Τελευταία δημοσκόπηση που διενεργήθηκε στο Ισραήλ μετά από 40 μέρες της σύρραξης με τη Χαμάς, ανέδειξε πως οι Ισραηλινοί εμπιστεύονται συντριπτικά τον εκπρόσωπο των IDF έναντι του Νετανιάχου.
Όταν πρόκειται για ειδήσεις, οι Εβραίοι Ισραηλινοί εμπιστεύονται τον Ντάνιελ Χάγκαρι, τον εκπρόσωπο των IDF, περισσότερο από ό, τι εμπιστεύονται τον πρωθυπουργό τους, Μπέτζαμιν Νετανιάχου, με μια διαφορά περίπου 70%, σύμφωνα με μια νέα δημοσκόπηση που διεξήχθη από τον Dr. Γκαλ Γιααμπέτζ, του Πανεπιστημίου Bar-Ilan. Η δημοσκόπηση διεξήχθη σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 505 Εβραίων Ισραηλινών.
Στην ερώτηση ποιον εμπιστεύονται περισσότερο για να μεταδώσει τις ειδήσεις, λιγότερο από το 4% επέλεξε τον πρωθυπουργό, σε σύγκριση με το 73,7% που επέλεξε τον Χάγκαρι. Ο χαμηλός αριθμός είναι μόνο ελαφρώς υψηλότερος όταν επιλέγονται ειδικά οι δεξιοί ψηφοφόροι: Από αυτούς, μόνο το 6,6% επέλεξε τον Νετανιάχου. Αυτή η ανισότητα συνάδει με άλλες έρευνες κοινής γνώμης που διεξήχθησαν από τις 7 Οκτωβρίου και μετά.
Μια δημοσκόπηση που διεξήχθη μέσα σε μια εβδομάδα από τον πόλεμο διαπίστωσε ότι μόνο το 29% των Ισραηλινών πίστευε ότι ο Νετανιάχου είχε τα προσόντα να είναι πρωθυπουργός, αλλά το 71% εμπιστεύτηκε τις IDF ότι θα επιτύχουν στον πόλεμο.
Η νέα δημοσκόπηση διαπίστωσε αλλαγές όχι μόνο στο ποιον απευθύνονται οι Ισραηλινοί για ειδήσεις, αλλά και όσον αφορά την ποσότητα των ειδήσεων που καταναλώνουν οι Ισραηλινοί συνολικά. Σε γενικές γραμμές, οι Ισραηλινοί αναφέρουν μεγαλύτερη κατανάλωση ειδήσεων από την έναρξη του πολέμου σε σχέση με τη συνήθειά τους πριν από τις 7 Οκτωβρίου.
Περισσότερο από το 60% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι καταναλώνουν περισσότερες από 3 ώρες ειδήσεων την ημέρα και το 38,6% αυτών (περίπου το 23% του συνολικού πληθυσμού) καταναλώνουν περισσότερες από 4 ώρες την ημέρα. Αυτό συμβαίνει σε σύγκριση με λιγότερο από μία ώρα την ημέρα πριν από την έναρξη του πολέμου.
Όταν τους ζητήθηκε να αναφέρουν τον κύριο λόγο για τον οποίο καταναλώνουν ειδήσεις κατά τη διάρκεια του πολέμου, οι περισσότεροι Ισραηλινοί (57,4%) απάντησαν ότι το κάνουν για να «ενημερώνονται». Το 23% δήλωσε ότι το κάνουν για την προσωπική τους αίσθηση ασφάλειας. Άλλοι λόγοι, όπως το αίσθημα του ανήκειν ή της κοινότητας ή η απλή περιέργεια δεν εκπροσωπήθηκαν σημαντικά μεταξύ των ερωτηθέντων.
Περίπου οι μισοί (48,5%) των ερωτηθέντων έχουν στραφεί σε νέα κανάλια για να λαμβάνουν τις ειδήσεις τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων, περίπου το 73%, δήλωσε ότι έχει ενταχθεί ή κατεβάσει το Telegram από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος.