Ελλάδα

Δακτύλιος 2025: Πότε ξεκινάει ξανά – Ώρες και όρια

Επιστρέφει στη ζωή των Αθηναίων πολιτών ο Δακτύλιος 2025. Τι ισχύει, ποιες είναι οι εξαιρέσεις, ποια αυτοκίνητα μπαίνουν στον Δακτύλιο.
Δακτύλιος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Από τις 18 Ιουλίου ο Δακτύλιος έχει σταματήσει και επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, χωρίς περιορισμούς. Ωστόσο, σε λίγες εβδομάδες, αυτό αλλάζει. Ο Δακτύλιος επιστρέφει τον Οκτώβριο, όπως άλλωστε γίνεται κάθε χρόνο.

Υπενθυμίζεται ότι η κυκλοφορία των οχημάτων εντός του Δακτυλίου περιορίζεται βάσει του τελευταίου ψηφίου του αριθμού κυκλοφορίας τους, αλλά και από άλλα κριτήρια, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα EURO 6, ενώ επιτρέπονται χειμώνα-καλοκαίρι και όσα έχουν την ειδική άδεια.

Δακτύλιος: Το ωράριο

Ο Δακτύλιος ισχύει από Δευτέρα έως Πέμπτη, κατά τις ώρες 07:00 – 20:00, και την Παρασκευή από 07:00 – 15:00.

Τα μέτρα του Δακτυλίου δεν ισχύουν τα Σάββατα, τις Κυριακές, τις επίσημες αργίες, καθώς και τις ημέρες που υπάρχει απεργία των εργαζομένων σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

  • Ζυγές ημερομηνίες: Κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 0, 2, 4, 6, 8.
  • Μονές ημερομηνίες: Κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που τελειώνει σε 1, 3, 5, 7, 9.

Πότε ξεκινάει ο Δακτύλιος

Το 2024 το μέτρο επέστρεψε στις 14 Οκτωβρίου. Φέτος αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου, όμως αυτό μένει να σφραγιστεί με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. Δεν αποκλείεται να ξεκινήσει από τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025.

Τα όρια του Δακτυλίου

Μεγάλος Δακτύλιος

Δακτύλιος Αθηνών ονομάζεται συνοπτικά ένα μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, που βασίζεται στην εκ περιτροπής κυκλοφορία των περισσότερων από αυτά.

Το μέτρο αυτό έχει σκοπό τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Αθήνας και κατά συνέπεια τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω των αερίων ρύπων κατά τη λειτουργία των οχημάτων, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας όσο και στην περιοχή του κέντρου της. Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας παρόμοιου χαρακτήρα ισχύουν και σε ορισμένες μεγάλες πόλεις του εξωτερικού.

Όρια εφαρμογής του μεγάλου δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Παραλιακή Λεωφόρος – Αλίμου – Βουλιαγμένης – Ελ. Βενιζέλου – Περιμετρική Υμηττού – Κατεχάκη – Μεσογείων – Αγ. Παρασκευής – Χαλανδρίου – Παπανικολή – (Κ. Παλαιολόγου) – Καποδιστρίου – Κύμης – Κασταμονής – Χαλανδρίου – Αναγεννήσεως – Εθνική Οδός Αθηνών-Λαμίας – Αθηνών – Θηβών – Γρ. Λαμπράκη έως Κερατσίνι.

Μικρός Δακτύλιος

Όρια εφαρμογής του μικρού δακτυλίου είναι οι εξής λεωφόροι και οδοί: Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλατεία Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Αλεξάνδρας.

Τα όρια του μικρού δακτυλίου σημειώνονται με ειδικές πινακίδες με την ένδειξη «Δ» σε κίτρινο φόντο, οι οποίες βρίσκονται σε κάθε εισερχόμενο δρόμο στο δακτύλιο.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, παράβαση του δακτυλίου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ. Επιπλέον, στους παραβάτες που δε συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αστυνομικών οργανών για άμεση έξοδο από την απαγορευμένη περιοχή επιβάλλεται φυλάκιση μέχρις ενός έτους.

Δακτύλιος: Ποια αυτοκίνητα επιτρέπονται 

Οι παρακάτω τύποι οχημάτων εξαιρούνται από τους περιορισμούς του Δακτυλίου και επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία τους στο κέντρο της Αθήνας:

  • Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου.
  • Αυτοκίνητα EURO 6 (εκτός των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης) που εκπέμπουν λιγότερο από 120 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα (σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης – NEDC) και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.
  • Αυτοκίνητα EURO 6 (εκτός των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης) που εκπέμπουν λιγότερο από 145 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα (σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων – WLTP) και έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Ιανουαρίου 2021 και μετά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Καρκίνος: Γιατί υπερδιπλασιάστηκαν τα κρούσματα από το 1990 και μετά – Ποιοι τύποι «θερίζουν» Chevron Left
Καρκίνος: Γιατί υπερδιπλασιάστηκαν τα κρούσματα από το 1990 και μετά – Ποιοι τύποι «θερίζουν»