Η Dacia μας δείχνει με το πρωτότυπο Hipster Concept, πώς θα μπορούσε να είναι το ιδανικό, προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του προσεχούς μέλλοντος.
Το timing για ένα τέτοιο μοντέλο είναι ιδανικό, καθώς βρισκόμαστε σε φάση πλήρους μετάβασης στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενώ την ίδια στιγμή συρρικνώνεται δραματικά η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων A-segment. Οι κατασκευαστές καταργούν από τη γκάμα τους τα πάλαι ποτέ δημοφιλή μίνι, επειδή κοστίζουν ακριβά λόγω των αυστηρών προδιαγραφών αντιρρύπανσης και ασφάλειας και δεν αφήνουν περιθώρια κέρδους στις εταιρείες, ιδιαίτερα μάλιστα αν πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτό ακριβώς επιδιώκει να ανατρέψει η Dacia με το Hipster, που καλείται να καλύψει τη ζήτηση για αυτοκίνητα πόλης με τιμές κάτω των 10.000 ευρώ. Αυτή τη στιγμή αφορούν οι υπάρχουσες προτάσεις ορισμένα ηλεκτροκίνητα Microcars, που μοιάζουν περισσότερο με μοτοσυκλέτες με προστατευτικό κέλυφος παρά με κανονικά αυτοκίνητα και προσφέρουν τελικές ταχύτητες έως 45 χλμ./ώρα, άρα περιορίζεται το πεδίο δράσης τους αποκλειστικά στον πυρήνα μεγάλων αστικών κέντρων.
Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν το λανσάρισμα και στην Ευρώπη πραγματικών αυτοκινήτων μικρών διαστάσεων κατά τα πρότυπα των ιαπωνικών Kei-Cars, με ανώτατο μήκος 3,4 μέτρα και μέγιστη χωρητικότητα κινητήρα 660 κ.εκ. Έτσι θα μπορούσε να αναγεννηθεί από τις στάχτες του στην Ευρώπη το δημοφιλές A-segment, το οποίο εκπροσωπούσαν μέχρι πριν λίγα χρόνια δημοφιλή μοντέλα, όπως π.χ. τα Citroen C1, VW Up, Ford Ka, κλπ.
H Dacia έχει έτσι και αλλιώς μεγάλη παράδοση στην κατασκευή προσιτών μοντέλων, αρχής γενομένης με το Logan και σήμερα με το Sandero, ενώ εφαρμόζει την ίδια πολιτική και στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, όπως συμβαίνει με την περίπτωση του μικρού SUV Spring. Το πρωτότυπο Dacia Hipster βαδίζει ακριβώς στα ίδια χνάρια και θα λέγαμε ότι μπορεί να σπάσει τα ταμπού και να ανατρέψει τα δεδομένα, μετατρέποντας την -ακριβή σήμερα- ηλεκτροκίνηση σε μια «λαϊκή» τεχνολογία για όλα τα κοινωνικά στρώματα.
Το τετραγωνισμένο αμάξωμα σε σχήμα κύβου έχει μόλις τρία μέτρα μήκος, 1,55 μέτρα πλάτος και 1,52 μέτρα ύψος, ωστόσο μπορεί να μεταφέρει έως τέσσερα άτομα και διαθέτει έναν μικροσκοπικό χώρο φόρτωσης 70 λίτρων. Αν χρησιμοποιούνται όμως μόνο τα δύο μπροστινά καθίσματα, τότε δημιουργείται στο πίσω μέρος ένας χώρος φόρτωσης έως και 500 λίτρων, ενώ το βάρος του οχήματος ανέρχεται σε περίπου 800 κιλά, δηλαδή είναι 20% ελαφρύτερο από το Spring. Για τη συγκράτηση του βάρους και του κόστους παραγωγής έχει χρησιμοποιηθεί μια μπαταρία χωρητικότητας 10 kWh, οπότε περιορίζεται η ηλεκτρική αυτονομία στα 100 χιλιόμετρα, τα οποία όμως θεωρούν οι άνθρωποι επαρκή για ένα αυτοκίνητο πόλης με μέσο όρο διαδρομών 40 χιλιόμετρα ημερησίως.
Οι τροχοί έχουν τοποθετηθεί στα άκρα του κυβοειδούς αμαξώματος με τα στενόμακρα φωτιστικά οριζόντιας διάταξης στη μάσκα, που προσδίδουν στο Hipster Concept μια χαριτωμένη, αλλά σοβαρή εμφάνιση. Το καινοτόμο μοντέλο της Dacia έχει ένα και μοναδικό εξωτερικό χρώμα, με εξαίρεση τη μάσκα και τα πλευρικά κατώφλια, όπου υπάρχει δυνατότητα διαφοροποίησης με άλλη βαφή. Το πίσω καπό είναι διαιρούμενο σε δύο τμήματα, ενώ η πρόσβαση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων γίνεται από τις δύο πόρτες με το μεγάλο άνοιγμα. Τα παράθυρα είναι συρόμενα, το κόκπιτ και οι επενδύσεις είναι από απλά υλικά και υπάρχει δυνατότητα εξατομίκευσης με την προσθήκη διαφόρων αξεσουάρ.
Η Dacia παρουσίασε το Hipster Concept στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου, όμως δεν άνοιξε τα χαρτιά της σχετικά με το αν και πότε θα περάσει στην παραγωγή. Μακάρι να γίνει, αφού πρόκειται για ένα μοντέλο, που ταιριάζει γάντι στις ανάγκες της εποχής μας.