Το Q3 αποτελεί ένα κομβικό μοντέλο για την Audi, καθώς από το λανσάρισμα του το 2011 έως σήμερα έχει καταγράψει πάνω από δύο εκατομμύρια πωλήσεις. Το Q3 τρίτης γενιάς έφτασε πλέον και στην Ελλάδα, όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για ένα σύντομο test drive, να το δούμε από κοντά και φυσικά να μάθουμε όλα τα σημαντικά στοιχεία για το ελληνικό κοινό. Να σημειώσουμε, ότι εκτός από τη SUV εκδοχή υπάρχει και η έκδοση Sportback με λίγο χαμηλότερο ύψος και ορισμένα coupe οπτικά χαρακτηριστικά για πιο σπορ εμφάνιση.
Το νέο Audi Q3 ανήκει στην κατηγορία των C-segment SUV, καθώς το μήκος του φτάνει τα 4,53 μέτρα και το ύψος του τα 1,58 μέτρα, πράγμα που -σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο των 2,68 μέτρων- εγγυάται ευρυχωρία για έως πέντε επιβάτες. Στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου κάνει τη διαφορά η γνωστή μάσκα Single Frame με τις πολλές γωνίες, ενώ τα υπερσύγχρονα φώτα πορείας έχουν μεταφερθεί χαμηλότερα και κάτω από τα φώτα στάσης. Κοιτώντας το αυτοκίνητο πλευρικά, εντυπωσιάζεσαι από τους έντονους θόλους των τροχών και τις όμορφες ζάντες ελαφρού κράματος. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η φωτεινή λωρίδα LED κατά πλάτος όλου του αμαξώματος, τα οποία συνδέσουν τα ψηφιακά OLED φωτιστικά σώματα (προαιρετικός εξοπλισμός).
Στο εσωτερικό κυριαρχεί μια ατμόσφαιρα εκλεπτυσμένης πολυτέλειας και τεχνολογίας. Εδώ ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 11,9 ιντσών, η μεγάλη οθόνη αφής 12,8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και το άκρως διαφωτιστικό Head-up Display. Ο μοχλός του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων μεταφέρθηκε από την κεντρική κονσόλα στην κολώνα του τιμονιού, η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα κρίνονται κορυφαία και μεταξύ των μικρών λεπτομερειών που κάνουν τη διαφορά είναι και επαγωγικός φορτιστής Smartphones με ισχύ 15 Watt, που είναι και η μεγαλύτερη της αγοράς.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι και βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που ισχύει και για το πορτμπαγκάζ με 488 λίτρα όγκο, που μειώνεται όμως στην Plug-in υβριδική έκδοση λόγω της τοποθέτησης της μεγάλης μπαταρίας στο πάτωμα.
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ της mild hybrid έκδοσης 1.5 TFSI MHEV των 150 ίππων, της δίλιτρης πετρελαιοκίνητης TDI επίσης με 150 άλογα, του τετρακίνου Q3 TFSI quattro με 204 ίππους ή με 265 ίππους και της αναβαθμισμένης Plug-in υβριδικής εκδοχής e-hybrid με συνδυαστική ισχύ 272 άλογα, μπαταρία χωρητικότητας 19,7 kWh και αυτονομία, που αγγίζει τα 120 χιλιόμετρα.
Το νέο Audi Q3 διατίθεται στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Advanced, την οποία μπορεί να αναβαθμίσει ο ενδιαφερόμενος πελάτης με ορισμένα «πακέτα» πρόσθετων αξεσουάρ. Σε κάθε περίπτωση, το γερμανικό SUV προσφέρεται με πληθώρα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ των οποίων, το σύστημα ημιαυτόνομου παρκαρίσματος park assist plus, αλλά και τη δυνατότητα του emergency assist να αναλαμβάνει να οδηγήσει και να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης, αν δεν είναι σε θέση να το κάνει ο οδηγός του.
Στη διάρκεια της σύντομης οδηγικής μας εμπειρίας καθίσαμε στο τιμόνι ενός Audi Q3 1.5 TFSI Hybrid με 150 ίππους και επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο τύπου διπλού συμπλέκτη, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των μοντέλων τρίτης γενιάς, με εξαίρεση το εξατάχυτο στις εκδόσεις Plug-in Hybrid. Η αίσθηση που αποκομίσαμε είναι ότι το Q3 τρίτης γενιάς έχει γίνει πιο οδηγοκεντρικό, καθώς αντιδρά αμεσότερα το τιμόνι του και πατάει ακόμη πιο στιβαρά στο οδόστρωμα, αν και οι ολικά επαναρρυθμισμένες αναρτήσεις αποσβένουν εξαιρετικά κάθε είδους κραδασμό. Το μόνο εκνευριστικό ήταν η συνεχής ενεργοποίηση του φωνητικού οδηγού από το πουθενά, που πρέπει να ψάξεις αρκετά για να ανακαλύψεις, πώς θα την φέρεις στα μέτρα σου.
Αξιοπρεπέστατες και σβέλτες ήταν και οι επιδόσεις με την επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9,1’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει σχεδόν τα 210 χλμ./ώρα. Η συνεργασία του μοτέρ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic αποδείχθηκε άψογη, μας εντυπωσίασαν η σταθερότητα στις υψηλές στροφές και η ποιότητα κύλισης, ενώ η απενεργοποίηση των μισών κυλίνδρων όποτε δεν απαιτείται υψηλή ισχύς συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία κυμαίνεται μεταξύ 6,0 και 6,6 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ.
Οι τιμές ξεκινούν στην ήπια υβριδική έκδοση των 150 ίππων από 41.980 ευρώ και φτάνουν έως τις 52.580 ευρώ για το Plug-in υβριδικό μοντέλο με 271 ίππους, έως 120 χιλιόμετρα αυτονομία, μέση κατανάλωση 1,7 έως 2,2 λίτρων βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.