Θετικά αντέδρασαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη νέα πολιτική της αμερικανικής κυβέρνησης για τον κλάδο τους, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ευρωπαϊκή.
Η ΕΕ έχει αποφασίσει, ότι από το 2035 και μετά θα απαγορευτούν οι πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με θερμικούς κινητήρες, ενώ ήδη από το 2030 θα αφορούν όλες οι ταξινομήσεις εταιρικών αυτοκινήτων αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Αντιθέτως, η κυβέρνηση Τραμπ έχει επιλέξει την απόλυτη τεχνολογική ελευθερία, επιτρέποντας την κατασκευή και πώληση αυτοκινήτων είτε χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης είτε είναι υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα. Επίσης κατάργησε τις επιδοτήσεις και τα φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα σε ομοσπονδιακό επίπεδο και ακύρωσε την απόφαση της πολιτείας της Καλιφόρνιας για απαγόρευση των θερμικών μοντέλων από το 2035 και μετά. Κερασάκι στην τούρτα αποτέλεσε η ανακοίνωση της αμερικανικής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος ΕΡΑ, ότι το διοξείδιο του άνθρακα δεν θα υπολογίζεται πλέον στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο ως ρύπος, οπότε θα απαλλαγούν οι Αμερικανοί από φόρους και επιβαρύνσεις ύψους ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων.
Πέντε νέα μοντέλα από τη Stellantis
Η αλλαγή πλεύσης της κυβέρνησης Τραμπ οδήγησε τον όμιλο Stellantis στη μεγαλύτερη επένδυση στην εκατονταετή ιστορία του, όσον αφορά τις αμερικανικές μάρκες του Jeep, Dodge και RAM. Η Stellantis, στην οποία ανήκουν επίσης οι ευρωπαϊκές μάρκες Opel, Peugeot, Citroen, Fiat, κλπ., θα επενδύσει την επόμενη τετραετία 13 δισεκατομμύρια δολάρια (περίπου 11,2 δισεκατομμύρια ευρώ) και θα δημιουργήσει πάνω από 5.000 νέες θέσεις εργασίας στα εργοστάσια της στις αμερικανικές πολιτείες Ιλινόις, Μίσιγκαν, Οχάιο και Ιντιάνα. Ο όμιλος σχεδιάζει το λανσάρισμα πέντε νέων μοντέλων σε κομβικές κατηγορίες και την εξέλιξη και παραγωγή ενός τετρακύλινδρου κινητήρα νέας γενιάς, ενώ οι επενδύσεις αφορούν μεταξύ άλλων τα μοντέλα Jeep Compass και Cherokee, όπως επίσης την εξέλιξη ενός νέου Pick-up.
Τι σχεδιάζουν οι Γερμανοί
Το παράδειγμα της Stellantis αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτων, προκειμένου να αποφύγουν και τους δασμούς εισαγωγής που προβλέπονται για τα οχήματα παραγωγής εκτός ΗΠΑ. Η Mercedes θα παράγει το σημαντικότερο μοντέλο της γκάμας της, τη GLC, στις ΗΠΑ, ενώ δεν θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, αλλά θα κυκλοφορήσει επίσης με κινητήρες βενζίνης και υβριδική τεχνολογία. Η Audi έχει ήδη προβλήματα, επειδή παράγει τα δικά της αυτοκίνητα στο Μεξικό, οπότε θα μεταφερθεί πιθανότατα στις ΗΠΑ, ενώ η BMW εκτιμάται ότι θα παράγει στην Αμερική και άλλα μοντέλα, όπως τις σειρές 5, 3 και 7), εκτός από τα SUV της οικογένειας Χ. Από το εργοστάσιο της BMW στο Σπάρτανμπουργκ των ΗΠΑ έγιναν πέρυσι εξαγωγές σχεδόν 225.000 αυτοκινήτων συνολικής αξίας άνω των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε όλο τον πλανήτη.
Η Volkswagen ολοκληρώνει τα επόμενα χρόνια τη δεύτερη μονάδα παραγωγής της στις ΗΠΑ, όπου θα κατασκευάζει ηλεκτρικά μοντέλα SUV της νέας μάρκας «Scout», στα οποία θα προστεθούν και υβριδικές εκδόσεις επεκτεινόμενης αυτονομίας (Range Extender). Όσο για την Porsche, έχει κάνει ήδη αλλαγή πορείας και εκτιμάται, ότι θα παράγει τη διάδοχο της Macan στις ΗΠΑ, προσαρμόζοντας στο νέο SUV τον υβριδικό βενζινοκινητήρα της 911.