Την Τετάρτη 24/4 ο Τζο Μπάιντεν έβαλε την υπογραφή του στο νομοσχέδιο που απαγορεύει την εφαρμογή TikTok στις ΗΠΑ, εάν η εταιρία ByteDance δεν πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία της μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη για την εφαρμογή Tik Tok. Αρχικά τονίζεται ότι η εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο TikTok έχει ήδη εγκατασταθεί σε εκατομμύρια τηλέφωνα στις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά για το TikTok παγκοσμίως.
Ακόμη και εάν επιβληθεί απαγόρευση μετά από ένα διάστημα 270 ημερών, το TikTok δεν θα εξαφανιστεί ξαφνικά από τα κινητά τηλέφωνα των χρηστών του στις ΗΠΑ.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι υπάρχοντες χρήστες δεν θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν νέες ενημερώσεις ή να εγκαταστήσουν ξανά την εφαρμογή αν τη διαγράψουν ή αποφασίσουν να την εγκαταστήσουν σε άλλη συσκευή.
Με την πάροδο του χρόνου, καθώς οι παλαιές εκδόσεις της εφαρμογής θα μείνουν χωρίς νέες ενημερώσεις, αναμένεται να γίνουν αναποτελεσματικές και, τελικά, μη λειτουργικές, όπως εξηγούν σε ανάλυσή τους οι Financial Times.
Μια απαγόρευση του TikTok στις ΗΠΑ αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το TikTok ξεχωρίζει ως ένας από τους κύριους παίκτες στον τομέα του social commerce και του shoppertainment, όπου το ψυχαγωγικό περιεχόμενο συνδυάζεται με διαφημίσεις και εξατομικευμένες προσφορές βάσει αλγορίθμων.
Το TikTok αναφέρει ότι χρησιμοποιείται πλέον από περισσότερες από 7 εκατομμύρια μικρές επιχειρήσεις στις ΗΠΑ το 2024.
Η απαγόρευσή του θα μπορούσε να επιφέρει οφέλη σε ανταγωνιστικές υπηρεσίες όπως το Instagram Shopping και το Amazon Inspire, και επίσης να επηρεάσει τον τρόπο που οι νέοι σε ηλικία Αμερικανοί αντιλαμβάνονται τα νέα. Σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center, το 1/3 των ενηλίκων κάτω των 30 ετών δηλώνει ότι βασίζεται στο TikTok για ειδησεογραφική ενημέρωση.
Ποια μέτρα μπορεί να λάβει το TikTok για να αντιμετωπίσει την απαγόρευση
Ο Μάικλ Μπέκερμαν, επικεφαλής δημόσιας πολιτικής του TikTok στις ΗΠΑ, ανακοίνωσε αυτήν την εβδομάδα ότι η εταιρεία σκοπεύει να προσφύγει νομικά κατά της απειλούμενης απαγόρευσης. Ωστόσο, αυτό πρέπει να γίνει εντός 165 ημερών από την υπογραφή του νόμου.
Με βάση τους νέους κανόνες εξαγωγών που ισχύουν στην Κίνα από το 2020 και μετά, το Πεκίνο μπορεί να εμποδίσει κάθε συμφωνία πώλησης κινεζικής τεχνολογίας σε Αμερικανούς. Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας έχει υπογραμμίσει ότι θα αντισταθεί αποφασιστικά σε μια αναγκαστική πώληση του TikTok.