Σε στασιμότητα βρίσκεται ουσιαστικά η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, καθώς τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 καταγράφηκε μόνο μια μικρή αύξηση της τάξης του 1,6% στις ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ. (99.960 εφέτος έναντι 98.374 πέρυσι) και μείωση -4,3% και -0,3% στα καινούργια φορτηγά και λεωφορεία. Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται κατά κύριο λόγο στην οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών, γι αυτό εξάλλου το ποσοστό εταιρικών πωλήσεων έχει αγγίξει πλέον το 60% στο σύνολο των ταξινομήσεων καινούργιων επιβατικών οχημάτων. Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα ολοκληρωθεί το 2025 με πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ., που θα κυμαίνονται μεταξύ 135.000 και 140.000 οχημάτων. Αναμένεται λοιπόν να φουντώσει ακόμη περισσότερο η μάχη για ικανοποιητικά μερίδια μεταξύ των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών του κλάδου, αφού μάλιστα προστίθενται συνεχώς νέες μάρκες, κυρίως κινέζικης προέλευσης.
Ο φετινός Αύγουστος επιβεβαίωσε τα μέχρι τώρα δεδομένα, καθώς ταξινομήθηκαν 8.192 καινούργια Ι.Χ. έναντι 8.149 του αντίστοιχου περυσινού μήνα. Η αναιμική αύξηση ανήλθε σε μόλις 0,5%, όμως τα πράγματα πήγαν ακόμη χειρότερα στις πωλήσεις καινούργιων φορτηγών ελαφρού και βαρέως τύπου, αλλά και καινούργιων λεωφορείων. Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2025 ταξινομήθηκαν 769 καινούργια φορτηγά έναντι 795 πέρυσι (-3,3%) και μόλις 48 λεωφορεία έναντι 118 τον ίδιο μήνα πέρυσι (-59,3%).
Επελαύνουν τα υβριδικά
Δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ελλάδα παραμένει σταθερά εκείνη των B-SUV (Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, κλπ.) με ποσοστό 35,3% στο σύνολο της αγοράς, ενώ ακολουθούν τα supermini (Opel Corsa, VW Polo, Hyundai i20, κλπ.) με ποσοστό 21,2% και τα μοντέλα C-SUV (Nissan Qashqai, BMW X1, Ford Kuga, Skoda Karoq, κλπ.) με μερίδιο 17,7%. Με άλλα λόγια, σχεδόν 6 στις 10 ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ. στην Ελλάδα κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 αφορούσαν μικρά και μικρομεσαία SUV.
Συνεχίστηκε εξάλλου με εντυπωσιακούς ρυθμούς η άνοδος των υβριδικών Ι.Χ., που κατέχουν ένα μερίδιο σχεδόν 50% στις ταξινομήσεις οκταμήνου, με τη βενζίνη να υποχωρεί από 39,1% πέρυσι σε 32,5% φέτος. Το πετρέλαιο πέρασε πλέον στο περιθώριο, καθώς το ποσοστό του περιορίστηκε το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 σε μόλις 3,2% έναντι 8,4% το 2024 και υποσκελίστηκε από τα αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά μοντέλα. Οι δύο συγκεκριμένες κατηγορίες Ι.Χ. κατέγραψαν εφέτος άνοδο, η οποία ήταν πιο μεγάλη στα επαναφορτιζόμενα Plug-in υβριδικά μοντέλα (6,8% φέτος έναντι 5,4% πέρυσι) και πιο ήπια στα ηλεκτρικά (5,3% το πρώτο οκτάμηνο του 2025 έναντι 4,8% αντιστοίχως πέρυσι).