Περισσότεροι από 100 χιλιάδες υποψήφιοι όλων των κατηγοριών συμμετέχουν στις φετινές Πανελλήνιες 2021, διεκδικώντας μία από τις 77.415 θέσεις στα Πανεπιστήμια της χώρας. Πρεμιέρα έκαναν σήμερα οι μαθητές των ημερήσιων και εσπερινών γενικών λυκείων (ΓΕΛ) με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
Δείτε τις απαντήσεις που έδωσε στη δημοσιότητα η Ομοσπονδία Εκπαιδευτική Φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ).
ΘΕΜΑ Α΄
Α1.
Το συγκεκριμένο απόσπασμα αναφέρεται στην αναγκαιότητα του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού καταγράφοντας προσωπικές μαρτυρίες Ελλήνων μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, επισημαίνεται η αναγκαιότητα να αποτελεί μέρος του εβδομαδιαίου προγράμματος του Γυμνασίου καθώς η έλλειψή του προκαλεί επαγγελματικό «κορεσμό» και αύξηση της ανεργίας.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα εξάλλου εξωθεί τους νέους να συμβιβάζονται επαγγελματικά ή να μεταναστεύουν.
ΘΕΜΑ Β΄
Β1.
Α. ΣΩΣΤΟ
Β. ΣΩΣΤΟ
Γ. ΛΑΘΟΣ
Δ. ΣΩΣΤΟ
Ε. ΛΑΘΟΣ
«Βατό το θέμα στην έκθεση
«Βατό και κατανοητό» χαρακτήρισε το θέμα της έκθεσης, που αφορά στις δεξιότητες και τα εφόδια για το μέλλον, η φιλόλογος καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου, Σίσσυ Κωνσταντάρα, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο.
Η φιλόλογος τόνισε πως τα κείμενα ως προς την προσέγγιση των ερωτημάτων έχουν ακριβώς την ίδια δομή με τα περσινά ενώ παράλληλα εξήγησε πως το ερώτημα στο ποίημα του Γκάτσου ήταν κάτι αναμενόμενο.
Σύμφωνα με την κ. Κωνσταντάρα, ενδεχομένως η περίληψη του κειμένου –δηλαδή το θέμα Α1- να δυσκολέψει τους υποψήφιους.
Τα θέματα
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τα θέματα που καλούνται να λύσουν οι μαθητές των ΓΕΛ που δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Tο θέμα της έκθεσης αφορούσε στις «δεξιότητες και τα εφόδια για το μέλλον».
Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να σχολιάσουν το ποίημα «Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά» του Νίκου Γκάτσου αλλά και απόσπασμα από τον ημερήσιο Τύπο με τίτλο: «Το αύριο δεν είναι πια αδιαπέραστο πέπλο».
Στη συνέχεια, οι διαγωνιζόμενοι κλήθηκαν να σχολιάσουν με ποια εφόδια πιστεύουν ότι θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον κόσμο και πώς θα μπορούσαν οι νέοι να βελτιώσουν τον κόσμο.