Η τάση για αναβίωση παλαιών ονομάτων και σχημάτων δεν είναι καινούργια στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο δεν εγγυάται την επιτυχία ενός νέου μοντέλου. Η Renault φαίνεται όμως, ότι έχει βρει τη χρυσή τομή λανσάροντας σύγχρονα μοντέλα με ρετρό σχεδιαστικά στοιχεία, που σε κερδίζουν συνολικά με τα προσόντα τους και δεν ποντάρουν μόνο στη νοσταλγία και στο ιδιαίτερο ντιζάιν τους. Αυτό επιβεβαιώνεται περίτρανα στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, που δεν ήταν άλλο από το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech, ενώ να σημειώσουμε ότι το 2026 θα κυκλοφορήσει στην αγορά ένα αντίστοιχης σχεδιαστικής φιλοσοφίας και τεχνολογίας νέο μοντέλο με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στο Renault R4.
Το σχήμα του Renault R 5 E-Tech θυμίζει έντονα τον εμβληματικό πρόγονο του της δεκαετίας του 70, ενώ το μήκους σχεδόν τεσσάρων μέτρο αμάξωμα βρίθει από ρετρό λεπτομέρειες. Έτσι προβλέπονται τετραγωνισμένοι προβολείς στη μάσκα και κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ τα φαρδιά φτερά, οι χωνευτές λαβές στις πίσω πόρτες, η γραμμή της οροφής και οι αναλογίες του αυτοκινήτου παραπέμπουν χωρίς ίχνος αμφιβολίας στο παλαιό R 5. Δεν λείπουν ωστόσο και highlights, όπως η θυρίδα στο καπό, που δείχνει τη φόρτιση με τη μορφή του αριθμού 5 και φωτίζεται, όταν πλησιάζεις το αυτοκίνητο.
Στο εσωτερικό σε υποδέχονται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων τετραγωνισμένου σχήματος και μια κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών, ενώ τις φωνητικές υπηρεσίες του προσφέρει -στα αγγλικά- ο ψηφιακός βοηθός Reno. Ευτυχώς, οι Γάλλοι επέλεξαν κλασικούς διακόπτες για τη διαχείριση του συστήματος κλιματισμού, ενώ η ενεργοποίηση και απενεργοποίηση ορισμένων συστημάτων υποστήριξης του οδηγού γίνεται απλά πατώντας ένα κουμπί. Τη διαφορά κάνουν αναμφίβολα τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα με σαφείς οπτικές παραπομπές στο θρυλικό -και δύστροπο στο δρόμο- Renault R5 Turbo, ενώ μας άρεσαν το προσεγμένο φινίρισμα και η αρμολόγηση των υλικών, αν και τα πλαστικά του ταμπλό είναι υπέρ το δέον σκληρά. Μοναδική παραφωνία αποτελεί η τοποθέτηση του επιλογέα του αυτόματου σασμάν κοντά στον μοχλό των υαλοκαθαριστήρων, οπότε μπορεί να μπερδευτεί εύκολα ο οδηγός.
Εννοείται, ότι ένα μοντέλο μήκους μόλις 3.922 χιλιοστών δεν μπορεί να κάνει θαύματα στον τομέα της ευρυχωρίας. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του ηλεκτροκίνητου Renault 5 E-Tech, όπου οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μέτριοι, ενώ και το πορτ μπαγκάζ διαθέτει μεν 326 λίτρα χωρητικότητα, ωστόσο σχεδόν τα 50 αφορούν το ντουλάπι κάτω από το πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης, άρα ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης κρίνεται σχετικά περιορισμένος. Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, το γαλλικό μοντέλο είναι ευέλικτο και αρκούντως ευρύχωρο για τις μετακινήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας με μικρά παιδιά σε αστικό περιβάλλον, απλά δεν προσφέρεται για μεγάλα ταξίδια με πέντε άτομα και αρκετές αποσκευές.
Η οδήγηση του Renault 5-Tech με τον ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh εξελίχθηκε σε απολαυστική εμπειρία σε όλη τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής μας. Το γαλλικό μοντέλο επιταχύνει άμεσα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα) και εν κινήσει, πράγματα ιδιαίτερα σημαντικό για ασφαλείς προσπεράσεις, ενώ μας εντυπωσίασαν η υψηλή ποιότητα κύλισης, το άμεσο τιμόνι του, η εξαιρετική απόσβεση των κραδασμών από τις κακοτεχνίες των δρόμων και τα πολύ δυνατά φρένα του. Τα κρατήματα στο δρόμο ήταν υποδειγματικά και γενικότερα το κεφάλαιο της οδικής συμπεριφοράς και της αίσθησης οδήγησης αναδείχθηκε σε προνομιακό πεδίο του νέου Renault 5 E-Tech.
Στα συν του ηλεκτροκίνητου πεντάθυρου μοντέλου καταγράφεται και η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, με την οποία αντισταθμίζει τη σχετικά μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας των 52 kWh. Έτσι, μετρήσαμε κατά τη διάρκεια του test drive γύρω στα 350 χιλιόμετρα πραγματική αυτονομία (η επίσημη τιμή είναι 410 χιλιόμετρα), οπότε δεν χρειάζεται το ηλεκτρικό Renault τόσο συχνά φόρτιση.
Η έκδοση techno των 150 ίππων και κοστίζει 32.900 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση ύψους 3.000 ευρώ και η πλουσιότερη iconic ξεκινάει αντίστοιχα από 34.900 ευρώ. Υπάρχουν επίσης και πιο προσιτές εκδόσεις του νέου Renault 5 E-Tech με απόδοση 120 ίππους και μικρότερη μπαταρία 40 kWh, όπου οι τιμές εκκίνησης διαμορφώνονται από 26.900 ευρώ, μείον 3.000 ευρώ στο πλαίσιο της κρατικής επιδότησης. Να σημειώσουμε, ότι για όλα τα καινούργια Renault προβλέπεται εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων.