Η Volkswagen αποφάσισε να αλλάξει την ονοματοδοσία των ηλεκτρικών της μοντέλων και να επιστρέψει στον παραδοσιακό τρόπο ονομασίας τους.
Το 2023 είχε παρουσιάσει η γερμανική μάρκα τη μελέτη ΙD.2all, η οποία εξελίχθηκε σε μοντέλο παραγωγής, που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο χρόνο και θα ονομάζεται πλέον ID. Polo.
Το ίδιο ισχύει και για τη μελέτη ID. GTI, που θα περάσει στην παραγωγή ως ID. Polo GTI. Να υπογραμμίσουμε, ότι θα συνεχιστεί παράλληλα η παραγωγή του βενζινοκίνητου Polo για άγνωστο προς το παρόν διάστημα, καθώς κανένας δεν γνωρίζει αν και πότε θα απαγορευτεί τελικά η πώληση Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε., που έχει αποφασιστεί για το τέλος του 2035.
Τα δύο προαναφερόμενα πρωτότυπα βρίσκονται πλέον στην τελική φάση εξέλιξης, ασχέτως αν εξακολουθεί να τα παρουσιάζει η Volkswagen καμουφλαρισμένα με μεμβράνες. Η επίσημη πρεμιέρα των μοντέλων παραγωγής θα γίνει τον Μάιο του 2026, ενώ τα δύο καμουφλαρισμένα πρωτότυπα θα παρουσιαστούν τις επόμενες ημέρες στην έκθεση ΙΑΑ του Μονάχου, μαζί τη μελέτη ενός compact Crossover.
Το ID.Polo θα κυκλοφορήσει το επόμενο φθινόπωρο στην αγορά με δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας και τριών ηλεκτροκινητήρων διαφορετικής απόδοσης.
Η σπορ έκδοση GTI θα ακολουθήσει περί τα τέλη του 2026 και θα αποδίδει 223 ίππους, οπότε θα κληθεί να αντιμετωπίσει ηλεκτροκίνητους αντιπάλους, όπως το Abarth 500 e, το MG 4 XPower και το Cupra Born VZ.
Όλα τα ηλεκτρικά Polo θα είναι εμπροσθοκίνητα με έναν ηλεκτροκινητήρα μπροστά τοποθετημένο και θα βασίζονται στο πάτωμα ΜΕΒ+, που διαφοροποιείται από το αντίστοιχο των μεγαλύτερων ηλεκτροκίνητων Volkswagen της οικογένειας ΙD.
To μήκος του ηλεκτροκίνητου VW Polo θα ανέρχεται σε 4,05 μέτρα, δηλαδή περίπου όσο και των συμβατικών αδελφών του, όμως θα είναι λίγο φαρδύτερο (1,82 μ.) και ψηλότερο (1,53 μ.) λόγω της μεγάλης μπαταρίας του.
Ένα από τα μεγάλα όπλα του γερμανικού supermini εκτιμάται ότι θα είναι η ευρυχωρία του, αφού το μήκος του μεταξόνιου φτάνει τα 2,60 μέτρα και η καμπίνα επιβατών θα προσφέρει άνεση παρόμοια με ενός Golf.
Η μπαταρία νέας γενιάς θα επιτρέπει εξάλλου μεγάλες αυτονομίες της τάξης έως 450 χιλιομέτρων, που θεωρούνται εξαιρετικά για ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Η τιμή εκκίνησης του VW ID. Polo θα βρίσκεται κάτω από το όριο των 25.000 ευρώ, όμως θα υπάρξουν και ακριβότερες εκδόσεις με αναβαθμισμένο εξοπλισμό, όπως σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος με λειτουργία μνήμης, λειτουργία αυτόματης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση των φαναριών ρύθμισης κυκλοφορίας, κλπ.
Η Volkswagen στρέφεται πλέον και στα μικρά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Έτσι θα λανσάρει το 2027 ένα μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο από το Polo, για το οποίο μας έδωσε μια γεύση το πρωτότυπο ID.Every1.
Το αυτοκίνητο παραγωγής θα ξεκινάει από περίπου 20.000 ευρώ και θα κυκλοφορήσει με νέο όνομα. Η γερμανική μάρκα μπορεί να επαναφέρει στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα παλαιό όνομα στη ζωή, όπως π.χ. Lupo ή up!, ενώ έχει αποκλειστεί σίγουρα η αρχική επιλογή, ID.1.
Κατηγορηματικός είναι και ο CEO της Volkswagen, Τόμας Σέφερ: ‘’Το ID. Polo είναι μόνο η αρχή. Θα επαναφέρουμε στο μέλλον τα γνωστά μας ονόματα’’. Όλα δείχνουν λοιπόν, ότι το ID.3 θα ονομαστεί μελλοντικά ID. Golf, το ID.4 θα γίνει ID. Tiguan και το ID.7….ΙD. Passat.
Σε ένα απώτερο μέλλον, όπου θα σταματήσει η παραγωγή θερμικών μοντέλων, θα αφαιρεθεί το ID. από τις συγκεκριμένες ονομασίες των προαναφερόμενων αυτοκινήτων και θα κυκλοφορούν ‘’σκέτα’’ ως Golf, Passat, κλπ.