Η Αμοργός το στολίδι των μικρών Κυκλάδων κινδυνεύει να χάσει το φυσικό κάλλος της που διατήρησε στο πέρασμα των αιώνων και ο Guardian εκπέμπει SOS.
Η βρετανική εφημερίδα αποκαλύπτει το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού θέτοντας ημερήσιο όριο στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που μπορούν να προσεγγίζουν τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Βάσει του συγκεκριμένου σχεδίου, τα κρουαζιερόπλοια θα ελλιμενίζονται στα Κατάπολα της Αμοργού. Ο Guardian αποκαλύπτει ότι σχεδιάζεται η δημιουργία τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων!
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα Κατάπολα θα χάσουν τη γραφικότητα τους καθώς προβλέπεται επέκταση της αποβάθρας και δημιουργία πάρκινγκ ανάμεσα στα γραφικά ταβερνάκια με φόντο τη θάλασσα. Για την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων θα απαιτηθεί η επικάλυψη με σκυρόδεμα 7.000 τετραγωνικών μέτρων.
Στο ρεπορτάζ του Guardian καταγράφονται οι διαμαρτυρίες των κατοίκων οι οποίοι δηλώνουν αδύναμοι να σταματήσουν το καταστροφικό για το νησί τους έργο του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων.
Το έργο είναι του υπουργείου Ναυτιλίας και εντάσσεται σε πρόγραμμα ευρωπαϊκής διαρθρωτικής χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ) για τις θαλάσσιες μεταφορές.
Το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας καταγράφει και την άποψη του Δημάρχου Αμοργού η οποία είναι διαμετρικά αντίθετη από εκείνη που διατυπώνουν οι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι. Ο δήμαρχος υποστηρίζει πως το έργο «θα εναρμονίζεται πλήρως με τον παραδοσιακό οικισμό των Καταπόλων και θα τον αναβαθμίσει διαμορφώνοντας ένα καλύτερο περιβάλλον για την άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας».
Ωστόσο, η Ράνια Θηραίου, γραμματέας της τοπικής ένωσης ιδιοκτητών ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων ξενοδοχείων, λέει στον Guardian ότι ο τερματικός σταθμός κρουαζιερόπλοιων, δεν θα ωφελήσει την τοπική οικονομία αλλά μόνο τα συμφέροντα διότι μόλις ολοκληρωθεί το έργο θα περάσει σε ιδιώτες αντί πινακίου φακής, όπως συμβαίνει σε πολλά άλλα νησιά».
Το όραμα των κατοίκων είναι το νησί τους να συνεχίζει να υποδέχεται ανεξάρτητους ταξιδιώτες αποφεύγοντας τον μαζικό τουρισμό περιορίζοντας στο ελάχιστο τις οικολογικές επιπτώσεις, αφήνοντας ανέγγιχτη την παρακείμενη αμμώδη παραλία και παρέχοντας χώρο στάθμευσης στην περιφέρεια του λιμανιού σε αντίθεση με την προκυμαία, διατηρώντας έτσι τον μοναδικό του χαρακτήρα.