Ολοκληρώθηκαν οι γραπτές εξετάσεις για την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα Σχολεία και Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2025-2026.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι εξετάσεις διεξήχθησαν σήμερα, Σάββατο (3/5) σε 62 εξεταστικά κέντρα για τα Πρότυπα Σχολεία και σε 8 εξεταστικά κέντρα για τα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία. Μάλιστα, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, η διαδικασία εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε ομαλά.
Συνολικά είχαν υποβληθεί 9.056 αιτήσεις για την κάλυψη 1.775 διαθέσιμων θέσεων στα Πρότυπα και 328 αιτήσεις για 380 θέσεις στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία.
Οι ερωτήσεις των εξετάσεων καθώς και τα αποτελέσματα θα αναρτηθούν στην επίσημη ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων: https://depps.minedu.gov.gr.
Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού εξέφρασε θερμές ευχαριστίες προς τους εκπαιδευτικούς, τα διοικητικά στελέχη, τους επιτηρητές, καθώς και τους γονείς και μαθητές, για τη συνεργασία, την υπευθυνότητα και την ουσιαστική συμβολή τους στην επιτυχή διεξαγωγή των εξετάσεων.
Για την εισαγωγή στα Πρότυπα, το σύνολο των ερωτήσεων ήταν 40 – 20 για τα Μαθηματικά και 20 για την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας. Για την εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία, το σύνολο των ερωτήσεων ήταν 60 – 20 για τα Μαθηματικά, 20 για την κατανόηση κειμένου της Ελληνικής Γλώσσας και 20 για τα Θρησκευτικά.
Όλες οι ερωτήσεις ήταν πολλαπλής επιλογής και το σύνολο των αξιολογικών μονάδων ήταν 100 για τα Πρότυπα και 150 για τα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Σχολεία.
Οι εξετάσεις στα Πρότυπα Σχολεία
Στην Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας ελέγχθηκαν οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.), καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.
Στα Μαθηματικά ελέγχθηκαν οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση και στην επίλυση προβλημάτων κυρίως της καθημερινής ζωής αλλά και προβλημάτων με απλές αριθμητικές πράξεις.
Οι υποψήφιοι/ες για την εισαγωγή στην Α’ τάξη Προτύπου Λυκείου αξιολογήθηκαν σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας 180 λεπτών.
Ειδικότερα, στο γνωστικό πεδίο της κατανόησης κειμένων Ελληνικής Γλώσσας εξετάστηκαν οι ικανότητες στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, άρθρα από εφημερίδες και περιοδικά, επιστολές, απλά δοκίμια, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.), καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και συντακτικών φαινομένων.
Στο γνωστικό πεδίο των Μαθηματικών εξετάστηκαν οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση και στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής αλλά και αριθμητικές, αλγεβρικές, γεωμετρικές, στατιστικές γνώσεις και δεξιότητες.
Οι εξετάσεις στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Γυμνάσια αξιολογήθηκαν σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας, τα Μαθηματικά και επιπλέον με τα θρησκευτικά, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας 225 λεπτών.
Η εξέταση της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών έγινε σε κοινά θέματα με τους υποψήφιους για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία. Ειδικότερα όσον αφορά στα Θρησκευτικά, ελέγχθηκαν οι δεξιότητες των μαθητών στην αναγνώριση βασικών στοιχείων της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης και της εκκλησιαστικής ζωής και τα θέματα του γνωστικού αντικειμένου των Θρησκευτικών συνοδεύονται από βοηθητικό υλικό, όπως κείμενα και ασκήσεις, το οποίο αξιοποιήθηκε από τους υποψήφιους.
Οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα Πρότυπα Εκκλησιαστικά Λύκεια αξιολογήθηκαν σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Γυμνάσιο σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας, τα Μαθηματικά και τα Θρησκευτικά, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δοκιμασίας διάρκειας τεσσάρων ωρών.
Η εξέταση της Ελληνικής γλώσσας και των Μαθηματικών έγινε σε κοινά θέματα με τους υποψήφιους για εισαγωγή στα Πρότυπα Σχολεία. Στο γνωστικό πεδίο των Θρησκευτικών ελέγχθηκαν οι ικανότητες των μαθητών να αναγνωρίζουν βασικά στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης και της εκκλησιαστικής ζωής.