Κόσμος

Το Βερολίνο ρίχνει 34% την τιμή στο μηνιαίο εισιτήριο για τα Μέσα Μεταφοράς

Πόσο κόστιζε το εισιτήριο πριν και μετά την έκπτωση που ανακοίνωσε η Ένωση Συγκοινωνιών Βερολίνου – Βραδεμβούργου.

«Πράσινο φως» στην εισαγωγή του εισιτηρίου των 29 ευρώ ανά μήνα στη γερμανική πρωτεύουσα, άναψε η Ένωση Συγκοινωνιών Βερολίνου – Βραδεμβούργου (VBB), για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου έως και 31 Δεκεμβρίου.

Από την πλευρά της, η Δήμαρχος Φραντσίσκα Γκίφαϊ δήλωσε ικανοποιημένη, η κριτική ωστόσο της αντιπολίτευσης αφορά το ενδεχόμενο στο Βερολίνο να διεξαχθούν σύντομα επαναληπτικές εκλογές, λόγω παρατυπιών που διαπιστώθηκαν στην τελευταία αναμέτρηση, τον Σεπτέμβριο του 2021.

Σύμφωνα με την VBB, το εισιτήριο θα εκδοθεί ως τριμηνιαία συνδρομή και θα αφορά τις μετακινήσεις με όλα τα μέσα στη ζώνη ΑΒ, σε όλο δηλαδή το αστικό δίκτυο του Βερολίνου, αλλά όχι στην περιοχή C, η οποία περιλαμβάνει τα περίχωρα και το Βραδεμβούργο, του οποίου η κυβέρνηση δεν έδειξε αντίστοιχη διάθεση.

Γιατί το φθηνότερο μειωμένο εισιτήριο έχει περιορισμένη διάρκεια

Το κόστος της παροχής, το οποίο εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 111 εκατομμύρια ευρώ, θα αναλάβει εξ ολοκλήρου η πόλη του Βερολίνου, ενώ από την 1η Ιανουαρίου, όπως έχει ανακοινώσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, αναμένεται η εισαγωγή εθνικού μέτρου για τις μετακινήσεις.

«Πρόκειται για μεταβατικό μέτρο, μεταξύ του εισιτηρίου των 9 ευρώ/μήνα, που έληξε στις 31 Αυγούστου, και του εθνικού εισιτηρίου, που θα εισαχθεί το νέο έτος. Το Βερολίνο προσφέρει και πρωτοπορεί», δήλωσε σήμερα η κυρία Γκίφαϊ και πρόσθεσε ότι μακροπρόθεσμος στόχος της παραμένει μια μόνιμη, καλή προσφορά εισιτηρίου για τις δημόσιες συγκοινωνίες, «με την οποία οι Βερολινέζοι θα μπορούν να κινηθούν οπουδήποτε στην πόλη με όχι περισσότερο από ένα ευρώ την ημέρα».

Ενδεικτικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μια απλή διαδρομή με το μετρό του Βερολίνου κοστίζει σήμερα 3 ευρώ, ενώ η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών 86 ευρώ και η ετήσια 946 ευρώ.

Βολές για προεκλογική παροχή

Ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ (FDP) εμφανίστηκε επιφυλακτικός για το μέτρο, σημειώνοντας ότι ο ίδιος «επιδιώκει διαφορετικό στόχο», ένα ενιαίο εισιτήριο, ελκυστικό για περιστασιακούς οδηγούς, οι οποίοι θα ήταν πρόθυμοι να δοκιμάσουν να μετακινηθούν με τρένο ή λεωφορείο. Σε κρατιδιακό επίπεδο, ο επικεφαλής του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) Όλιβερ Φριντερίτσι, δήλωσε στην Berliner Zeitung: «Η κυρία Γκίφαϊ θέλει απλώς να ξεχωρίσει σε περίπτωση που διεξαχθούν επαναληπτικές εκλογές στο Βερολίνο. Πρόκειται μόνο για προεκλογική εκστρατεία του SPD».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
ΑΠΘ: Ένταση μεταξύ αστυνομικών και φοιτητών για την πανεπιστημιακή αστυνομία
Πόσο πλούσιος είναι ο βασιλιάς Κάρολος; Η εξωφρενική περιουσία του Στέμματος
Chevron Right