Auto - Moto

Δήμας: «Τα τελευταία 10 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου παραδίδονται στις 30 Νοεμβρίου»

Η Πατρών – Πύργου δόθηκε στην κυκλοφορία την 1η Αυγούστου και έχει ήδη γίνει σημείο αναφοράς για τη Δυτική Πελοπόννησο.
Εθνική Οδός Πατρών – Πύργου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, επισκέφθηκε το εργοτάξιο του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Δημήτρη Αναγνώπουλο, και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα. Ο κ. Δήμας διαπίστωσε ότι οι εργασίες στην Πατρών – Πύργου προχωρούν «με πολύ υψηλό βαθμό» και αναφέρθηκε στους 410 εργαζομένους που βρίσκονται στο έργο, επισημαίνοντας πως στόχος είναι «τα τελευταία 10 χλμ. να παραδοθούν του Αγίου Ανδρέα στις 30 Νοεμβρίου».

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο τμήμα Αλισσός – Πύργος, μήκους 65 χιλιομέτρων, που δόθηκε στην κυκλοφορία τον Αύγουστο, η κίνηση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες. Η μέση ημερήσια κυκλοφορία ανήλθε σε 5.250 οχήματα ανά κατεύθυνση στην περιοχή του Πύργου και 10.200 στην Κάτω Αχαΐα — στοιχεία που επιβεβαιώνουν την προσμονή και την ανάγκη των τοπικών κοινωνιών για το έργο.

Σημείο αναφοράς η Πατρών – Πύργου

Η Πατρών – Πύργου δόθηκε στην κυκλοφορία την 1η Αυγούστου και έχει ήδη γίνει σημείο αναφοράς για τη Δυτική Πελοπόννησο. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, τόνισε ότι «από τον πρώτο μήνα λειτουργίας της έχει αρχίσει να διαμορφώνει μια νέα πραγματικότητα στις οδικές μετακινήσεις στη Δυτική Πελοπόννησο, ενισχύοντας τόσο την τουριστική ανάπτυξη όσο και την προσβασιμότητα στις ευρύτερες περιοχές».

Ακόμα, ο ίδιος πρόσθεσε: «Δεν είχαμε κανένα δυστύχημα, ενώ από τα περίπου 11 συμβάντα την ημέρα που αντιμετωπίσαμε, τα μισά αφορούσαν ακινητοποιημένα οχήματα».

Από ελλείψεις σε δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών

Για πολλά χρόνια, η χώρα αντιμετώπιζε σοβαρά κενά στις οδικές της υποδομές – δρόμοι επικίνδυνοι, κακή συντήρηση και ανεπαρκής διαχείριση. Η υλοποίηση ενός εθνικού σχεδίου για τους μεγάλους οδικούς άξονες άλλαξε ριζικά το τοπίο, δημιουργώντας ένα πυκνό και αξιόπιστο δίκτυο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα διαχείρισης και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για τους οδηγούς.

Από το 2007 έως το 2021, τα τροχαία δυστυχήματα στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους μειώθηκαν κατά 83%, ενώ μόλις το 7% συμβαίνει πλέον στο δίκτυο των παραχωρήσεων. Οι νέοι οδικοί άξονες εξυπηρετούν όλα τα οχήματα – Ι.Χ., φορτηγά, λεωφορεία, δίκυκλα – και έχουν περιορίσει τον χρόνο μετακίνησης έως και στο μισό. Ενδεικτικά, στη διαδρομή Πάτρα – Πύργος, ο χρόνος έπεσε από 1 ώρα και 45 λεπτά στα 45 λεπτά.

Εκκρεμότητες στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα

Για την ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος της Ολυμπίας Οδού, από τον Πύργο έως την Τσακώνα, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε στο Olympia Forum VI ότι «τα βασικά ζητήματα παραμένουν η διέλευση από την περιοχή του Καϊάφα και η χρηματοδότηση του έργου». Διαβεβαίωσε, ωστόσο, ότι «τα έργα για το αρδευτικό δίκτυο και την ύδρευση θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους».

Η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου υποστηρίζεται από έναν πλήρη μηχανισμό ασφάλειας και συντήρησης. «Οι 60 εργαζόμενοι σε περίπολα, ομάδες επέμβασης και Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας σε δύο Τεχνικές Βάσεις, σε Ρίο και Πύργο, αποτελούν έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό λειτουργίας και ασφάλειας που είναι στη διάθεση των ταξιδιωτών 24 ώρες το 24ωρο», υπογράμμισε ο κ. Παπανικόλας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ταξί Θεσσαλονίκη Chevron Left
Θεσσαλονίκη: Θύμα ληστείας οδηγός ταξί – Τον απείλησε επιβάτης με σύριγγα