Μερικές φορές η εξέλιξη ενός αγώνα της Formula 1 και τα όσα συμβαίνουν σε αυτόν μπορούν να παρομοιαστούν μόνο με σενάρια επιστημονικής φαντασίας που κανένας δεν θα σκεφτόταν, όμως η πραγματικότητα είναι πολύ πιο όμορφη από οποιοδήποτε… ταινία.
Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού επέλεξε μερικές από τις ιστορίες που συνέβησαν στα Γκραν Πρι ανά τα χρόνια, παρουσιάζοντας τα προσπεράσματα που χάρισαν πρωταθλήματα, τις νίκες που μπήκαν το «πάνθεον» του σπορ και τις στιγμές που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στο βιβλίο της ιστορίας.
Μεταξύ τους διακρίνεται η επιστροφή του Αυστριακού πιλότου της Φεράρι, Νίκι Λάουντα, ο οποίος μετά το σοκαριστικό ατύχημα που είχε στον αγώνα της Γερμανίας και το μεγάλο χρονικό διάστημα που πέρασε στο νοσοκομείο προκειμένου να αποκατασταθεί η υγεία του, κατάφερε να επιστρέψει στην ενεργό δράση μερικές εβδομάδες αργότερα, στο Γκραν Πρι της Ιταλίας το 1976.
Το σκασμένο ελαστικό του Νάιτζελ Μάσελ στον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 1986, του κόστισε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα καθώς δεν κατάφερε να πάρει βαθμό, σε αντίθεση με τον Αλαίν Προστ ο οποίος είδε την καρό σημαία, προσπέρασε τον Βρετανό άσσο στην κατάταξη των οδηγών και στέφτηκε πρωταθλητής.
Βέβαια οι νεότερες γενιές θα θυμούνται πιο έντονα το Γραν Πρι της Βραζιλίας το 2008, εκεί όπου το πρωτάθλημα κρίθηκε στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου…
Ο Φελίπε Μάσα παίρνει την νίκη στον αγώνα της πατρίδας του και οι πανηγυρισμοί ξεκινούν στο γκαράζ της Φεράρι, όμως ο αγώνας δεν έχει τελειώσει καθώς ο Λιούις Χάμιλτον προσπερνά τον Τίμο Γκλόκ και τερματίζει στην 5η θέση παίρνοντας 10 βαθμούς με αποτέλεσμα να περάσει τον Βραζιλιάνο αντίπαλό του στην βαθμολογία των οδηγών για 1 βαθμό.
Οι… Οσκαρικές στιγμές που παραθέτει η Formula 1 περιέχουν την νίκη του Αλόνσο στην Βαλένθια το 2012 μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα, το διπλό βάθρο που πέτυχε η Μπρόν με τους Μπάτον και Μπαρικέλο να κάνουν το 1-2 στην Αυστραλία το 2009, το τρακάρισμα στην εκίνηση του Γκραν Πρι Σιγκαπούρης το 2017 αλλά και την νίκη που πέτυχε πέρσι ο Λιούις Χάμιλτον στο Σίλβερστόουν, με το μονοθέσιό του να έχει ένα σκασμένο ελαστικό.
Αξιοσημείωτη όμως είναι και η νίκη του Μαξ Φερστάπρεν στην Βαρκελώνη το 2016 όταν ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και μέχρι σήμερα διατηρεί τον τίτλο του νεότερου νικητή στην ιστορία της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όντας 18 ετών και 270 ημερών.
Τέλος δεν πρέπει να παραλείψουμε το Ιταλικό Γκραν Πρι του 2019, όταν οι δύο Mercedes δεν κατάφεραν να περάσουν τον Μονεγάσο της Φεράρι, Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Λιούις Χάμιλτον, αλλά και τον Βάλτερι Μπότας παίρνοντας μία ιστορική νίκη.
Αυτή ήταν η πρώτη νίκη της «σκουντερία» στην Μόνζα από το 2010 και η δεύτερη συνεχόμενη στην καριέρα του Λεκλέρ ο οποίος πανηγύρισε έντονα αυτή την επιτυχία.
Δείτε το βίντεο:
{https://youtu.be/bczXUmnf5E0}