Η Single’s day είναι μια γιορτή, ένας θεσμός που έρχεται από την Κίνα και αποτελεί μια ανεπίσημη γιορτή και περίοδο αγορών με μεγάλες εκπτώσεις για όσους δεν έχουν ταίρι.
Άρχισε να εορτάζεται το 1993 στο πανεπιστήμιο της Ναντζίνγκ και σύντομα διαδόθηκε και στα υπόλοιπά πανεπιστήμια της Κίνας.
Όμως, χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2009 για να αποκτήσει πιο εμπορικό χαρακτήρα. Τότε ήταν που η Alibaba έδωσε στη Single’s day εμπορικό χαρακτήρα, καθιερώνοντας μεγάλες εκπτώσεις. Σχεδόν αμέσως στο… κόλπο μπήκαν και αντίπαλοι της και κάπως έτσι η Single’s day έγινε η μέρα που φέρνει στις εταιρίες τζίρους δισεκατομμυρίων.
Χαρακτηριστικό είναι πως το 2021, τα κέρδη της Alibaba και της αντιπάλου της JD.com έφτασαν στα 139 δισ. δολάρια.
Η Single’s day χτυπά την πόρτα και της Ελλάδας αν και καθυστερημένα όπως είπαμε.
Πωλήσεις – ρεκόρ 1 τρισεκατομμύριο γιουάν
Η Singles Day της Κίνας, η μεγαλύτερη ετήσια εκδήλωση αγορών στον κόσμο, είναι γνωστή για την τακτική κατάρριψη των ρεκόρ πωλήσεων.
Η φετινή γιορτή, η οποία ολοκληρώνεται την Παρασκευή και της οποίας ηγούνται οι τιτάνες του διαδικτύου Alibaba και JD.com, δεν θα αποτελέσει εξαίρεση: Οι αναλυτές αναμένουν ότι θα συγκεντρώσει 1 τρισεκατομμύριο γιουάν (140,8 δισεκατομμύρια δολάρια) σε πωλήσεις για πρώτη φορά.
Σύμφωνα με το CNNi η Singles Day συνήθως επισκιάζει δύο από τις πιο δημοφιλείς εκδηλώσεις πωλήσεων παγκοσμίως - τη Black Friday και τη Cybermonday - μαζί.
Το εκτιμώμενο ύψος των πωλήσεων αντιπροσωπεύει μόνο μια μικρή αύξηση - περίπου 5% - σε σχέση με τα 952,3 δισεκατομμύρια γιουάν (134,2 δισεκατομμύρια δολάρια) που σημειώθηκαν πέρυσι. Αυτό σηματοδότησε ήδη μια ιστορική επιβράδυνση της ανάπτυξης.
Οι ειδικοί έχουν επισημάνει δύο σημαντικούς παράγοντες πίσω από την απώλεια δυναμικής φέτος: Ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί και η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει μειωθεί.