Υψηλές ταχύτητες, κλειστές στροφές και αδρεναλίνη στα… κόκκινα, αυτά τα στοιχεία χαρακτηρίζουν το την πίστα στο Μπακού όπου διεξάγεται το Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν και στην οποία ταξιδεύει η Formula 1, για τον 6ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Το συγκεκριμένο circuit έχει μήκος 6.003 μέτρων είναι το δεύτερο μεγαλύτερο μετά από αυτό του ΣΠΑ, στο Βέλγιο, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι διαθέτει μία ευθεία 2,2 χιλιομέτρων στην οποία οι πιλότοι κινούνται με ταχύτητα 320χλμ/ώρα, έχοντας ανοιχτό το DRS.
Η απόσταση από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό είναι 51 γύροι, μέσα στους οποίους υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπεράσματα και ακόμη περισσότερες για… εγκατάλειψη καθώς ακόμη και το παραμικρό λάθος μπορεί να κοστίσει τον αγώνα.
Οι μηχανικοί έχουν σημαντική δουλειά καθώς ένα καλά στημένο μονοθέσιο μπορεί να κερδίσει τον αγώνα, γιατί οι πλευρικοί άνεμοι που «χτυπούν» το αυτοκίνητο αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται λόγω της μεγάλης ταχύτητας, επιφέρουν ταλαντώσεις στα φτερά και φθορές στα ελαστικά.
Δείτε την ανάλυση που έκανε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2016, Νίκο Ρόζμπεργκ (απο το 04:24):
{https://youtu.be/aLQVZijK0nM}
Το στενό πέρασμα του «Κάστρου»
Η πίστα του Μπακού διαθέτει το πιο στενό κομμάτι διαδρομής του πρωταθλήματος και όπως είχε τονίσει ο Νίκο Ρόζμπεργκ: «Δεν νομίζω να υπάρχει πιο στενό πέρασμα σε καμία άλλη πιστά του πρωταθλήματος και πιθανότατα όλων των εποχών».
Το μήκος της στροφής είναι μόλις 7,6 μέτρα και τα μονοθέσια κινούνται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 130 χιλιομέτρων/ώρα, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ακόμη και το πιο μικρό λάθος μπορεί να κοστίσει τον αγώνα.
Αυτό συνέβη στην Ferrari του Σαρλ Λεκλέρκ, ο οποίος έκανε ένα λάθος και βρέθηκε πάνω στις μπαριέρες, καταστρέφοντας το μονοθέσιό του, χάνοντας παράλληλα την ευκαιρία να πάρει την pole position.
Δείτε το στιγμιότυπο:
{https://youtu.be/UJCOc3toQns}
Στην ιδιαίτερη δυσκολία αναφέρθηκε και ο Mario Isola, επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου κα F1 της Pirelli, ο οποίος δήλωσε:
«Από τη μια μοναδική διαδρομή στην άλλη: Το Μπακού είναι ένα τελείως διαφορετικό τεστ σε σχέση με το Μονακό, όμως η ακρίβεια που απαιτείται για να αποφύγεις τα μπλεξίματα, παραμένει ίδια. Για πρώτη φορά επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας για το Αζερμπαϊτζάν, ίδιες με το Μόντε Κάρλο.
Ο λόγος που κάναμε αυτή την επιλογή είναι ότι η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου στον αγώνα του Μπακού το 2019, ενώ η μέση χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα. Αλλάζοντας τη σκληρότητα ελπίζουμε να δούμε και τις τρεις γόμες να παίζουν σημαντικό ρόλο και να έχουμε διαφορετικές στρατηγικές.
Η διαφορά ανάμεσα στα ελαστικά οδηγεί σε διασκεδαστικό αγώνα και ποικίλες τακτικές σε μια απαιτητική διαδρομή που φημίζεται ως ένα μέρος, όπου όλα μπορεί να συμβούν».