Οι Ιταλοί θεωρούνται μαέστροι στην κατασκευή μικρών αυτοκινήτων, όπως – μεταξύ άλλων – τα δημοφιλή Fiat 500 και Fiat Panda.
Η εταιρεία Giannini Automobili με έδρα τη Ρώμη έβγαζε μέχρι σήμερα το πανετόνε της με τις βελτιώσεις των δύο προαναφερόμενων μοντέλων, τώρα όμως θέλει να περάσει από τον χώρο του tuning και των μετατροπών στον κλάδο των αυτοκινητοκατασκευαστών. Το πρώτο της εγχείρημα μπορεί να θεωρηθεί αρκετά τολμηρό, αφού πρόκειται για ένα ηλεκτρικό Pick-up μινιμαλιστικών διαστάσεων, που «φέρνει» οπτικά στο Fiat Panda και ονομάζεται Giannini Uso EV.
Μάλιστα διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του μικρότερου μοντέλου της κατηγορίας παγκοσμίως, αφού το μήκος του περιορίζεται στα 3,17 μ., οπότε εντάσσεται στα Microcars. Αυτό έχει μεγάλη σημασία, αφού τα Microcars χαίρουν στην Ιταλία ειδικών φοροαπαλλαγών, ενώ ισχύουν γι αυτά χαμηλότερα στάνταρ όσον αφορά στον εξοπλισμό ασφαλείας τους.
Οι διαστάσεις της ανοιχτής καρότσας είναι 1,10 μ. Χ 0,75 μ.
Το λιλιπούτειο Pick-up ταιριάζει κουτί για μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον, καθώς το πλάτος του ανέρχεται σε μόλις 1,62 μ., οπότε διακρίνεται για την ευελιξία του. Οι σχεδιαστές του το προίκισαν επίσης με προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, ώστε να μην κινδυνεύει με «αμυχές» στη ζούγκλα της πόλης, όπου το Giannini Uso EV νιώθει σαν το ψάρι στο νερό.
Στην καμπίνα του βολεύονται δύο άτομα χωρίς συμβιβασμούς σε ψώνια, αποσκευές ή ακόμη και εμπορεύματα χάρη στη μεγάλη επιφάνεια της ανοιχτής καρότσας με διαστάσεις 1,10 Χ 0,75 μ. Το διθέσιο μοντέλο μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους έως 250 κιλών, για τη συγκράτηση του οποίου προβλέπονται ειδικές μπάρες και ένα δικτυωτό πλαίσιο στήριξης. Χάρη στη δυνατότητα ταξινόμησης του Giannini Uso EV ως Microcar μπορεί να οδηγηθεί από την ηλικία των 16 ετών με δίπλωμα μοτοσυκλέτας μικρού κυβισμού, ενώ δεν περιλαμβάνονται στον εξοπλισμό του αερόσακοι και άλλα συστήματα ασφαλείας.
Τα προβολάκια LED είναι στάνταρ
Το ιταλικό Pick-up παραπέμπει οπτικά σε όχημα offroad, ωστόσο η χαμηλή ισχύς των 20 ίππων του ηλεκτροκινητήρα του βάζει μάλλον στοπ στις περιπέτειες εκτός δρόμου, αν και υπάρχει και μία πιο χωμάτινη έκδοση με τρακτερωτά ελαστικά και έως 41 ίππους μέγιστη απόδοση. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 21 kWh και επιτρέπει μία αυτονομία έως 235 χιλιομέτρων, εφόσον κινείται το ηλεκτρικό Pick-up στην πόλη, όμως στις εκδόσεις με τα εκτός δρόμου ελαστικά περιορίζεται η εμβέλεια στα 140 χιλιόμετρα.
Οι επιδόσεις του Giannini Uso EV δεν είναι συναρπαστικές, αφού η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 90 χλμ./ώρα, ενώ η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα και φορτίζεται εντός τριών ωρών. Οι τιμές του ηλεκτροκίνητου Pick-up ξεκινούν από περίπου 28.000 ευρώ και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων προβολείς LED, τεράστιους εξωτερικούς καθρέπτες και την ικανοποίηση, ότι οδηγείς το πιο μικροσκοπικό ημιφορτηγάκι στον πλανήτη.