Ελλάδα

Χαλκίδα: Στην κυκλοφορία η γέφυρα για ΙΧ αλλά «κόλλησε» – Δεν ανοίγει για τα πλοία

Στο τραπέζι το σενάριο και για νέα γέφυρα στη Χαλκίδα, κάτι που θα εξαρτηθεί από τα διαθέσιμα κονδύλια.
EUROKINISSI/ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ

Μπορεί η παλιά γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα να αποκαταστάθηκε μερικώς και να δόθηκε ξανά στην κυκλοφορία, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα προβλήματα τελείωσαν.

Συγκεκριμένα, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας για τη ναυσιπλοΐα, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Εύβοιας (ΟΛΝΕ), Σπύρος Γεροντίτης.

«Η γέφυρα δεν θα ανοίξει την Τρίτη για τη διέλευση σκαφών. Πρέπει να γίνει πλήρης επαναξιολόγηση της λειτουργικότητάς της», δήλωσε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ.

Η βλάβη εντοπίστηκε στον μηχανισμό αυτοματισμού, που ρυθμίζει την υψομετρική διαφοροποίηση των δύο κινητών τμημάτων της γέφυρας.

(ΘΟΔΩΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ/EUROKINISSI)

Όπως τόνισε ο κ. Γεροντίτης, το πρόβλημα είναι «πολύ σοβαρό». «Η ζημιά σημειώθηκε μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής και προκάλεσε μεγάλη ταλαιπωρία σε πεζούς και οδηγούς. Ζητάμε συγγνώμη για την αναστάτωση».

Το Λιμενικό επιβεβαίωσε την απόφαση, διευκρινίζοντας ότι η γέφυρα είναι προσβάσιμη μόνο για οχήματα και πεζούς, όχι όμως για πλοία, «μέχρι νεωτέρας».

Η ηλικία της γέφυρας, η φθορά και η ανάγκη για νέα γέφυρα

Η γέφυρα του Ευρίπου, η οποία λειτουργεί εδώ και 65 χρόνια, εμφανίζει σημαντικές φθορές λόγω συνεχούς χρήσης και της έκθεσής της στο θαλάσσιο περιβάλλον.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΛΝΕ, έχει κατατεθεί μελέτη προς την Περιφέρεια και το Υπουργείο Ναυτιλίας, η οποία τεκμηριώνει την ανάγκη χρηματοδότησης για αποκατάσταση και ετήσια συντήρηση.

«Η φθορά αυξάνεται με τον χρόνο. Χρειάζονται σοβαρές παρεμβάσεις και τακτική συντήρηση για να αποφύγουμε ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον», επεσήμανε.

Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο αντικατάστασης της υφιστάμενης γέφυρας, ο κ. Γεροντίτης άφησε ανοικτό το σενάριο κατασκευής νέας:

«Εφόσον εξασφαλιστούν τα κονδύλια και υπάρξει σωστός τεχνικός σχεδιασμός, μπορούμε να ξεκινήσουμε διάλογο για μια νέα γέφυρα. Μέχρι τότε, η υπάρχουσα πρέπει να λειτουργεί με ασφάλεια».

(ΘΟΔΩΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ/EUROKINISSI)

Η γέφυρα εξυπηρετεί δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους καθημερινά, και η ακινητοποίησή της προκαλεί σοβαρή επιβάρυνση στην κυκλοφορία.

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται η μείωση της συχνότητας ανοίγματος της γέφυρας, καθώς όπως ανέφερε:

«Το καλοκαίρι ανοίγει πέντε φορές την εβδομάδα και τον χειμώνα τέσσερις. Σκοπός μας είναι να περιορίσουμε αυτόν τον αριθμό για να μειώσουμε την καταπόνηση και να διασφαλίσουμε τη μακροχρόνια αντοχή της».

Ολοκληρώνοντας, ο πρόεδρος του ΟΛΝΕ τόνισε πως δεν υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, ωστόσο επανέλαβε ότι η διαχείριση της κατάστασης απαιτεί ολιστική προσέγγιση από τις αρμόδιες αρχές, καθώς η γέφυρα αποτελεί κρίσιμη υποδομή για την ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Αλέξανδρος Τσουβέλας Έλενα Χαραλαμπούδη Chevron Left
Αλέξανδρος Τσουβέλας κι Έλενα Χαραλαμπούδη φέρνουν στον ΣΚΑΪ το «Τότε και Τώρα»