Απεργία την Πέμπτη 8/2 κήρυξε η ΠΟΣΔΕΠ, στηρίζοντας τις κινητοποιήσεις των φοιτητών κατά της ίδρυσης μη κρατικών Πανεπιστημίων. Ο Φεβρουάριος είναι μήνας απεργιακών κινητοποιήσεων με την ΑΔΕΔΥ και τα Ταξί της Αθήνας να ακολουθούν. Αναλυτικότερα:
24ωρη απεργία κήρυξε για την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου η ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού & Ερευνητικού Προσωπικού), προκειμένου να στηρίξει τους φοιτητές ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων.
«Το 16ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ υποστηρίζει σθεναρά την ακαδημαϊκή ελευθερία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, τα οποία ευθέως υπονομεύονται από τις εισαγγελικές διώξεις και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας», σημειώνει η ΠΟΣΔΕΠ στην ανακοίνωσή της.
Σημειώνεται ότι οι φοιτητικοί σύλλογοι έχουν αποφασίσει να κλιμακώσουν την δράση τους, καλώντας σε πανελλαδικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια.
Η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ για την απεργία
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ:
«Το 16ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ υποστηρίζει σθεναρά την ακαδημαϊκή ελευθερία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, τα οποία ευθέως υπονομεύονται από τις εισαγγελικές διώξεις και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας. Η εκπαιδευτική διαδικασία και η διεξαγωγή εξετάσεων αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των λειτουργών της Ανώτατης Δημόσιας Εκπαίδευσης οι οποίοι οφείλουν να προασπίσουν την αξιοπιστία και την ακεραιότητά τους.
Ταυτόχρονα υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των φοιτητικών συλλόγων να αγωνίζονται δημοκρατικά για τη διασφάλιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου και του μέλλοντός τους.
Η ΠΟΣΔΕΠ προκηρύσσει 24ωρη απεργία για την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου ενώ για όσα Τμήματα και συναδέλφους βρίσκονται υπό πίεση λόγω «υποχρέωσης» εφαρμογής εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής εξεταστικής, στηρίζει την ανυπακοή τους εφόσον κρίνουν ότι διακυβεύεται το αδιάβλητο της εξέτασης, και παράλληλα προκηρύσσει επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας για όλη την εβδομάδα από αύριο Δευτέρα έως την Παρασκευή».
Στάση εργασίας στα σχολεία την Πέμπτη 8/2
Οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν και στάση εργασίας στα σχολεία την Πέμπτη 8/2 προκειμένου να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις.
Ειδικότερα, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) αποφάσισε να προβεί σε στάση εργασίας για να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί στο συλλαλητήριο. Η στάση εργασίας θα ξεκινήσει στις 11 μέχρι τη λήξη της βάρδιας, οπότε στα σχολεία θα τροποποιηθεί το πρόγραμμα ανάλογα με πόσους εκπαιδευτικούς θα συμμετέχουν.
Το συλλαλητήριο οργανώνεται από τους φοιτητικούς συλλόγους πανελλαδικά. Στην Αθήνα, το ραντεβού είναι για στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια στην οδό Πανεπιστημίου.
Την ίδια ώρα θα πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις και σε άλλες πόλεις της χώρας.
Απεργία - αποχή ανακοίνωσε η ΑΔΕΔΥ στο Δημόσιο
Από την Τετάρτη 7/2 ισχύει η απεργία - αποχή στο Δημόσιο, όπως ανακοίνωσε η ΑΔΕΔΥ.
Αναλυτικότερα, την επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής από τη στοχοθεσία-αξιολόγηση του Δημοσίου για το 2024, αποφάσισε το γενικό συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ, στη συνεδρίαση η οποία πραγματοποιήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2024.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «για τον σκοπό αυτό, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ ανέθεσε στη νομική της σύμβουλο να συντάξει και να αποστείλει τα σχετικά εξώδικα σε όλα τα υπουργεία και τους φορείς του Δημοσίου. Η επίδοση των εξωδίκων ολοκληρώθηκε και η απεργία-αποχή ισχύει από Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024».
