Μεγάλες αλλαγές αναμένεται να γίνουν στο κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων ράλι καθώς επιτεύχθηκε μία πολύ σημαντική συμφωνία, με το WRC να επισημοποιεί ότι από την επόμενη χρονιά θα αρχίσει η… υβριδική εποχή της διοργάνωσης, ακολουθώντας τον δρόμο που χάραξε η Formula 1.
Η συμφωνία που επιτεύχθηκε έχει διάρκεια τριών ετών και επίσημη ημερομηνία έναρξης, από τον πρώτο αγώνα της επόμενης σεζόν, με τους υπεύθυνους των Hyundai, Ford M-Sport και Toyota να δηλώνουν ενθουσιασμένοι και έτοιμοι για την νέα πρόκληση.
Αναλυτικότερα, η Hyundai γνωστοποίησε πως το υβριδικό αγωνιστικό της θα βασίζεται στο i20, ενώ Βρετανικά δημοσιεύματα αναφέρουν πως η Ford θα επιλέξει το Puma και η Toyota θα διατηρήσει την… συνταγή της επιτυχίας με το Yaris.
Χρονιά-ορόσημο στην ιστορία του σπορ
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του WRC Promoter, Jona Siebel, αναφέρθηκε στην εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας στο σπορ, λέγοντας:
«Δεν είναι υπερβολή να πούμε, πως η εισαγωγή βιώσιμης υβριδικής τεχνολογίας για την κορυφαία κατηγορία του WRC αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ορόσημα στην ιστορία του σπορ.
Μια τόσο σημαντική πρόοδος είναι ταιριαστό που θα υιοθετηθεί στην 50ή επέτειο του πρωταθλήματος. Μαζί με τη FIA και τους κατασκευαστές, ο WRC Promoter είναι πλήρως δεσμευμένος στην εισαγωγή πιο πράσινων αυτοκινήτων.
Το υβριδικό κινητήριο σύστημα διαμορφώνει ένα σημαντικό κομμάτι της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ο κόσμος κινείται προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον και είναι βασικό για το WRC, να εναρμονιστεί με αυτή την εξέλιξη».
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία (FIA) έχει ήδη δώσει στην δημοσιότητα τα χαρακτηριστικά των οχημάτων, τα οποία θα τροφοδοτούνται από κινητήρες turbο βενζίνης 1.600 κυβικών οι οποίοι όμως πλέον θα υποβοηθούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 136 ίππων.
Επίσης πρέπει να σημειώσουμε ότι η Ομοσπονδία συμφώνησε να συμμετέχει στο κόστος της εξέλιξης των καινούργιων υβριδικών αγωνιστικών, καθώς οι αλλαγές που έφερε η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε όλες τις ομάδες στον οικονομικό τομέα.
«Πρέπει να ακολουθούμε την εποχή»
Τονίζοντας την σημαντικότητα της εξέλιξης, ο Malcolm Wilson, Εκτελεστικός Διευθυντής M-Sport, έκανε λόγο για συνεχή εξέλιξη και βελτιστοποίηση των οχημάτων και κατ’ επέκταση του πρωταθλήματος.
Ο Βρετανός μεταξύ άλλων ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια σημειώνονται εξαιρετικές επιδόσεις και αυτό συμβαίνει στην θέληση όλων να αναβαθμίσουν το σπορ, τονίζοντας:
«Είναι πάντοτε σημαντικό για το σπορ μας να ακολουθεί την εποχή και αυτή η δέσμευση στην υβριδική τεχνολογία εναρμονίζει το μέλλον των ράλλυ με την παγκόσμια δέσμευση της Ford προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Ως το πιο σκληρό πρωτάθλημα για αυτοκίνητα που βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής, το WRC παρέχει την τέλεια πλατφόρμα για δοκιμή, ανάπτυξη και προώθηση της πιο πρόσφατης τεχνολογίας αυτοκινήτων – κάνοντας αυτή την εξέλιξη αναπόσπαστο μέρος της συνάφειας και συνέχισης του σπορ μας».