Στο ότι δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός κατά την απομάκρυνση των επιβατών του φέρι μποτ στα Νέα Στύρα στάθηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας, ο οποίος έδωσε τη δική του ερμηνεία για τις συνθήκες του ατυχήματος.
Ο κ. Γκίκας παραδέχτηκε ότι σημειώθηκε καθυστέρηση στην ενημέρωση του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης. «Μεσολάβησαν περίπου 10-12 λεπτά μέχρι να επικοινωνήσουμε με τον καπετάνιο, κάτι που όπως καταλαβαίνετε δεν είναι η συνήθης διαδικασία», δήλωσε.
Ο υφυπουργός υπογράμμισε ως θετικό το γεγονός ότι, παρά το ατύχημα, «όλοι οι επιβάτες βγήκαν χωρίς να υπάρξει κάποιος τραυματισμός».
Αναπάντητα ερωτήματα για την ενημέρωση των επιβατών
Αναφερόμενος στις καταγγελίες ότι οι επιβάτες δεν ενημερώθηκαν από το πλήρωμα, όπως προβλέπει η διεθνής σύμβαση SOLAS για την ασφάλεια στη θάλασσα, ο κ. Γκίκας σημείωσε ότι η ανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ο ίδιος, επικαλούμενος την εμπειρία του ως πρώην αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, ανέφερε: «Όταν αντιμετωπίζεις μια τέτοια κατάσταση και έχεις εισροή υδάτων, θεωρώ ότι το πλήρωμα απασχολήθηκε προφανώς με τον περιορισμό της διαρροής. Γι’ αυτό ίσως υπήρχε και αυτή η καθυστέρηση».
Ο υφυπουργός πρόσθεσε ότι, κατόπιν εντολής του υπουργού Βασίλη Κικίλια, ενημερώθηκε η Εισαγγελία, με αποτέλεσμα η διαδικασία να κινηθεί άμεσα και να τεθεί υπό κράτηση ο πλοίαρχος.
Σε αναμονή του σχεδίου αποκόλλησης
Όπως τόνισε ο κ. Γκίκας, αναμένεται από την εταιρεία το σχέδιο αποκόλλησης και ασφαλούς ρυμούλκησης του φέρι μποτ προς την Αγία Μαρίνα. «Δεν είναι μια απλή διαδικασία», υπογράμμισε, εξηγώντας πως προηγουμένως πρέπει να ολοκληρωθούν επισκευαστικές εργασίες, να διασφαλιστεί η δυνατότητα πλεύσης και έπειτα να εγκριθεί το σχέδιο.
Σε ερώτηση για τους ελέγχους ασφάλειας στη θάλασσα, ο υφυπουργός ανέφερε ότι από την αρχή του έτους έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 110 επιθεωρήσεις σε πλοία της ακτοπλοΐας και σε πορθμεία, όπως το συγκεκριμένο φέρι, και έχουν καταγραφεί παρατηρήσεις.
Κληθείς να σχολιάσει γιατί ο πλοίαρχος ακολούθησε λανθασμένη πορεία και προσέκρουσε σε ξέρα, ο κ. Γκίκας ανέφερε: «Είναι δύσκολο να το ερμηνεύσω. Καταλαβαίνω ότι πάντα υπάρχει μια κακιά στιγμή, μια υπερβολική χαλάρωση, μία κούραση, μία συνθήκη που νόμιζε ότι η πορεία ήταν σωστή και δεν ήταν», προσθέτοντας ότι «δεν δικαιολογείται εύκολα».
Σχετικά με την πληροφορία ότι ο πλοίαρχος επικαλέστηκε προβλήματα στα πηδάλια, ο υφυπουργός σχολίασε πως «δεν έχει μόνο πηδάλιο το πλοίο, έχει και μηχανές που μπορεί με κατάλληλους χειρισμούς να αποφύγει να πέσει πάνω σε μία επισημασμένη, γνωστή και με φανό πάνω ξέρα». Διευκρίνισε, πάντως, ότι όλα θα αποσαφηνιστούν από τα αποτελέσματα της ανάκρισης.