Auto - Moto

Δοκιμάζουμε την έκδοση Plug-in-hybrid του νέου Volkswagen Tiguan

Το VW Tiguan 1.5 eHybrid αποδίδει 204 ίππους, προσφέρει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία περίπου 90 χιλιομέτρων και εντυπωσιάζει με τη χαμηλή κατανάλωση βενζίνης.

Το VW Tiguan παρουσιάστηκε το 2007 και από τότε έχουν πουληθεί σχεδόν 8 εκατομμύρια τέτοια μοντέλα τριών διαφορετικών γενεών, ενώ πέρυσι ανανεώθηκε ριζικά και προστέθηκαν στη γκάμα του δύο αναβαθμισμένες Plug-in υβριδικές εκδόσεις eHybrid με 204 ή 272 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 204 άλογα και συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο DSG έξι σχέσεων και με μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh με στόχο την αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία.

Volkswagen Tiguan

Η Volkswagen ακολούθησε για τον σχεδιασμό του Tiguan τη λογική της μετεξέλιξης και της στοχευμένης αναβάθμισης και προσαρμογής σε πιο σύγχρονα στάνταρ, ενώ ήταν σαφής η πρόθεση της να προβάλλει εξωτερικά και εσωτερικά τον high tech χαρακτήρα του best seller της. Το μήκος του Tiguan φτάνει τα 4,54 μέτρα, ενώ το διαχρονικά κομψό αμάξωμα έχει γίνει πολύ αεροδυναμικότερο για λιγότερους θορύβους στις υψηλές ταχύτητες και για οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας.

Ντιζάιν και τεχνολογία

Στο οπτικό σκέλος ξεχωρίζουν κυρίως οι όμορφοι προβολείς τεχνολογίας IQ.LIGHT HD matrix, που λανσαρίστηκαν πρώτα στο μεγαλύτερο Touareg, αλλά και οι ζάντες αλουμινίου ειδικής αεροδυναμικής σχεδίασης. Επίσης έχουν μεγαλώσει οι εισαγωγές στη μάσκα και προβλέπονται διάφορες γυαλιστερές λεπτομέρειες περιμετρικά του αμαξώματος, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όλα τα VW Tiguan eHybrid διατίθενται αποκλειστικά με τον σπορ εξοπλισμό της έκδοσης R-Line.

Volkswagen Tiguan εσωτερικο

Nέα σχεδίαση, ακόμη πιο ποιοτικά υλικά και έμφαση στη λεπτομέρεια χαρακτηρίζουν την εικόνα της καμπίνας επιβατών, η οποία έχει γίνει σαφώς πιο μοντέρνα σε σχέση με το παρελθόν. Η πλήρης ψηφιοποίηση του νέου VW Tiguan αποτυπώνεται -μεταξύ άλλων- στην κεντρική οθόνη αφής των 15 ιντσών και στον ανάλογης τεχνολογίας πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν πλέον περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα και για τη φόρτιση του Smartphone, καθώς ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου έχει μεταφερθεί στην κολώνα του τιμονιού. Στα νέα highlight περιλαμβάνονται ο κρυφός φωτισμός με δυνατότητα επιλογής μεταξύ 30 διαφορετικών χρωμάτων, το προηγμένο σύστημα φωνητικής αναγνώρισης ΙDA που συνδέεται με το ChatGPT και ο περιστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα με μικρή φωτιζόμενη οθόνη, μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διαχείριση των προγραμμάτων οδήγησης, του ηχοσυστήματος και του ambient φωτισμού.

Volkswagen Tiguan

Ο στάνταρ εξοπλισμός του γερμανικού SUV είναι κορυφαίων προδιαγραφών, καθώς ο κατάλογος των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης είναι πλήρης και προβλέπει μεταξύ άλλων συστήματα έκτακτου φρεναρίσματος με αναγνώριση οχημάτων, ποδηλατιστών και πεζών, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία ελέγχου κόπωσης του οδηγού, αναγνώριση των πινακίδων κυκλοφορίας, κλπ.

