Δύο διαφημίσεις της πασίγνωστης ισπανικής εταιρείας μόδας Zara απαγορεύτηκαν από την Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς παρουσίαζαν μοντέλα που έμοιαζαν «ανθυγιεινά αδύνατα».
Σύμφωνα με το BBC, η ASA επισήμανε ότι σκιές και ένα σφιχτά δεμένο σινιόν έκαναν ένα από τα μοντέλα να φαίνεται «αφυδατωμένο».
Η ρυθμιστική αρχή έκρινε τις διαφημίσεις «ανεύθυνες» και διέταξε να μην ξαναπροβληθούν με την παρούσα μορφή, ενώ παράλληλα τόνισε ότι η Zara πρέπει να διασφαλίζει πως όλες οι εικόνες προετοιμάζονται με υπευθυνότητα.
Η Zara απέσυρε αμέσως τις επίμαχες εικόνες και δήλωσε ότι και τα δύο μοντέλα διέθεταν ιατρική βεβαίωση καλής υγείας τη στιγμή της φωτογράφησης.
Οι διαφημίσεις εμφανίζονταν στην εφαρμογή και την ιστοσελίδα της εταιρείας, ως μέρος carousel.
Σε μία από τις διαφημίσεις που απαγορεύτηκαν, η ASA διαπίστωσε ότι οι σκιές δημιουργούσαν την αίσθηση υπερβολικά λεπτών ποδιών στο μοντέλο. Επίσης, η θέση των άνω άκρων και των αγκώνων έκανε το σώμα της να φαίνεται «εκτός αναλογιών».
Στη δεύτερη περίπτωση, το επίμαχο διαφημιστικό αφορούσε ένα πουκάμισο, με το μοντέλο να ποζάρει με τέτοιον τρόπο που οι κλείδες προεξείχαν έντονα, γεγονός που θεωρήθηκε από την ASA «ανεύθυνη εστίαση στην υπερβολική αδυναμία».
Η Zara ανέφερε ότι δεν δέχθηκε καμία άμεση καταγγελία από χρήστες, αλλά αποφάσισε να αποσύρει όλες τις εικόνες που επισημάνθηκαν.
Επιπλέον, η εταιρεία δήλωσε ότι οι φωτογραφίες δεν είχαν υποστεί επεξεργασία πέρα από ελαφριές ρυθμίσεις φωτισμού και χρωμάτων.