Ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων για τα επόμενα χρόνια, συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ, ανακοίνωσε ο Κώστας Καραμανλής.
Ενδεικτικά ανέφερε τα εξής:
Επεκτάσεις Αττικής Οδού: ( Αφορούν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης από Αττική Οδό μέχρι Αθηνών – Λαμίας, την επέκταση προς Ραφήνα και την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού προς Νότον και την μετατροπή της λεωφόρου Βουλιαγμένης σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με ανισόπεδους κόμβους. Στόχος μας οι πρώτες δημοπρατήσεις να γίνουν αρχές 21.
Flyover Θεσσαλονίκης: Αυτές τις μέρες δημοσιεύεται πρόσκληση για προεπιλογή.
ΒΟΑΚ: Μέσα στο φθινόπωρο θα έχουμε Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Ε-65: Περιμένουμε σύντομα, ελπίζω, το τελικό ΟΚ. Ώστε αρχές 21 να αρχίσουμε.
Πάτρα-Πύργος: Αισιοδοξούμε ότι οι επαφές μας με ΕΕ σύντομα θα αποδώσουν καρπούς. Έργα οδικής ασφάλειας σε πάνω από 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα: Υπογράφεται εντός του μήνα η δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ.
Αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα: Εντός του μήνα ξεκινά το πρόγραμμα για την υλοποίηση επειγόντων έργων κοντά στους αυτοκινητόδρομους. Παράλληλα, υλοποιείται ένα πρόγραμμα 10 έργων, επίσης με τη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ.
Σιδηροδρομικά έργα: Δίνουμε μεγάλη έμφαση και έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων σε όλη τη χώρα. Προχωρούν άμεσα οι δημοπρατήσεις 4 έργων που είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ και ετοιμαζόμαστε ώστε εντός του 2021 να δημοπρατηθούν άλλα 6.
Σχετικά με διαλειτουργικότητα των διοδίων ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι από τις αρχές του καλοκαιριού γίνονται τεχνικές δοκιμές και εντός του φθινοπώρου, θα είναι πλέον δυνατή η διέλευση από τους 5 αυτοκινητοδρόμους, τη Γέφυρα και την Εγνατία Οδό με έναν μόνο πομποδέκτη.
Αναφορικά με την υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε πως είχε σήμερα μια εξαιρετική συνάντηση με τον δήμαρχο της πόλης, κ. Κώστα Πελετίδη όπου συμφώνησαν επί της αρχής, με το σχέδιο που παρουσιάσαμε ως Υπουργείο στο αναπτυξιακό συνέδριο της Πάτρας για υπογειοποίηση 5,2 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 550 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε ότι αφορά την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο και η εταιρεία Αττικό Μετρό καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να προχωρήσει ο διαγωνισμός στην επόμενη φάση του και υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα το μεγάλο πρόβλημα με τις καθυστερήσεις των έργων είναι οι προσφυγές των εταιρειών που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς.