Ο Δακτύλιος επέστρεψε στο κέντρο της Αθήνας στις 25 Οκτωβρίου 2021. Ωστόσο, δεν φαίνεται να έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού σε πολλούς δρόμους, ειδικά κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του, επικράτησε χαοτική κίνηση.
Βέβαια, η αυξημένη κυκλοφορία δεν είναι το μόνο πρόβλημα που έφερε η επιστροφή του εν λόγω μέτρου.
Δυσκολίες φέρεται να αντιμετωπίζουν και αρκετοί πολίτες, των οποίων τα οχήματα μολονότι πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, δεν αναγνωρίζονται στην πλατφόρμα για την έκδοση ειδικού σήματος εξαίρεσης από τον Δακτύλιο.
Μιλώντας στο iEidiseis, ένας πολίτης περιέγραψε την απίστευτη ταλαιπωρία που αντιμετωπίζει στην προσπάθειά του να εκδώσει το ειδικό σήμα, έχοντας όχημα φυσικού αερίου και καθώς η εργασία του απαιτεί καθημερινή διέλευση από το κέντρο της Αθήνας.
'Όπως εξήγησε, τα οχήματα εισαγωγής από το εξωτερικό, «δεν αναγνωρίζονται» στην πλατφόρμα και έτσι, μολονότι ορισμένοι οδηγοί δικαιούνται, δεν μπορούν να λάβουν το ειδικό σήμα για ελεύθερη κυκλοφορία στο κέντρο.
Ο ίδιος, έκανε λόγο για μια ατελείωτη διαδικασία, κατά την οποία δεν βρέθηκε κανένας αρμόδιος ώστε να τον κατευθύνει για να λύσει το πρόβλημα.
Αναλυτικά όσα δήλωσε:
«Το αυτοκίνητό μου είναι εργοστασιακά με φυσικό αέριο, μοντέλο του 2011 (γερμανική μάρκα). Μπαίνω στην εφαρμογή ώστε να το δηλώσω για να πάρω το σήμα, καθώς πληροί τις προϋποθέσεις, ωστόσο δεν το δέχεται επειδή είναι εισαγωγής, γιατί το έχω φέρει από τη Γερμανία.
Σε αυτό το σημείο να σας πως ότι είναι όλα νόμιμα και το όχημα περνάει ΚΤΕΟ κανονικά. Διαθέτω όλα τα αποδεικτικά, το κυκλοφορώ κανονικά, έχει ελληνικές πινακίδες, πληρώνω τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια… όλα κανονικά. Απλά το έχω φέρει απ’ έξω. Επίσης, οι ρίποι του είναι χαμηλοί.
Δεν είχε ποτέ ξένες πινακίδες, ήρθε κανονικά, με τις αποδείξεις του Τελωνείου, όπως το φέρνει και ο εισαγωγέας, με όλες τις νόμιμες διαδικασίες.
Πήγα λοιπόν στην Τροχαία, όπου το μόνο που μου είπαν ήταν να απευθυνθώ στο αρμόδιο τμήμα που εκδόθηκε η άδεια. Μου είπαν επίσης, πως σε περίπτωση ελέγχου δεν είμαι καλυμμένος και ότι θα φανεί πως από αμέλεια δεν έχω εκδώσει το σήμα. Συνεπώς θα με γράψουν.
Έπειτα πήγα στο υπουργείο Μεταφορών που έχω εκδώσει την άδεια, για να πάρω την απάντηση ‘εμείς δεν είμαστε αρμόδιοι’. Μεταφέρθηκα στη συνέχεια στο κεντρικό υπουργείο στην Παπάγου. Κι εκεί δεν βρήκα άκρη αρχικά. Έχω στείλει επίσης email και στο gov.gr, καθώς και στον Συνήγορο του Πολίτη, αλλά δεν έχω λάβει κάποια απάντηση.
Σήμερα (2/11), κατάφερα να μιλήσω ξανά με το υπουργείο, όπου μου ξεκαθάρισαν ότι υπάρχει πρόβλημα με τα αυτοκίνητα που είναι εισαγωγής. Αυτό γιατί δεν έχουν προβλέψει στο σύστημα το πως θα συμπεριλάβουν τα οχήματα αυτά.
Τα αυτοκίνητα εισαγωγής παίρνουν μία 'έκθεση τύπου' όπως είπαν. Έτσι, ενώ από τη μία δεν θα πληρώσω τέλη κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρίπων, από την άλλη, επειδή το αμάξι δεν είναι ελληνικό, δεν μπορεί να περαστεί στο σύστημα, γιατί δεν έχουν προβλέψει την έκθεση τύπου!
Δεν γνωρίζω τι πρέπει να κάνω και από ότι μου είπαν, ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου είναι ο μόνος που μπορεί να δώσει λύση. Τους επεσήμανα ότι το χρειάζομαι γιατί εργάζομαι στο κέντρο.
Έχω πρόβλημα στη δουλειά μου, επειδή δεν έχουν προβλέψει τη σχετική ρύθμιση. Το θέμα δεν είναι δικό μου δηλαδή, ισχύει για όλα τα οχήματα εισαγωγής και πολλοί οδηγοί έχουν το ίδιο θέμα.
Να σημειωθεί, πως όλα αυτά τα έμαθα μετά από μια εβδομάδα ατελείωτων τηλεφωνημάτων. Πριν μέρες, είχα μιλήσει με κάποιον διευθυντή. Μου είπε ότι κοίταξε τα στοιχεία του αυτοκινήτου μου και ότι είναι πράγματι φυσικό αέριο, κάτι που φαίνεται και στην άδεια βέβαια, από τον αριθμό πλαισίου. Όμως, επειδή είναι εισαγωγής, δεν έχουν περαστεί οι κωδικοί του.
Πάντως, έχω στείλει πάρα πολλά email και δεν πήρα καμία ουσιαστική απάντηση. Δεν μου έδωσαν κάποια κατεύθυνση, ήταν όλα απρόσωπα. Είχα πάρει με τη σειρά όλα τα τηλέφωνα που έβρισκα στο υπουργείο, πιθανότατα κι εκείνον τον διευθυντή τον πέτυχα... κατά τύχη».