«Όλα καλά εδώ». Αυτό ήταν το τελευταίο μήνυμα που έστειλε το πλήρωμα του υποβρύχιου σκάφους Titan, το οποίο διαλύθηκε παρασύροντας στο θάνατο τους επιβάτες του καθώς κατευθυνόταν προς το ναυάγιο του Τιτανικού.
Μια νέα αναπαράσταση του μοιραίου ταξιδιού φέρνει στο φως συμπληρωματικά στοιχεία για την υπόθεση. Κατά την έκρηξη του βαθυσκάφους σκοτώθηκαν και οι 5 επιβάτες ανάμεσά τους ο βετεράνος εξερευνητής του Τιτανικού Paul-Henri Nargeolet, ο Shahzada Dawood και ο 19χρονος γιος του, Suleman Dawood, και ο Hamish Harding.
Το πλήρωμα του Titan επικοινωνούσε μέσω γραπτών μηνυμάτων με το προσωπικό του πλοίου υποστήριξης Polar Prince. Η επαφή χάθηκε ύστερα από μια σειρά μηνυμάτων σχετικά με το βάθος και το βάρος του υποβρυχίου καθώς κατέβαινε. Η επικοινωνία γινόταν σταδιακά σποραδική και το τελευταίο μήνυμα που εστάλη προς το Polar Prince ήταν «όλα καλά εδώ». Περίπου δύο ώρες αφότου ξεκίνησε την κατάδυση η επαφή χάθηκε οριστικά. Τα συντρίμμια του Titan βρέθηκαν σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το ναυάγιο του Τιτανικού.
Εκπρόσωποι της ακτοφυλακής στις παρατηρήσεις ανέφεραν πως το βαθυσκάφος ουδέποτε εξετάστηκε από τρίτους πριν βγει για αποστολές, όπως είναι η συνήθης διαδικασία.
Σύμφωνα με τον Guardian, ο πρώτος μάρτυρας της ακρόασης, ο Τόνι Νίσεν, πρώην διευθυντής μηχανολογίας της OceanGate, της εταιρείας στην οποία ανήκε το Titan, όταν ρωτήθηκε εάν υπήρχε πίεση για να βγει το υποβρύχιο στο νερό, απάντησε: «100%».
Το ναυτικό συμβούλιο ρώτησε επίσης τον Νίσεν αν αισθανόταν ότι η πίεση από τον Στόκτον Ρας, συνιδρυτή της OceanGate, έθετε σε κίνδυνο τις αποφάσεις για την ασφάλεια και τις δοκιμές. «Όχι … είναι δύσκολο να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, διότι με δεδομένο άπειρο χρόνο και άπειρο προϋπολογισμό, θα μπορούσατε να κάνετε άπειρες δοκιμές».
Ο Νίσεν είπε επίσης ότι το υποβρύχιο χτυπήθηκε από κεραυνό κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής αποστολής το 2018, γεγονός που μπορεί προκάλεσε προβλήματα στο σκάφος. Υπογράμμισε ακόμη πως απολύθηκε το 2019, την ίδια χρονιά που δεν θα επέτρεπε στο υποβρύχιο να πάει στον Τιτανικό. Σημείωσε δε ότι είχε ενημερώσει τον Στόκτον Ρας ότι το υποβρύχιο «δεν λειτουργούσε όπως νομίζαμε ότι θα λειτουργούσε».
Ο πρώην διευθυντής μηχανολογίας είπε ότι το υποβρύχιο πέρασε αργότερα από άλλες δοκιμές και ρυθμίσεις πριν από τις επόμενες καταδύσεις του στον Τιτανικό. Ωστόσο, είπε ότι δεν εμπιστευόταν το επιχειρησιακό προσωπικό και κατέθεσε ότι όταν ο Στόκτον του ζήτησε να οδηγήσει το υποβρύχιο, εκείνος απάντησε: «Δεν πρόκειται να μπω σε αυτό». «Οι περισσότεροι άνθρωποι θα υποχωρούσαν τελικά στον Στόκτον», είπε.