Εσωτερικό, οδική συμπεριφορά

Ο θάλαμος επιβατών μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως πέντε άτομα, ενώ να σημειώσουμε ότι η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι κυλιόμενη αυξομειώνοντας έτσι τους διαθέσιμους χώρους για τα πόδια και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Στα μεγάλα όπλα του νέου Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid περιλαμβάνονται τα εργονομικά σχεδιασμένα καθίσματα με λειτουργίες μασάζ και κλιματισμού, δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων και εξαιρετική στήριξη του σώματος στις στροφές. Να σημειώσουμε, ότι ο χώρος αποσκευών παραμένει ικανοποιητικός και πρακτικός, ωστόσο έχει μειωθεί ο όγκος του στα 490 λίτρα εξαιτίας της τοποθέτησης της μπαταρίας χαμηλά στο πάτωμα.

To υβριδικό σύστημα του νέου VW Tiguan eHybrid της δοκιμής μας είχε 204 ίππους συνδυαστική ισχύ, η οποία προέρχεται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και 150 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 115 ίππων, ενώ συνδυάζεται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη και με μια μπαταρία αρκετά μεγάλης χωρητικότητας 19,7 kWh. Η συγκεκριμένη επιλογή αποδείχθηκε πολύ επιτυχημένη, αφού το αυτοκίνητο επιταχύνει άμεσα στο γκάζι και μπορεί να καλύψει τις διαδρομές δύο ημερών ενός μέσου χρήστη ως αμιγώς ηλεκτρικό, ανακουφίζοντας τα αυτιά με την αθόρυβη λειτουργία του, αλλά και κατεβάζοντας σημαντικά την κατανάλωση βενζίνης. Η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία κυμάνθηκε γύρω στα 80 με 90 χιλιόμετρα, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής μας κατανάλωσε το Plug-in υβριδικό SUV περίπου 7 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χιλιόμετρα, οπότε μπορεί να διανύσει συνολικά πάνω από 900 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό με καύσιμα και φόρτιση της μπαταρίας του. Φυσικά, όλα εξαρτώνται από τη χρήση του. Αν κινείται συχνά το Tiguan eHybrid σε αστικό περιβάλλον με ημερήσιες διαδρομές της τάξης των 30 έως 40 χιλιομέτρων και φορτίζεται τακτικά η μπαταρία του, τότε μειώνεται δραστικά η κατανάλωση βενζίνης, η οποία αυξάνει στα ταξίδια και στις μεγάλες διαδρομές. Στο δρόμο, μας άρεσαν η πολιτισμένη συμπεριφορά του και το εξαιρετικό φιλτράρισμα των αναρτήσεων, όπως επίσης τα πολύ καλά κρατήματα στις στροφές, αν και το Tiguan δεν φτιάχτηκε για τους ακραιφνείς οπαδούς της σπορ οδήγησης.

Η τιμή του VW Tiguan 1.5 eHybrid DSG R-Line, όπως ονομάζεται η έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ξεκινάει από 51.780 ευρώ και βρίσκεται εκτός βεληνεκούς της πλειοψηφίας των ιδιωτών αγοραστών, όμως το αυτοκίνητο έχει γίνει ακόμη πιο δημοφιλές στο κοινό της κατηγορίας των premium compact SUV χάρη στα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας του, ενώ παραμένει best seller στις μακροχρόνιες μισθώσεις. Να αναφέρουμε επίσης, ότι η αντίστοιχη έκδοση eHybrid των 272 ίππων κοστολογείται μόνο 800 ευρώ ακριβότερα από εκείνη των 204 αλόγων, οπότε αποτελεί μια ενδιαφέρουσα επιλογή με μικρή διαφορά κόστους.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Γιώργος Φλωρίδης Chevron Left
Φλωρίδης κατά Κωνσταντοπούλου: «Κορυφαία στιγμή σας θα είναι να κάνετε μήνυση στον εαυτό σας... και να κερδίσετε»
Άδωνις Γεωργιάδης: Υπηρεσίες
Άδωνις Γεωργιάδης Chevron Right