Απεργία Ταξί στην Αθήνα: Τραβούν χειρόφρενο για 48 ώρες
Στις 27 - 28 Φεβρουαρίου το ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής) προχωρά σε απεργία στην Αθήνα. Στην ανακοίνωσή τους για την απεργία αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι «η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση για την απεργία των Ταξί:
«Η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου.
48ωρη απεργία στις 27 και 28 Φεβρουαρίου 2024
Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου (11:00 π.μ. στο εκθεσιακό κέντρο Περιστερίου
Το οικονομικό μοντέλο διακυβέρνησης που επέλεξε η κυβέρνηση έχει στοχοποιήσει κάθε μορφή ατομικής επιχειρηματικότητας στην χώρα μας. Χθες ήταν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, σήμερα οι αγρότες, αύριο κάποιοι άλλοι. Οι πολιτικές φτωχοποίησης του ελληνικού πληθυσμού υλοποιούνται με συνοπτικές διαδικασίες. Πυροδοτούν όμως, άμεσες κοινωνικές εξελίξεις με άγνωστη κατάληξη.
Βλέποντας αυτές τις εξελίξεις, βιώνοντας την επίθεση της κυβέρνησης προς τον κλάδο μας και μη έχοντας άλλο δρόμο αντίδρασης, συγκαλέσαμε χθες έκτακτο διοικητικό συμβούλιο για να συζητήσουμε με ποιόν τρόπο θα προστατέψουμε το ταξί και την δουλειά μας. Για μια ακόμη φορά γίναμε μάρτυρες συνδικαλιστικής απραξίας, πρωτόγνωρης για την ιστορία του συνδικάτου μας.
Η αντιπολίτευση αρνείται ότι ο κλάδος μας έχει προβλήματα, αρνείται ότι η κυβέρνηση έχει εξαπολύσει ολομέτωπη επίθεση στο ταξί, αρνείται ότι οι πολυεθνικές αλωνίζουν χωρίς έλεγχο, αρνείται ότι τα ιδιωτικά αυτοκίνητα κλέβουν το μεταφορικό μας έργο. Η αντιπολίτευση με την στάση της επιδοκιμάζει και αποδέχεται ως σωστή, κάθε απόφαση της κυβέρνησης.
Οποιαδήποτε μορφή αντίδρασης από το ΣΑΤΑ απορρίπτεται αμέσως από την αντιπολίτευση. Το ίδιο έγινε και στην χθεσινή συνεδρίαση. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πως θα εμποδίσουν τον Λυμπερόπουλο, να συμμετέχει στις αρχαιρεσίες των κλαδικών συνδικαλιστικών οργανώσεων. Και γι αυτό όμως ο νόμος 1712/87 που διέπει τις επαγγελματικές οργανώσεις των αυτοκινητιστών ταξί είναι ξεκάθαρος. Ο ιδιοκτήτης ταξί έχει δικαίωμα στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει κατηγοριοποιήσει τα αιτήματά του και παλεύει γι αυτά με όλες του τις δυνάμεις:
- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
- Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.
- Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
- Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.
Με τη ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.
Σε ό,τι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών προτείνουμε:
- Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
- Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του.
- Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
- Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε (5) στα οχτώ (8) έτη.
Όλα αυτά είναι ζητήματα που δεν έχουν λυθεί και κρατάνε τον κλάδο αιχμάλωτο στη στασιμότητα. Για το προεδρείο, η αδιαφορία της κυβέρνησης, είναι αιτία πολέμου. Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΑ αποφάσισε στην χθεσινή του συνεδρίαση ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.
Ο αγώνας είναι ο μόνος δρόμος. Στις 27 και 28 Φεβρουαρίου τα ταξί της Αθήνας απεργούν. Εκτός από την Γενική Συνέλευση για την εναρμόνιση του καταστατικού μας με όσα ορίζει η νομοθεσία, προγραμματίζουμε συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μεταφορών. Καλούμε όλους τους συναδέλφους από όλη την Ελλάδα, να συστρατευτούν μαζί μας και να διεκδικήσουμε όλοι μαζί, καλύτερες μέρες για το ταξί. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη στον κομματικό συνδικαλισμό και τα επιχειρηματικά συμφέροντα που δηλητηριάζουν τον κλάδο μας.
Το ταξί θα είναι πάντα στο πλευρό των αδικημένων και των αγωνιστών. Ποτέ με τους υποταγμένους και τους κομματικά προσηλωμένους».