Ελλάδα

Από τον Σύρο «μάνατζερ» στον Ιρακινό βιαστή – Τέλος σε τεράστιο κύκλωμα διακίνησης μεταναστών 

Οι διαδρομές και οι… τιμές του κυκλώματος διακίνησης μεταναστών στην Ελλάδα. Τα safe house και τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες.  

Ο Ιρακινός καταζητούμενος βιαστής της πρώην γυναίκας του στην Καλαμαριά… διακινούσε μετανάστες από το Διδυμότειχο, στη Κεντρική και τη Βόρεια Ευρώπη. Οι αρχές τον αναζητούσαν εδώ και 1,5 χρόνο και αποδείχτηκε ότι ήταν μέλος της εγκληματικής οργάνωσης που εξαρθρώθηκε από τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης και τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης. «Εγκέφαλος», ήταν ένας Σύρος… «μάνατζερ» Αραβικής ταβέρνας.

Το «πλήρες πακέτο» που πωλούσε το κύκλωμα στους «πελάτες» του, περιελάμβανε: παράνομο πέρασμα από την Τουρκία στον Έβρο, παραλαβή και μεταφορά από τα σύνορα, διαμονή σε safe house και έγγραφα για οδικό ή αεροπορικό ταξίδι εκτός συνόρων. Οι διακινητές από τη Συρία, τη Παλαιστίνη και το Ιράκ, έφερναν ακόμα και πολυτελή αμάξια με πινακίδες εξωτερικού, από τη Βουλγαρία, τη Γερμανία και τη Σουηδία, με τα οποία μετέφεραν τους μετανάστες, χωρίς να δίνουν στόχο. Η παράνομη δράση τους, τερματίστηκε το απόγευμα της Τρίτης, με τους αστυνομικούς να συλλαμβάνουν 18, από τα τουλάχιστον 25 μέλη του κυκλώματος, μετά από μεγάλη επιχείρηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Οι διαδρομές των διακινητών 

Από 4 διαφορετικά σημεία δασικής έκτασης κοντά στα Λάβαρα του Έβρου, μεταξύ των οικισμών Νέοι Ψαθάδες και Αμόριο, παραλάμβαναν τους υπό διακίνηση μετανάστες τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης. Η παραλαβή, γινόταν κάθε δυο ημέρες. Χρησιμοποιούσαν είτε ενοικιαζόμενα οχήματα, είτε αυτοκίνητα που ανήκαν σε μέλη του κυκλώματος, είτε κλεμμένα. Αμέσως μετά, οι διακινητές, τους μετέφεραν συνήθως απευθείας σε safe house στη Θεσσαλονίκη, ενώ άλλες φορές οι μετανάστες μεταφέρονταν στο δάσος του Σέιχ Σου από όπου και παραλαμβάνονταν από άλλα οχήματα. Τα αυτοκίνητα που είχαν πινακίδες Σουηδίας, Βουλγαρίας και Γερμανίας έκαναν τη διαδρομή προς τα 3 safe house του κυκλώματος στην Αθήνα. Εκεί, οι παράνομοι μετανάστες, λάμβαναν  πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα ή γνήσια ατόμων που τους έμοιαζαν και μέσω του αερολιμένα Αθηνών, επιχειρούσαν να αναχωρήσουν προς την Κεντρική Ευρώπη.

Η εναλλακτική, οδική διαδρομή, περιελάμβανε μεταφορά μέσω… αστικών λεωφορείων προς τα Διαβατά Θεσσαλονίκης. Εκεί αναλάμβαναν δραση… ρομά, που βοηθούσαν κατευθύνοντας τους μετανάστες σε ερημικές περιοχές για μετεπιβίβαση στα οχήματα της εγκληματικής οργάνωσης. Επόμενος προορισμός τους, ήταν η περιοχή των Ευζώνων, από όπου περνούσαν τα σύνορα πεζοί, με βοήθεια ατόμων Πακιστανικής καταγωγής. Μέσω Βόρειας Μακεδονίας και Βελιγραδίου, ταξίδευαν είτε προς Ολλανδία, είτε προς Σουηδία.

Ο τιμοκατάλογος 

Οι υπό διακίνηση μετανάστες ή συγγενείς τους, έπρεπε να καταβάλλουν το αντίτιμο για τις παροχές του κυκλώματος, προκαταβολικά. Τα χρήματα μεταφέρονταν μέσω του συστήματος πληρωμών «Hawala». Για τη μεταφορά από Τουρκία έως Θεσσαλονίκη το κόστος έφτανε τις 3.000€, για τη μεταφορά από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα οι μετανάστες έπρεπε να πληρώσουν 2.000€ επιπλέον, ενώ για τη διευκόλυνση της εξόδου τους από τη Χώρα μέσω του αερολιμένα Αθηνών το κόστος κυμαινόταν από 3.000 έως 5.000€, αναλόγως του προορισμού και του εγγράφου το οποίο θα χρησιμοποιήσει ο υπό διακίνηση αλλοδαπός.

Η οργάνωση, φρόντιζε να χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα, τα οποία είχαν συγκεκριμένο ρόλο, χωρίς να γνωρίζονται μεταξύ τους ή χωρίς να γνωρίζουν πάρα πολλά για τις διαχειριζόμενες «υποθέσεις». Με αυτό τον τρόπο, σε περίπτωση σύλληψης, ακόμα και συνεργασίας με τις Αρχές, δεν  ήταν δυνατό να εξακριβωθεί το πλήρες εύρος δράσης και ο ρόλος του κάθε μέλους στην εγκληματική οργάνωση.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Καλλιτέχνες κατά Σακελλαροπούλου: «Θα μας βρείτε απέναντί σας» - Η ανακοίνωση του ΣΕΗ
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Η κυβέρνηση δεν θέλει τώρα τους βουλευτές Επικρατείας από την ομογένεια
Chevron Right