμένη απόφαση, θεωρώντας ότι θα βάλει ταφόπλακα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και θα ανοίξει τον δρόμο για την κυριαρχία των Κινέζων στην αγορά.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
ακίνητα Chevron Left
Το νέο πιστοποιητικό καλοπληρωτή για πιο εύκολη ενοικίαση σπιτιού
«Τι είναι και τι θέλει το... ΕΑΜ» του Χάρη Δούκα
Χάρης Δούκας Chevron Right