Κόσμος

Σικελία: Γιατί βυθίστηκε το «αβύθιστο» σούπερ γιοτ Bayesian – Αποκαλυπτικό βίντεο, στο «κάδρο» ο καπετάνιος

Αποκαλυπτικό βίντεο δείχνει πώς θα έπρεπε να «συμπεριφερθεί» ένα σκάφος σαν το Bayesian. «Ανθρώπινο λάθος» δείχνουν τα στοιχεία. Τι συνέβη στη Σικελία

Πολλά είναι τα στοιχεία που δείχνουν «ανθρώπινο λάθος» για την τραγωδία στη Σικελία με το ναυάγιο του σούπερ γιοτ Bayesian. Σήμερα ανασύρθηκε και η σορός του μεγιστάνα της τεχνολογίας Μάικ Λιντς. Οι ελπίδες για επιζώντες έχουν σβήσει, καθώς έχουν ανασυρθεί πέντε σοροί, νεκρός είναι ο σεφ του σούπερ γιοτ, ενώ αγνοείται ακόμα η 18χρονη κόρη του Λιντς. 

Τώρα, οι ιταλικές αρχές επιχειρούν να αναδείξουν τις αιτίες της τραγωδίας και να αποδοθούν οι ευθύνες. Όλες οι εκτιμήσεις, οι δηλώσεις των εμπειρογνωμόνων, η εταιρία αλλά και βίντεο που κυκλοφορούν, συγκλίνουν στο ότι πρόκειται για ανθρώπινο λάθος και τα βλέμματα στρέφονται στον καπετάνιο. 

Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, Διευθύνων Σύμβουλος της Italian Sea Group, δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ελαττώματα στο σχεδιασμό και την κατασκευή του συγκεκριμένου σούπερ γιοτ, τονίζοντας ότι τα σκάφη αυτά «είναι τα ασφαλέστερα με την πιο απόλυτη έννοια». «Ως κατασκευαστής της Perini [των σκαφών], γνωρίζω πολύ καλά πώς τα σκάφη σχεδιάζονταν και κατασκευάζονταν», σημείωσε. «Και καθώς το Perini είναι ιστιοφόρο, τα ιστιοφόρα είναι γνωστό ότι είναι τα ασφαλέστερα που υπήρξαν ποτέ». Μάλιστα, ανέφερε ότι η είδηση του ναυαγίου του προκάλεσε θλίψη, αλλά και δυσπιστία. «Αυτό το περιστατικό ακούγεται σαν μια απίστευτη ιστορία, τόσο από τεχνική άποψη όσο και ως γεγονός», τόνισε.

Ο Κονσταντίνο μάλιστα μίλησε ξεκάθαρα: «Ήταν ανθρώπινο λάθος, το γιοτ βυθίστηκε επειδή πήρε νερό. Από πού ακριβώς θα μας πουν οι ανακριτές. Η δυναμική της βύθισης φαίνεται και διαβάζεται από δεδομένα AIS (Automatic Identification System) και διήρκεσε 16 λεπτά. Έχουμε δώσει αυτά τα δεδομένα στους εισαγγελείς. Από τις εικόνες φαίνεται σαν το γιοτ να έπαιρνε νερό για τέσσερα λεπτά. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν άλλη μια ριπή ανέμου για να το αναποδογυρίσει, αυτό σήμαινε ότι έμπαινε περισσότερο νερό».

Την ίδια ώρα, η Daily Mail φέρνει στο φως ένα βίντεο από το 2019. Έχει καταγραφεί στη Νέα Ζηλανδία και δείχνει ουσιαστικά πώς θα έπρεπε να «συμπεριφερθεί» ένα σκάφος σαν το Bayesian σε μια τέτοια κακοκαιρία: 

Το βίντεο από κάμερα CCTV δείχνει έναν ανεμοστρόβιλο να «σπρώχνει» ένα αντίστοιχα μεγάλο σούπερ γιοτ. Όμως, αυτό το σκάφος, αντί να αναποδογυρίσει, ο ιστός επανέρχεται γρήγορα στην όρθια θέση του.

Με πολύ απλά λόγια, και το Bayesian θα έπρεπε να επανέλθει στη θέση του μετά το πέρασμα του υδροστρόβιλου. Γιατί δεν συνέβη αυτό; Ειδικοί που μίλησαν στη Daily Mail αναφέρουν ότι είναι αρκετά συνηθισμένο η καρίνα του σκάφους να μην χαμηλώνει εντελώς, όταν ένα πλοίο είναι αγκυροβολημένο. Ωστόσο, υπήρχε πρόβλεψη για σοβαρή κακοκαιρία, ενώ και το γεγονός ότι οι καταπακτές είχαν μείνει ανοιχτές, εγείρει ερωτηματικά για τα αίτια της τραγωδίας.

«Ακόμη και την ώρα που έφτανε ο υδροστρόβιλος», ανέφερε μηχανικός, «υπήρχε πολύς χρόνος. Δεκαπέντε λεπτά θα ήταν αρκετά για να ενεργοποιηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας».

Χθες, ο καπετάνιος του σκάφους, Τζέιμς Κάτφιλντ, κατέθετε επί δύο ώρες. Και κλήθηκε να απαντήσει στα ζητήματα που χρειάζονται εξηγήσεις.

Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Chevron Left
Πέραμα: Οδηγός κατηγορείται ότι βίασε συνάδελφό του σε απορριμματοφόρο του Δήμου Πειραιά
Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στην Χαλκιδική
Chevron Right