Auto - Moto

Γερμανική εταιρεία κάνει… θραύση μετατρέποντας παλαιά πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτροκίνητα

Η μετατροπή κοστίζει μόλις το ένα τρίτο της τιμής αγοράς ενός καινούργιου ηλεκτρικού λεωφορείου και μπορεί να γίνει πλέον και σε τουριστικά πούλμαν για μεγάλα ταξίδια.
Γερμανική εταιρεία κάνει… θραύση μετατρέποντας παλαιά πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτροκίνητα

Η γερμανική εταιρεία To Zero ειδικεύεται στη μετατροπή πετρελαιοκίνητων λεωφορείων σε ηλεκτρικά. Μέχρι πρόσφατα περιοριζόταν στις μετατροπές αστικών λεωφορείων, όμως φέτος παρουσίασε το πρώτο τουριστικό λεωφορείο για ταξίδια παγκοσμίως, που δεν καταναλώνει ντίζελ κίνησης αλλά ηλεκτρική ενέργεια χάρη στις παρεμβάσεις των μηχανικών της To Zero.

Πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα, καθώς τα πούλμαν μεγάλων αποστάσεων αναπτύσσουν σαφώς υψηλότερες ταχύτητες στους αυτοκινητοδρόμους, οπότε καταναλώνουν πολύ περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια σε σχέση με τα αστικά λεωφορεία, που εκτελούν συντομότερα δρομολόγια με σαφώς πιο αργούς ρυθμούς εντός πόλης. Το δημιούργημα της εταιρείας To Zero πέρασε ωστόσο με άριστα το σχετικό τεστ διανύοντας 500 χιλιόμετρα στις Άλπεις, όπου αξιοποίησε μεταξύ άλλων τη δυνατότητα ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας κατά τις καταβάσεις.

Γερμανική εταιρεία κάνει… θραύση μετατρέποντας παλαιά πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτροκίνητα

Η γερμανική εταιρεία φαίνεται ότι πέτυχε με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα της μια πραγματική φλέβα χρυσού, καθώς δεν προλαβαίνει τις παραγγελίες όχι μόνο από εγχώριους πελάτες, αλλά και από τις αραβικές χώρες, τη Νέα Ζηλανδία, τη Μαλαισία, κλπ. Η ζήτηση είναι τεράστια και τα κίνητρα των ενδιαφερόμενων πελατών δεν είναι οπωσδήποτε οικολογικά και αλτρουιστικά, αλλά καθαρά οικονομικά. Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες της επιχείρησης, το κόστος της μετατροπής ανέρχεται στο ένα τρίτο της τιμής πώλησης ενός καινούργιου αμιγώς ηλεκτρικού λεωφορείου, ενώ δίνει αρκετές δεκαετίες παράταση ζωής σε οχήματα, που θεωρούνταν «τελειωμένα». Δεν είναι τυχαίο, ότι πολλές μετατροπές ντιζελοκίνητων λεωφορείων σε ηλεκτρικά αφορούν οχήματα μεγάλης ηλικίας, όπως π.χ. διώροφα πούλμαν για τουριστικές ξεναγήσεις, κατασκευασμένα τη δεκαετία του 70!

Γερμανική εταιρεία κάνει… θραύση μετατρέποντας παλαιά πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτροκίνητα

Η διαδικασία «μετάλλαξης» ενός παλαιού λεωφορείου από πηγή εκπομπών ρύπων και θορύβου σε ένα όχημα απολύτως φιλικό προς το περιβάλλον και με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης είναι απλή, αν και απαιτεί υψηλή τεχνογνωσία. Ουσιαστικά αφαιρούνται από το λεωφορείο ο ντιζελοκινητήρας, το ρεζερβουάρ καυσίμου και το κιβώτιο ταχυτήτων και στη θέση τους τοποθετούνται ο πολύ μικρότερων διαστάσεων ηλεκτροκινητήρας και οι ογκώδεις μπαταρίες, οπότε δεν χρειάζεται να γίνουν κάποιες αλλαγές ή παρεμβάσεις στο εσωτερικό του οχήματος. Αυτό είναι το ευκολότερο κομμάτι της μετατροπής, καθώς το δυσκολότερο μέρος αφορά την ανάπτυξη και την προσαρμογή ενός νέου λογισμικού, που φροντίζει ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν άψογα τα διάφορα συστήματα του -ηλεκτροκίνητου πλέον- λεωφορείου, όπως το ABS και η υποβοήθηση του τιμονιού.

Όπως φαίνεται πάντως, η μόδα του retrofit παλαιών αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες σε αμιγώς ηλεκτρικά δεν θα περιοριστεί στα Ι.Χ., αλλά θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες κατηγορίες μεγαλύτερων οχημάτων δημόσιας χρήσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Νιού Τζέρσεϊ: Πρώην σύντροφος της 17χρονης Ελληνίδας ο δράστης - Το βίντεο που ανέβασε αφού την σκότωσε