Σοβαρές καθυστερήσεις πτήσεων παρατηρούνται τις τελευταίες αρκετές ημέρες στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», προκαλώντας έντονη ανησυχία στους επιβάτες και αντιδράσεις από τις αεροπορικές εταιρείες.
Aegean: «Ανεπαρκής διαχείριση από τις αρχές»
Η Aegean Airlines εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση, αφήνοντας αιχμές στις αρμόδιες αρχές για την κακή διαχείριση του εναέριου χώρου και τις καθυστερήσεις που ταλαιπωρούν τους επιβάτες.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι καθυστερήσεις οφείλονται σε προβλήματα συντονισμού και έλλειψη προσωπικού στις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Όπως αναφέρει σχετικά «η παρεχόμενη χωρητικότητα των αφίξεων από τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας έχει περιοριστεί κατά περίπου 25% στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος».
Ως συνέπεια, «σημειώνονται καθυστερήσεις στις πτήσεις της τάξεως των 30–40 λεπτών κατά τις πρωινές ώρες, οι οποίες κλιμακώνονται στη διάρκεια της ημέρας, λόγω της αθροιστικής επίδρασης του κύκλου αναχώρησης και επιστροφής των αεροσκαφών από και προς το αεροδρόμιο της Αθήνας».
«Απολογούμαστε και σας διαβεβαιώνουμε ότι καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να περιορίσουμε τις επιπτώσεις για τους επιβάτες» καταλήγει η ανακοίνωση, με την εταιρεία να αποδίδει ευθύνη στη διαδικασία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας.
Ryanair: «Πάνω από 1 εκατ. επιβάτες επηρεάστηκαν»
Η Ryanair, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, ανέφερε ότι πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες υπέστησαν καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων στον εναέριο χώρο της Ελλάδας.
Η εταιρεία κατήγγειλε την έλλειψη προσωπικού και την ανεπαρκή υποδομή, καλώντας τις ελληνικές αρχές να λάβουν άμεσα μέτρα για την αποφυγή περαιτέρω ταλαιπωρίας των επιβατών.
Αναλυτικά σύμφωνα με τη Ryanair, στις 20 Αυγούστου έγινε ένα περιστατικό, το οποίο έρχεται να προστεθεί στο ήδη βεβαρημένο σύνολο καθυστερήσεων του φετινού έτους:
Από την 1η Ιανουαρίου έως και χθες, περισσότερες από 5.000 πτήσεις της Ryanair και πάνω από 900.000 επιβάτες έχουν ταλαιπωρηθεί με καθυστερήσεις λόγω κακής διαχείρισης και ελλείψεων στο προσωπικό του ελληνικού συστήματος εναέριας κυκλοφορίας – «καθιστώντας την Ελλάδα την 5η χειρότερη χώρα στην Ευρώπη όσον αφορά τις καθυστερήσεις των πτήσεων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Η Ryanair κάλεσε τον Υπουργό Μεταφορών της Ελλάδας, Χρήστο Δήμα, να αντιμετωπίσει άμεσα αυτό που περιγράφει ως «κακή διαχείριση και έλλειψη προσωπικού» στις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC) της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι οι διαταραχές έχουν επηρεάσει μέχρι στιγμής περισσότερους από ένα εκατομμύριο επιβάτες της φέτος.
Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 15 Σεπτεμβρίου 2025, πάνω από 6.200 πτήσεις της Ryanair προς και από την Ελλάδα υπέστησαν καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι οι εθνικοί υπουργοί μεταφορών είναι υπεύθυνοι για τη σωστή στελέχωση και διαχείριση των υπηρεσιών ATC, ιδιαίτερα κατά την περίοδο αιχμής του καλοκαιριού.
«Είναι απαράδεκτο η κακή διαχείριση και η έλλειψη προσωπικού στον ελληνικό έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας να συνεχίζουν να προκαλούν διαταραχές στις ελληνικές πτήσεις και στους επιβάτες. Μόνο φέτος (1 Ιανουαρίου – 15 Σεπτεμβρίου), πάνω από 1 εκατομμύριο επιβάτες της Ryanair – πολλοί εκ των οποίων ταξίδευαν για διακοπές με νεαρές οικογένειες – υπέστησαν περιττές και αποφεύξιμες καθυστερήσεις λόγω ATC, και όλα αυτά επειδή ο Υπουργός Δήμας δεν έχει αναλάβει δράση για τη σωστή στελέχωση των υπηρεσιών ATC της Ελλάδας», δήλωσε η Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Ryanair, Ντάρα Μπράντι.
Η αεροπορική εταιρεία καλεί τους Έλληνες επιβάτες να επισκεφθούν τη σελίδα της «Air Traffic Control Ruined Your Flight» («Ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας Κατέστρεψε την Πτήση Σας») για να απαιτήσουν άμεση παρέμβαση από τον Υπουργό.
Η Ryanair εδώ και μήνες πιέζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές κυβερνήσεις για μια εκ βάθρων αναδιοργάνωση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη, επισημαίνοντας τις επανειλημμένες καθυστερήσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η σωστή στελέχωση και διαχείριση των υπηρεσιών ATC θα εξαλείψει τη συντριπτική πλειονότητα των καθυστερήσεων.
Με την έναρξη της φθινοπωρινής περιόδου ταξιδιών, η Ryanair εντείνει τις εκκλήσεις της προς τις ελληνικές αρχές να λάβουν άμεσα μέτρα για να αποτραπεί περαιτέρω ταλαιπωρία των επιβατών.
Σιωπή από το Υπουργείο Μεταφορών
Παρά τις εκκλήσεις των αεροπορικών εταιρειών, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών δεν έχει εκδώσει μέχρι στιγμής επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων.
Τι ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες
Οι αεροπορικές εταιρείες επί της ουσίας ζητούν:
- Άμεση ενίσχυση του προσωπικού στις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
- Βελτίωση του συντονισμού μεταξύ των αρμόδιων αρχών.
- Διαφάνεια και ενημέρωση προς τους επιβάτες για τις αιτίες των καθυστερήσεων και των ακυρώσεων.