Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν ασφαλείς θέσεις, πιο ασφαλείς από άλλες σε αεροπλάνο, σε περίπτωση ατυχήματος; Τα στατιστικά δείχνουν τι βγαίνει και οι ειδικοί απαντούν στα προφανή ερωτήματα μετά το τελευταίο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία.
Ο Άντονι Μπρικχάουζ, αναπληρωτής καθηγητής στο Embry-Riddle Aeronautical University στην Daytona Beach της Φλόριντα, απαντά πως δεν υπάρχει πραγματικά καμία «ασφαλής θέση». Αλλά προσέξτε: Μελέτες δείχνουν πως ενδέχεται να υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές ανάμεσα σε θέσεις του αεροσκάφους.
Ο Άντονι Μπρικχάουζ, μιλώντας στη «Wall Street Journal», δήλωσε ότι τα φτερά ενός αεροπλάνου είναι «ισχυρά δομικά στοιχεία» και καθιστούν αυτή την περιοχή του αεροσκάφους πιο ανθεκτική, άρα πιο πιθανό να «αντέξει» σε περίπτωση συντριβής.
Σύμφωνα το Time, τα καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους εμφανίζουν ποσοστό θνησιμότητας 32%, ενώ το ποσοστό αυξάνεται στο 39% για το μεσαίο τμήμα και διαμορφώνεται στο 38% για το μπροστινό μέρος της καμπίνας.
Επιστημονικά ευρήματα δείχνουν πως οι επιβάτες που βρίσκονται εντός πέντε σειρών από έξοδο κινδύνου έχουν αυξημένες πιθανότητες να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος με ασφάλεια σε περίπτωση ανάγκης, κάτι που ενδέχεται να λειτούργησε σωτήρια και για τον μοναδικό επιζώντα στην τραγωδία της Ινδίας.
Ειδικοί στην αεροπλοΐα τονίζουν ότι η πιθανότητα εμπλοκής σε αεροπορικό ατύχημα παραμένει εξαιρετικά χαμηλή. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι εξίσου καθοριστικοί για την ασφάλεια είναι η προσοχή στις οδηγίες του πληρώματος και η επαρκής εξοικείωση με τις διαδικασίες εκκένωσης του αεροσκάφους.
Σύμφωνα το TIME, όσοι επιθυμούν να μεγιστοποιήσουν τις πιθανότητες επιβίωσής τους σε ενδεχόμενο ατύχημα, καλούνται να προτιμούν μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος του αεροσκάφους, ιδανικά κοντά σε έξοδο κινδύνου.
Οι πιθανότητες να πεθάνει κάποιος σε αεροπορικό δυστύχημα είναι περίπου 1 στα 11 εκατομμύρια, αλλά οι πιθανότητες επιβίωσης εξαρτώνται και από την επιλογή της θέσης του επιβάτη.
Σύμφωνα με την Daily Mail, ειδικός σε θέματα αεροπλοΐας αποκαλύπτει ότι το ποσοστό θνησιμότητας για τους ταξιδιώτες που κάθονται στα καθίσματα του διαδρόμου στο κέντρο του σκάφους είναι 44%, σε σύγκριση με το 28% για τα κεντρικά πίσω καθίσματα.
Οι επιζώντες από συντριβή που κάθονται κοντά σε έξοδο κινδύνου έχουν ταχύτερη διαδρομή προς την έξοδο από το αεροπλάνο, καθιστώντας πιο πιθανό να απομακρυνθούν από ένα επικίνδυνο περιστατικό, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Γκρίνουιτς.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ένα κάθισμα έως και πέντε σειρές από την έξοδο προσφέρει περισσότερες από ίσες πιθανότητες διαφυγής σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Ωστόσο, όταν κάθεται κανείς έξι ή περισσότερες σειρές από την έξοδο, «οι πιθανότητες να χαθεί υπερτερούν κατά πολύ εκείνων να επιβιώσει».
Δείτε το γράφημα: