Αντιμέτωπη με τηλεπικοινωνιακό «έμφραγμα» είναι η Ισπανία από νωρίς το πρωί της Τρίτης (20/5), λίγες εβδομάδες μετά το τεράστιο μπλακ άου που παρέλυσε τη χώρα για πάνω από 24 ώρες.
Ειδικότερα, από το πρωί, εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες στην Ισπανία βρίσκονται χωρίς πρόσβαση σε ίντερνετ και σταθερή τηλεφωνία, ενώ σοβαρά προβλήματα έχουν αναφερθεί ακόμη και στις γραμμές έκτακτης ανάγκης. Οι αρχές, μπροστά στη νέα αυτή κρίση, αναγκάστηκαν να ανακοινώσουν εναλλακτικούς αριθμούς επικοινωνίας για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το πρόβλημα προέκυψε από κάποια αναβάθμιση της Telefonica.
«Πραγματοποιήσαμε κάποιες αναβαθμίσεις στο δίκτυο, οι οποίες επηρέασαν συγκεκριμένες υπηρεσίες σε ορισμένες εταιρείες. Εργαζόμαστε για την αποκατάστασή τους», δήλωσε εκπρόσωπος της Telefónica νωρίς το πρωί. Σε ορισμένες περιοχές, το τηλεφωνικό δίκτυο άρχισε να επανέρχεται αργότερα μέσα στην ημέρα.
Πελάτες των Movistar και O2, δύο εταιρειών Telefonica, ανέφεραν ότι οι οπτικές ίνες ήταν εκτός λειτουργίας, ενώ το υπουργείο Ασφάλειας ανέφερε πως από τις 4 το πρωί διαπιστώθηκαν προβλήματα με εισερχόμενες κλήσεις.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα καταγράφηκαν σε Αραγωνία, Εξτρεμαδούρα, στη Χώρα των Βάσκων και τη Βαλένθια. Τα ακριβή αίτια δεν έχουν ακόμη διευκρινιστεί.
Τελικά, μετά από μερικές ώρες, η Telefonica ανακοίνωσε ότι αποκαταστάθηκαν όλες οι υπηρεσίες της.
«Όλες οι υπηρεσίες αποκαταστάθηκαν εκτός από μία ή δύο περιπτώσεις όπου εργάζονται ειδικά συνεργεία», δήλωσε ο διευθυντής επιχειρήσεων της Telefonica Σέρχιο Σάντσεθ.
Το συμβάν έρχεται να προστεθεί σε μια αλυσίδα σοβαρών περιστατικών, μόλις λίγες εβδομάδες μετά το μπλακ άουτ στα τέλη Απριλίου, όταν εκατομμύρια πολίτες σε Ισπανία και Πορτογαλία βυθίστηκαν στο σκοτάδι, λόγω μιας πρωτοφανούς διακοπής ρεύματος που παρέλυσε την Ιβηρική χερσόνησο – εντείνοντας την ανησυχία για την ανθεκτικότητα των υποδομών.