Τηλεφωνικές γραμμές για ενημέρωση, την υποστήριξη καθώς και για καταγγελίες σχετικά με τον νέο κορονοϊό λειτουργούν στη χώρα μας υπό την εποπτεία διαφόρων φορέων καταγράφοντας καθημερινά δεκάδες περιστατικά.
Αρχικά, ο ΕΟΔΥ λειτουργεί όλο το 24ωρο το τετραψήφιο 1135. Όσοι καλούν εκεί θα λαμβάνουν γενικές πληροφορίες για τον ιό, για τα κρούσματα που έχουν εξακριβωθεί στη χώρα μας, αλλά και τις γενικές οδηγίες πρόληψης που πρέπει να τηρεί ο καθένας μας. Καλώντας στο 1135 επίσης, οι πολίτες μπορούν να μαθαίνουν αν θεωρούνται ύποπτα κρούσματα, οπότε και πρέπει να τεθούν υπό κατ’ οίκον περιορισμό.
Σε λειτουργία επίσης όλο το 24ωρο υπάρχουν και άλλα δύο τετραψήφια νούμερα το 1110 και το 1520. Το πρώτο λειτουργεί σε συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής και του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών για καταγγελίες φαινομένων αισχροκέρδειας. Το δεύτερο λειτουργεί από τη ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή δίνοντας πληροφορίες στους καταναλωτές.
Τέλος, πέραν των παραπάνω τηλεφωνικών γραμμών υπάρχουν και αυτές που παρέχουν υποστήριξη και βοήθεια στους συμπολίτες μας που βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό. Συγκεκριμένα σε λειτουργία έχει τεθεί από την Περιφέρεια Αττικής και τον Ιατρικό Σύλλογο η γραμμή 214 214 2000. Το πρώτο 24ωρο λειτουργίας του το τηλεφωνικό κέντρο δέχτηκε 1.400 κλήσεις στην πλειονότητά τους από την Αττική. Οι περισσότεροι ζήτησαν οδηγίες για ιατρικά θέματα ενώ ένα 6% ζήτησε ψυχολογική υποστήριξη. Τέτοιου είδους στήριξη παρέχει ειδικότερα η γραμμή 210 7297 957 που λειτουργεί από το ΕΚΠΑ και την Α’ Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική κλινική του Αιγινητείου Νοσοκομείου.
Οι τηλεφωνικές γραμμές και σε γράφημα από το ΑΠΕ-ΜΠΕ με τη δημοσιογραφική επιμέλεια του Δημ. Φραγκουλιώτη:
Διαβάστε ακόμη:
Κορονοϊός: Αυτά είναι τα συμπτώματα
Κορονοϊός: Έχω συμπτώματα, τι πρέπει να κάνω
Κορονοϊός: Πώς ψωνίζουμε στα super market
Κορονοϊός: Τι πρέπει να ξέρετε για τα χαρτονομίσματα