Auto - Moto

Ποιες είναι οι τρεις κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων, που προτιμούν οι Ευρωπαίοι

Με αλματώδεις ρυθμούς αυξάνονται οι πωλήσεις κινέζικων αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι Κινέζοι αυτοκινητοκατασκευαστές διπλασίασαν τον Αύγουστο τις πωλήσεις τους σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, έχοντας ως αιχμή του δόρατος τα Plug-in υβριδικά μοντέλα!

Με αλματώδεις ρυθμούς αυξάνονται οι πωλήσεις κινέζικων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, τον Αύγουστο διπλασιάστηκαν πανευρωπαϊκά οι πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. made in China σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024, κυρίως λόγω της εκτόξευσης των ταξινομήσεων Plug-in υβριδικών και Full Hybrid μοντέλων. Toν φετινό Αύγουστο πουλήθηκαν πανευρωπαϊκά 10.406 Plug-in υβριδικά Ι.Χ. από την Κίνα, που συνιστούν μια αύξηση της τάξης του 1271% συγκριτικά με πέρυσι, ενώ ταξινομήθηκαν επίσης 7.176 καινούρια Full Hybrid μοντέλα ίδιας προέλευσης (+190%). Ωστόσο, τα αμιγώς ηλεκτρικά κινέζικα μοντέλα παρέμειναν τον Αύγουστο στην κορυφή των ευρωπαϊκών προτιμήσεων με 14.473 ταξινομήσεις και με σημαντική άνοδο 57% συγκριτικά με πέρυσι.

To υβριδικό MG ZS HEV

Τον όγδοο μήνα της τρέχουσας χρονιάς πουλήθηκαν στην Ευρώπη 769.083 καινούργια Ι.Χ., δηλαδή 4,5% περισσότερα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Οι επιδόσεις των Κινέζων κρίνονται εντυπωσιακές, αφού κατάφεραν να κατακτήσουν εφέτος μερίδιο αγοράς 5,4% από 2,9% τον Αύγουστο του 2024.

3 μάρκες το 79% των πωλήσεων

Από την αρχή της χρονιάς έως τον Αύγουστο του 2025 έχουν πουλήσει συνολικά οι Κινέζοι 430.650 καινούργια επιβατικά οχήματα, με το σύνολο των πανευρωπαϊκών ταξινομήσεων να ανέρχεται σε περίπου 8,7 εκατομμύρια και να παραμένει σε παρόμοια επίπεδα με πέρυσι. Οι Κινέζοι αυτοκινητοκατασκευαστές αύξησαν το πρώτο οκτάμηνο της φετινής χρονιάς το δικό τους μερίδιο αγοράς στο 4,9% αντί 2,9% το διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2024. Οι τρεις κινέζικες μάρκες με τη μεγαλύτερη απήχηση στην Ευρώπη είναι μέχρι τώρα εφέτος οι MG, BYD και Chery με ένα συνολικό ποσοστό 79%, ενώ το υπόλοιπο 21% μοιράζεται σε δεκάδες άλλους κατασκευαστές από τη Χώρα του Μεταξιού.

Το δημοφιλές BYD Seal U PHEV

Η ΜG παραμένει κορυφαία σε πωλήσεις κινέζικη μάρκα αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μάλιστα κατέγραψε τον Αύγουστο αύξηση 46% με 15.605 ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών μοντέλων.

Τα πιο δημοφιλή μοντέλα της MG στην ευρωπαϊκή ήπειρο είναι το ZS και το HS. Oι ταξινομήσεις Αυγούστου της BYD ανήλθαν σε 10.498 καινούργια Ι.Χ., που συνιστούν θεαματική αύξηση της τάξης του 230%, με τα αμιγώς ηλεκτρικά να κατέχουν μερίδιο 62% έναντι 93% πέρυσι και τα Plug-in υβριδικά να σκαρφαλώνουν από το περσινό 7% σε 38% εφέτος.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι η Plug-in υβριδική έκδοση του BYD Seal U έχει σημειώσει από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του φετινού έτους 38.809 πωλήσεις και βρίσκεται στη δεύτερη θέση της συγκεκριμένης κατηγορίας στην Ευρώπη, πίσω μόνο από το VW Tiguan με 42.672 ταξινομήσεις.

Η Chery έφτασε στην Ευρώπη πρόσφατα, όμως προηγήθηκαν οι δύο θυγατρικές της μάρκες, Omoda και Jaecoo, που κατέγραψαν τον Αύγουστο 7.094 πωλήσεις, δηλαδή 471% περισσότερες σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Νικήτρια Αυγούστου μεταξύ των δύο εταιρειών ήταν με μικρή διαφορά η Jaecoo με 3.517 πωλήσεις έναντι 3.371 της Omoda.

Η στροφή των Κινέζων προς τα Plug-in υβριδικά μοντέλα έγινε απαραίτητη, επειδή τα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας δεν επιβαρύνονται με πρόσθετους δασμούς εισαγωγής, όπως τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Είναι ενδεικτικό, ότι τον φετινό Αύγουστο μειώθηκε το μερίδιο των κινέζικων ηλεκτρικών Ι.Χ. σε 35% συγκριτικά με τον περσινό Αύγουστο, που ήταν 44%, ενώ αντιθέτως αυξήθηκε των Plug-in υβριδικών από 4% τον όγδοο μήνα του 2024 σε 25% τον εφετινό. Τρίτα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ήταν τον Αύγουστο του 2025 τα κινέζικα Ι.Χ. βενζίνης με 21%, ενώ στα Full Hybrid είχαμε μια σημαντική αύξηση μεριδίου από 12% πέρυσι σε 17% εφέτος.

 

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Chevron Left
Μητσοτάκης για Τουρκία: Να αποσύρει το casus belli - Είμαστε δύναμη σταθερότητας στην περιοχή