Για επικοινωνιακή επίθεση κατηγορούν την AVAX από την Ελληνικό (πρώην Αττικό) Μετρό σχετικά με το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό. Το ποτήρι όμως ξεχείλισε, όπως μαθαίνουμε, για τη διοίκηση της δημόσιας εταιρίας που έχει παραδώσει τα μεγαλύτερα έργα σε Αττική και Θεσσαλονίκη, μετά από δημοσίευμα που αναφέρει ότι «οι υπεύθυνοι του έργου (σ.σ. η πλευρά της AVAX) δεν θέλουν να τοποθετηθούν για το θέμα των καθυστερήσεων, πιθανότατα θεωρώντας ότι αυτό θα εκληφθεί ως «απρεπής κίνηση» από την Ελληνικό Μετρό». Στελέχη της Ελληνικό Μετρό θεωρούν ότι πίσω από το δημοσίευμα βρίσκεται το επιτελείο της εισηγμένης εταιρείας και χαρακτηρίζουν από την πλευρά τους ως «απρεπή κίνηση» τη διαρροή ότι ευθύνεται η εταιρεία δημοσίου συμφέροντος για τις όποιες καθυστερήσεις.
Τα περί μη παράδοσης επαρκών χώρων για την εκτέλεση του έργου, έχουν καταρριφθεί πολλές φορές ενώπιον μάλιστα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, όποτε κι αν πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τη συμμετοχή τόσο του Νίκου Κουρέτα, όσο και του Κωνσταντίνου Μιτζάλη.
Στην Ελληνικό Μετρό θεωρούν απρέπεια και κυρίως αντισυμβατική συμπεριφορά την πρωτοφανή άρνηση της AVAX να δώσει επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα του έργου, καθώς στον άμεσο ορίζοντα οποιασδήποτε παράτασης ζητηθεί, βρίσκεται η υποχρέωση επιστροφής του πριμ έγκαιρης εκτέλεσης που έχει ήδη λάβει, ύψους 57 εκατ. ευρώ, κάτι που θα δημιουργούσε ανυπέρβλητα προβλήματα ρευστότητας στην κατασκευάστρια εταιρία.
Η Ελληνικό Μετρό έχει ήδη δώσει «ειδική διαταγή» προς την κοινοπραξία της Γραμμής 4, να υποβάλει χρονοδιάγραμμα, όμως εναντίον της εντολής αυτής, η AVAX έχει υποβάλει ένσταση, η οποία πρόκειται να συζητηθεί στο Τεχνικό Συμβούλιο.
Η δημόσια εταιρία που έχει την ευθύνη κατασκευής του Μετρό δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί τον ισχυρισμό ότι το έργο μπορεί να συνεχιστεί χωρίς χρονοδιάγραμμα και ημερομηνία περαίωσης. Το ίδιο θεωρούν ότι συμβαίνει και σε ό,τι αφορά στο υπουργείο Υποδομών. Όσο για την πληροφόρηση που λαμβάνουν από την AVAX ότι έχοντας ενεργά εργοτάξια – όσο ενεργά είναι βέβαια – μόνο τρεισήμισι χρόνια θα χρειαστεί μία θηριώδη παράταση, τη χαρακτηρίζουν ως εξωφρενική.
Παρά το γεγονός ότι δεν έχουν παραδοθεί το Πάρκο Ριζάρη και τα Εξάρχεια, λένε, ότι ένα χρονοδιάγραμμα οφείλει να στηθεί πάνω στις παραδοχές που επιβάλλει η διευθύνουσα υπηρεσία. Αντίθετα, όμως, η AVAX επιμένει να χειρίζεται το έργο λες και είναι ένα «ραντεβού στα τυφλά», όπως χαρακτηριστικά λένε πηγές από την Ελληνικό Μετρό.
Επειδή τα δεδομένα ενδεχομένως να οδηγούν σε αδιέξοδο, η Ελληνικό Μετρό είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα, το οποίο είναι η αποστολή «ειδικής πρόσκλησης». Αν σε μετά απ’ αυτή δεν υπάρξει συμμόρφωση, θα ακολουθήσει, όπως λένε, η έκπτωση της κοινοπραξίας, κάτι που θα ήταν καταστροφικό για την AVAX και σίγουρα τραυματικό για την ALSTOM.
Στην Ελληνικό Μετρό μιλούν για αχαριστία, καθώς ξεχνούν, όπως λένε, στην AVAX ότι τη διέσωσαν από τις συνέπειες της παράβασης ότι η προκαταβολή των 128 εκατ. ευρώ που είχε πάρει για το έργο, είχε «πετάξει» σε τραπεζικούς λογαριασμούς, διαφορετικούς από αυτόν της κοινοπραξίας και σίγουρα εκτός έργου.
«Δώσαμε μία τεράστια μάχη με τη Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ και την ΕΔΕΛ» για να γλυτώσουμε έναν καταλογισμό ύψους 12 εκατ. ευρώ, που θα έπρεπε να μετακυλήσουμε στην κοινοπραξία κατασκευής της Γραμμής 4 και αυτοί θέλουν να μας μπλέξουν σε νέα περιπέτεια, δουλεύοντας χωρίς χρονοδιάγραμμα», ακούγεται συνεχώς στα γραφεία της Μεσογείων 191-193.
Τις κάκιστες των σχέσεων που έχει επιλέξει να διατηρεί η κοινοπραξία με τη διευθύνουσα υπηρεσία και το κάκιστο μάνατζμεντ του έργου, τα στελέχη της Ελληνικό Μετρό αποδίδουν στον διευθυντή του έργου, Νίκο Σπυριδωνάκο, συνδικαλιστή της Νέας Δημοκρατίας στο ΤΕΕ, ο οποίος αισθάνεται ότι εξαιτίας αυτής της ιδιότητας του διαθέτει ασυλία παρά το γεγονός ότι αμφισβητείται η τυπική δυνατότητά του να κατέχει αυτήν τη θέση. Κι αυτό διότι όπως όλα δείχνουν δεν τηρείται η υποχρέωση της αποκλειστικής απασχόλησης στο έργο, αφού φέρεται να είναι υπεύθυνος και για τα έργα Daniel της AVAX.
Αλλά, πώς να μην αισθάνεται έτσι, όταν την προηγούμενη τετραετία αλώνιζε στο Υπουργείο Υποδομών;