Τα απόνερα της «ναυμαχίας» για την επιλογή των φρεγατών προκαλούν «τρικυμία» εν όψει της επιλογής των κορβέτων.
Αν και οι Γάλλοι κινούνται με την αλαζονεία της σιγουριάς ότι έχουν στο «τσεπάκι» και τις κορβέτες Gowind, Αμερικανοί και Ολλανδοί, συνεχίζουν να δίνουν μεγάλο αγώνα για την προώθηση των δικών τους κορβετών.
Οι Γάλλοι μετά την ψυχρολουσία που έπαθαν με το AUKUS και την σανίδα σωτηρίας που τους πρόσφερε η Ελλάδα με τις Belharra , αντί να είναι πιο συνεσταλμένοι , έγιναν πιο αλαζόνες και συμπεριφέρονται ως αποικιοκράτες ! Συμπαραγωγή σε ελληνικές εταιρίες για τις Belharra δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί. Εκπρόσωπος της NAVAL CROUP με περισπούδαστο ύφος «χιλίων καρδιναλίων» κάνει επαφές πίσω από τα μαύρα τζάμια της επιτελικής εξουσίας και μοιράζει ψίχουλα ως διαφήμιση σε ελληνικά ηλεκτρονικά Media. Ήδη στην δημοσιογραφική πιάτσα γίνεται λόγος για την «λίστα Αντύπα» για την οποία αργά ή γρήγορα θα κληθεί να ασχοληθεί η Δικαιοσύνη πρωτίστως στην Γαλλία που λειτουργεί με πιο γρήγορους ρυθμούς.
Η αμερικανική Lockheed Martin επανεμφανίζεται με την Ιταλική Fincantieri ως …σωτήρας των ναυπηγείων Ελευσίνας επιδιώκοντας την ανάληψη του προγράμματος των κορβέτων. Στο μεταξύ οι Ιταλοί, όπως και οι Γάλλοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα της «ευρωκορβέτας» (European Patrol Corvette), με την Ελλάδα να ενδιαφέρεται για την πλέον βαριά εξοπλισμένη έκδοσή της.
Η συγκεκριμένη απαίτηση του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού επί της ουσίας θέτει εκτός συναγωνισμού τις Ολλανδικές κορβέτες SIGMA οι οποίες είναι σχεδιασμένες για να υποστηρίζονται από ελικόπτερα χαμηλής χωρητικότητας (5t). Για παράδειγμα στο κατάστρωμα της SIGMA δεν μπορεί να προσνηωθεί ένα MH60-R που διαθέτει το Ελληνικό Ναυτικό. Άλλωστε η ολλανδική SIGMA 10514 έχει απορριφθεί από πολλούς διεθνείς ναυτικούς στόλους επειδή βασίζεται σε πολιτικό πρότυπο. Κατατάσσεται από τους Lloyd’s ως πλοίο περιπολίας και όχι ως στρατιωτικό πλοίο.
Η Ολλανδική κορβέτα SIGMA 10514 δεν έχει κάνει αρκετές πωλήσεις σε ξένες χώρες ( 2 στην Ινδονησία και 1 στο Μεξικό). Για παράδειγμα στο Μεξικό, το αρχικό συμβόλαιο προέβλεπε 6 κορβέτες , αλλά τελικά ο περιορίστηκε στην παραγγελία μόνο 1 κορβέτας. Επιπλέον, στην αγορά κορβετών, η Ολλανδία έχει χάσει από την Γαλλία στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Μαλαισία και την Αίγυπτο.
Βασικό επιχείρημα της Ολλανδικής εταιρίας Damen είναι ότι προσφέρει μεταφορές τεχνολογίας (ToT=Transfer of Technologies). Όταν όμως οι επιτελείς του ΓΕΝ ζητούν διευκρινίσεις για τις Μεταφορές Τεχνολογιών (ToT) διαπιστώνουν ότι αυτές περιορίζονται -μέχρι τώρα- σε εργασίες συγκόλλησης για τη συναρμολόγηση των τεμαχίων.
Ειδικότερα για τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Ολλανδικής κορβέτας, Έλληνες επιτελείς κάνουν λόγο ότι το συγκεκριμένο πλοίο έχει θέματα αστάθειας. Συγκεκριμένα λένε ότι οι κινήσεις των κυλίνδρων δεν αντισταθμίζονται ιδανικά από την παθητική σταθεροποίηση FLUME, επομένως τίθεται σε κίνδυνο η λειτουργικότητα, ειδικά σε επιχειρήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο θάλασσα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ολλανδική SIGMA δεν επιχειρεί σε περιοχές με τροπικές καταιγίδες. Οι βέλτιστες συνθήκες ευστάθειας του πλοίου υποστηρίζουν έναν πλευρικό άνεμο 80 κόμβων όταν είναι καινούργιο, σε αντίθεση με τους 100 κόμβους, που υποστηρίζουν άλλες υποψήφιες κορβέτες.