Το 2007 είχε κάνει η VW το μεγάλο «μπαμ» με το Tiguan πρώτης γενιάς, που εξελίχθηκε σε ένα πραγματικά success story χάρη στους αποδοτικούς κινητήρες TSI, τα καλά του πατήματα στο δρόμο και τους αξιοπρεπέστατους χώρους του.
Εννέα χρόνια αργότερα παρουσίασαν οι Γερμανοί το μοντέλο δεύτερης γενιάς με αναβαθμισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά και πλουσιότερο εξοπλισμό. Το αποτέλεσμα αποτυπώθηκε στις συνολικές πωλήσεις του γερμανικού SUV, που ξεπέρασαν τα 7,5 εκατομμύρια τεμάχια και βάζουν πολύ ψηλά τον πήχη για το εντελώς φρέσκο VW Tiguan τρίτης γενιάς, που είχαμε το προνόμιο να οδηγήσουμε για αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα, τόσο σε αυτοκινητόδρομο, όσο και στο επαρχιακό δίκτυο της Αρκαδίας.
Η αλλαγή φρουράς συντελείται στη συγκεκριμένη περίπτωση με εντυπωσιακό τρόπο, καθώς το VW Tiguan τρίτης γενιάς ανεβαίνει επίπεδο, κοιτά στα μάτια premium ανταγωνιστές όπως π.χ. τη δημοφιλή BMW X1, αξιοποιεί τις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού του γερμανικού ομίλου και φυσικά διατίθεται σε εμπροσθοκίνητες και τετρακίνητες εκδοχές.
Το premium SUV ακολουθεί σχεδιαστικά τη λογική της μετεξέλιξης, όπως συνηθίζει εξάλλου η VW για όλα τα best seller της, με τη μάσκα να δίνει τον τόνο με τους επίπεδους προβολείς LED IQ. LIGHT HD matrix και την οριζόντια μπάρα πίσω από μια γυάλινη…βιτρίνα, θυμίζοντας έντονα το ηλεκτροκίνητο ID.4. Στο πίσω μέρος έχουμε νέα οριζόντια λωρίδα φωτιστικών LED και ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, ενώ ο αεροδυναμικός σχεδιασμός κρύβει τις διόλου ευκαταφρόνητες εξωτερικές διαστάσεις του νέου VW Tiguan (4,70 μέτρα μήκος, 1,66 μέτρα ύψος και 1,84 μέτρα πλάτος).
Μπαίνοντας μέσα στο αυτοκίνητο εντυπωσιάζεσαι από την ατμόσφαιρα πολυτέλειας, που δημιουργούν τα κορυφαίας ποιότητας υλικά επιπέδου…Audi, τα άνετα καθίσματα με ορθοπεδικά χαρακτηριστικά και λειτουργία μασάζ, αλλά και τους άνετους χώρους παρά το γεγονός, ότι έχει παραμείνει αμετάβλητο το μήκος του μεταξονίου στα 2.676 χιλιοστά.
Ο νέος σχεδιασμός του κόκπιτ συνδυάζει high tech στοιχεία με πρακτικότητα και δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να προσαρμοστούμε στη λειτουργία των πολλών συστημάτων υποστήριξης και ενημέρωσης του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων με διάμετρο 10,25 ιντσών είναι φυσικά ψηφιακός, η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων φτάνει έως και τις 15 ίντσες ανάλογα με την έκδοση, το νέο head up display αποδείχθηκε πολύτιμος βοηθός στις διαδρομές μας, ενώ στην κονσόλα μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης του συστήματος Driving Experience Control με δική του οθονίτσα OLED, για τη ρύθμιση του εσωτερικού φωτισμού, της έντασης του ηχοσυστήματος και των προγραμμάτων οδήγησης.
Να σημειώσουμε ότι ακόμη και στη βασική έκδοση εφοδιάζεται το νέο VW Tiguan με ένα πλήρες πακέτο υποστήριξης του οδηγού και συστημάτων ασφαλείας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η κάμερα οπισθοπορείας, κλπ.
Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν πολλές δυνατότητες επιλογής, όσον αφορά στους κινητήρες. Το νέο γερμανικό SUV ποντάρει στη χώρα μας κυρίως στα ήπια υβριδικά μηχανικά σύνολα με βενζινοκινητήρες 1,5 λίτρων και 130 ή 150 ίππους ισχύ με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, οι εταιρικοί πελάτες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις Plug – in υβριδικές εκδόσεις eHybrid με 204 και 272 ίππους, αλλά εξατάχυτο κιβώτιο DSG, ενώ υπάρχουν δίλιτρα πετρελαιοκίνητα μοντέλα 150 και 193 ίππων και βενζινοκίνητα Turbo ίδιου κυβισμού με κιβώτιο DSG 7 ταχυτήτων και 204 ή 265 ίππους. Η δυνατότερη έκδοση πετρελαίου και οι δύο δίλιτρες βενζίνης συνδυάζονται στάνταρ με σύστημα τετρακίνησης 4ΜΟΤΙΟΝ.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το ήπια υβριδικό Tiguan με τους 150 ίππους και το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG, το οποίο μας εντυπωσίασε στον αυτοκινητόδρομο χάρη στην κορυφαία ποιότητα κύλισης, την απουσία θορύβων στην καμπίνα επιβατών και το αποτελεσματικότατο φιλτράρισμα των κραδασμών. Μας άρεσε επίσης η άψογη συνεργασία του κινητήρα με το επτατάχυτο αυτόματο σασμάν, που κατέβαζε αμέσως σχέση μόλις χρειαζόταν σε ανηφορικά τμήματα του οδικού δικτύου. Το VW Tiguan τρίτης γενιάς ανάδειξε πλήρως τα τουριστικά χαρακτηριστικά του και στο δυσκολότερο κομμάτι του test drive στον ορεινό όγκο του Μαινάλου, όπου επιλέξαμε τις σπορ ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις, το σασμάν και το τιμόνι και αποδείχθηκε λίρα εκατό με στιβαρά πατήματα στις στροφές και απουσία ταλαντώσεων του αμαξώματος σε ασφάλτινα τμήματα με έντονες ανωμαλίες και κυματώσεις. Μας άρεσε επίσης η αίσθηση του τιμονιού και η απόδοση των φρένων, ενώ παρά τις αρκετές ώρες οδήγησης το διασκεδάσαμε και φτάσαμε ατσαλάκωτοι και φρέσκοι στον προορισμό μας.
Τίποτα στη ζωή δεν χαρίζεται και αυτό ισχύει και στην περίπτωση του τιμοκαταλόγου του νέου VW Tiguan, το οποία ακρίβυνε όπως δυστυχώς και όλοι οι ανταγωνιστές του. Έτσι η ήπια υβριδική έκδοση eTSI των 130 ίππων ξεκινά από 34.300 ευρώ και η αντίστοιχη των 150 ίππων από 37.900 ευρώ στα αναβαθμισμένα επίπεδα εξοπλισμού LIFE. Οι Plug – in υβριδικές εκδόσεις εκκινούν στα 204 άλογα από 51100 ευρώ και στα 272 από 53.900 ευρώ, η δίλιτρη πετρελαίου κοστίζει με τους 150 ίππους από 42.900 ευρώ και με τους 193 (4ΜΟΤΙΟΝ R-Line) από 52.800 ευρώ. Να σημειώσουμε, ότι όλα τα μοντέλα της VW διατίθενται πλέον με τέσσερα χρόνια εγγύηση, ενώ για τις μπαταρίες των εξηλεκτρισμένων εκδόσεων του νέου Tiguan προβλέπεται οκταετής εγγύηση.