Νέοι προβληματισμοί στους λογαριασμούς ρεύματος, καθώς οι σχεδόν 1,3 εκατομμύρια έξυπνοι μετρητές που έχουν τοποθετηθεί, δημιουργούν καθυστερήσεις. Τι έχει συμβεί όμως συγκεκριμένα και ποιους καταναλωτές ρεύματος αφορά;
Για κενά, καθυστερήσεις και λάθη από ΔΕΔΔΗΕ στην αποστολή των δεδομένων τηλεμέτρησης προς τους προμηθευτές κάνει λόγο ο Ελληνικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας.
Συγκεκριμένα, ο ΕΣΠΕ υπογραμμίζει ότι υπάρχουν τα συγκεκριμένα προβλήματα:
- Σφάλματα και καθυστερήσεις στη μετάδοση μετρήσεων ΔΕΔΔΗΕ
- Απουσία δεδομένων ή διπλοεγγραφές
- Δυσκολία τιμολόγησης ειδικών κατηγοριών
Υπάρχουν λάθη στην έκδοση των λογαριασμών; Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΕΣΠΕ στο OPEN, «θα έλεγα ότι το κύριο πρόβλημα είναι στις καθυστερήσεις στην έκδοση λογαριασμών ακριβώς για να αποφευχθούν τυχόν λάθη. Mπορεί να υπάρχουν ελλείψεις και αναντιστοιχίες και τότε ζητούνται διευκρινίσεις, που οδηγούν σε καθυστέρηση.
Ωστόσο, όπως σημείωσε, το γεγονός ότι δεν γίνονται λάθη, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει και μια «λάθος» εικόνα για το πόσο ρεύμα πληρώνει τελικά ένας καταναλωτής που έχει έξυπνο μετρητή. Και αυτό, γιατί, δεδομένου ότι η τιμολόγηση γίνεται κάθε μήνα, ενδεχομένως, να έρχονται «μαζεμένα» ποσά σε έναν λογαριασμό.
Δείτε το ρεπορτάζ:
Σημειώνεται ότι περισσότεροι από 1,3 εκατ. είναι οι «έξυπνοι» μετρητές που έχει εγκαταστήσει ο ΔΕΔΔΗΕ σε δημόσιους φορείς, επιχειρήσεις και μεγάλους καταναλωτές.
Μάλιστα, ο Διαχειριστής κάθε μήνα εγκαθιστά περί τους 50.000 «έξυπνους» μετρητές, ενώ αναμένεται τον επόμενο χρόνο, ο ρυθμός να φτάσει τους 100.000 μηνιαίως.
Υπενθυμίζεται ότι στόχος του ΔΕΔΔΗΕ είναι μέσα στο 2026 να έχουν τοποθετηθεί 1.120.000 εκ των οποίων αρκετοί θα αφορούν νοικοκυριά και κατ’ επέκταση σε όσους εγκατασταθούν, θα μπορούν να επιλέγουν τα πορτοκαλί τιμολόγια ρεύματος – που αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα να κάνουν την εμφάνιση τους