Οι σημερινοί 70αρηδες το θυμούνται καλά. Το ελληνικό αναψυκτικό με την ονομασία Tam-Tam.
Ένα δημιούργημα του Φιξ που σάρωσε στην Ελλάδα μιας άλλης εποχής.
Το μήνυμα της διαφήμισης ήταν «Ζήτω τα νειάτα, ζήτω το Tam Tam!» και σύντομα γνώρισε την εμπορική επιτυχία. Μάλιστα είχε έντονη παρουσία στους κινηματογράφους, αφού στο διάλειμμα του έργου εμφανίζονταν η διαφήμιση που έλεγε «Διάλειμμα για να πιείτε Tam Tam».
Το Tam Tam όμως ήταν πρωτοπόρο προϊόν και σε θέματα marketing, αφού ήταν το πρώτο αναψυκτικό που προέτρεπε τους καταναλωτές να κρατούν τα καπάκια του μπουκαλιού του, ώστε να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς και να κερδίσουν ταξίδια στο Λονδίνο, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, ακόμη και αυτοκίνητα.
Μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα έγινε ένα προϊόν που σημάδεψε την δεκαετία του 1960, ωστόσο μερικά χρόνια αργότερα η δυναμική είσοδος της Coca Cola στην ελληνική αγορά δεν άφησε περιθώρια επιβίωσης του Tam Tam, το οποίο πέρασε στην ιστορία.
Το Tam-Tam ήταν ένα αεριούχο ποτό της ζυθοποιίας Φιξ, που όσοι το έχουν δοκιμάσει λένε ότι έμοιαζε σε γεύση με την Coca - Cola.
Το δε μπουκάλι ήταν παρόμοιο, το καπάκι ανάλογο και βέβαια έκανε θραύση στη νεολαία.
Η οικογένεια Φιξ, γνωστή για τη μπύρα στην Ελλάδ, στα τέλη της δεκαετίας του 1950 μπαίνει και στην αγορά αναψυκτικού στην Ελλάδα.
Ήταν τότε που ο Κάρολος Φιξ προχωρά σε επέκταση των δραστηριοτήτων στη ρετσίνα και σε διάφορα αναψυκτικά μεταξύ των οποίων και το τύπου cola Tam-Tam.
Το Tam-Tam - που σήμερα το βρίσκεις μόνο σαν όνομα σε παραδοσιακά καφενεία στη βόρεια Ελλάδα, ήταν η ελληνική απάντηση στο δημοφιλές αμερικανικό αναψυκτικό, το οποίο όμως τότε δεν κυκλοφορούσε ακόμη στην Ελλάδα.
Εκείνη την εποχή η Coca - Cola ήταν κατά κάποιον τρόπο «απαγορευμένη» στην Ελλάδα, αν και στη δεκαετία του 60 τα αμερικανικά αναψυκτικά ήταν περιζήτητα στην Ελλάδα. Είχαν τεράστια φήμη αλλά δεν βρίσκονταν στα ράφια των μπακάλικων.
Οι πρωτοποριακές διαφημίσεις
«Εμείς το λέμε Tam-Tam. Ζήτω τα νιάτα, ζήτω το Tam-Tam» έγραφε η διαφήμιση με μια νεαρή γυναίκα στην παραλία να φοράει μαγιό και να κρατάει ένα ποτήρι και ένα μπουκάλι του αναψυκτικού. Ν
Άλλη διαφήμιση ενημερώνει το κοινό ότι «Ναι, εμείς το λέμε Tam-Tam, το ίδιο πράγμα που άλλοι μπορούν να ονομάσουν ευτυχία, ξενοιασιά, χαρά της ζωής. Γιατί εμείς βρίσκουμε πιο σύντομες λέξεις για να εκφράσουμε κάτι που μας αρέσει».
Ο επίλογος για το περιβόητο Tam-Tam ήρθε προς το τέλος της δεκαετίας του 1960 όταν ξεκίνησαν οι εισαγωγές και ο κόσμος βέβαια στράφηκε μαζικά προς τη συνταγή από την Αμερική.
{https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=-QMnTP9x4v8}